Geloof in God

14 Kruimels
Kaart - Psalm 84:2 - Zelfs Vindt de Mus een Huis O Heer
Kaart - Psalm 84:2 - Zelfs Vindt de Mus een Huis O Heer
Christelijke kaart "Zelfs vindt de mus een huis, o HEER, De zwaluw legt haar jongskens neer In 't kunstig nest bij Uw altaren, Bij U, mijn Koning en mijn God, Verwacht mijn ziel een heilrijk lot; Geduchte HEER der legerscharen, Welzalig hij, die bij U woont, Gestaâg U prijst en eerbied toont." gedrukt op duurzaam en stevig 300 grams papier met een matte look. Op de goed beschrijfbare achterkant van de kaart staat het logo van DagelijkseBroodkruimels en een kleine streepjescode. De achterkant is verder volledig blanco. Lekker veel schrijfruimte dus. Het papierformaat van de kaart is A6 (afmetingen 14,8 cm × 10,5 cm × 0,1 cm). De kaart wordt geleverd met een passende geribbelde kraft envelop met puntklep. De puntklep is voorzien van een gegomde strip die nat gemaakt moet worden om de envelop dicht te plakken. Tip: Kaarten zijn niet alleen leuk om te versturen, maar ook om thuis in je interieur te zetten. Het papier is stevig genoeg om de kaarten zonder hulpmiddelen tegen een wand of ander voorwerp te laten staan. Toch iets leuks kopen om kaarten mee neer te zetten of op te hangen? Bekijk dan onze [klemborden](/producten/klemborden) en [kaartenhouders](/producten/hangers-en-houders).
Zo zou je kunnen geloven
Zo zou je kunnen geloven
Moet dat, geloven? Zou het kúnnen? Zou het je iets te bieden kunnen hebben, of je nu kerkelijk opgevoed bent of niet? Moet dat, geloven? Zou het kúnnen? Zou het je iets te bieden kunnen hebben, of je nu kerkelijk opgevoed bent of niet? In dit boek gaat theoloog Maarten Wisse op zoek naar een antwoord op dit soort vragen. Daarbij gaat het hem er niet zozeer om, te laten zien hoe het moet, maar om hoe het kan. In de eerste helft gaat hij op verkenning uit: hoe geven gangbare vormen van christendom antwoord op de vraag naar wat geloven voor je betekent? Kritisch bekijkt hij waar hun sterke en zwakke kanten zitten. In de tweede helft geeft hij een creatieve verwoording van christelijk geloven in deze tijd. Geloven zou kunnen zijn: je omdraaien, een ander mens worden. Een nieuwe mens worden kun je niet alleen. Daarom laat je je dopen en sta je met Jezus Christus op in een nieuw leven. Dr. P.M. (Maarten) Wisse is hoogleraar Dogmatiek aan de Protestantse Theologische Universiteit. Op zijn blog geloven.nu schrijft hij over actuele en theologische zaken die hem bezighouden.
Hoop in bange tijden
Hoop in bange tijden
'Hoop in bange tijden' is een boek dat de betekenis van Jezus’ opstanding uitlegt, tegen de achtergrond van de bange tijden waarin we leven: als samenleving, maar ook persoonlijk. (Keller zelf vecht voor de tweede keer in zijn leven tegen kanker.) Na een inleidend eerste hoofdstuk over het historische bewijs voor de opstanding, besteedt Keller het grootste deel van het boek aan het benadrukken van de realiteit van de opstanding tot op het niveau van het dagelijks leven. Keller wil niet zomaar vertellen dat Jezus leeft. Hij wil laten zien wat een verschil het maakt voor alles waar we mee te maken hebben. Hier wordt de centrale boodschap van het christelijk geloof onthuld zoals alleen Tim Keller dat kan – vol onwankelbaar geloof en doordringend inzicht. Keller laat je op een diepgaande nieuwe manier naar een verhaal kijken waarvan je dacht dat je het kende. Tim Keller in gesprek met Nicky Gumbel over zijn ziekte en meer: https://youtu.be/KvwycXLqbA4. Tim Keller (1950) was senior pastor van Redeemer Presbyterian Church in New York en schreef een groot aantal titels. Er zijn in Nederland bijna 190.000 exemplaren van zijn boeken verkocht, waaronder de bestsellers 'In alle redelijkheid' (26.000 exx.) en 'De vrijgevige God' (21.000 exx.)
De stilte van God
De stilte van God
Iedere gelovige kent het: je ervaart een periode God niet. Ook veel mensen in de Bijbel, onder wie Jezus, en latere grote gelovigen, zoals Moeder Teresa, beschrijven die ervaring van God missen. Het is alsof er een 'lege stoel' staat op aarde en we wachten op God. Met pastorale bewogenheid en een filosofische inslag beschrijft Reinier Sonneveld deze ervaringen van geloofstwijfel. Waar komen ze vandaan? Zijn het vruchtbare ervaringen of juist de dood in de pot? Hoe kun je ermee omgaan? Na zijn succesvolle 'Jutten' (waarmee hij de Publieksprijs voor het beste christelijke boek won) en 'Het goede leven', nu een nieuw boek van Reinier Sonneveld. Altijd weer persoonlijk, zoekend, verrassend. Een boek om niet meer te stoppen met lezen ... Maar ook om samen te bespreken. Met het oog daarop bevat het materiaal voor kringen en groepen.
Preken over het Oude Testament 1
Preken over het Oude Testament 1
Integraal vertaalde bundel van preken uit het Oude Testament die na M’Cheynes dood zijn ontdekt Aan het begin van de twintigste eeuw kocht James Macdonald uit Edinburgh een doos met oude papieren. De inhoud bleek van grote waarde te zijn. Het waren de preeknotities van Robert Murray M’Cheyne (1813-1843), de godvruchtige en toegewijde predikant van de St. Peter’s Church in Dundee. De preken zijn getranscribeerd en verschijnen nu voor het eerst integraal in een Nederlandse vertaling. Elke preek is vol van Christus: Zijn noodzakelijkheid voor zondaars, de volheid van Zijn genade, het geluk van degenen die tot Hem komen en het gevaar van het verloochenen van het geloof in Hem. Ze herinneren ons eraan dat we in Christus moeten zijn en uit Hem moeten leven. Vertaald door drs. Christine Pas-Donker.
Een robuuste kerk
Een robuuste kerk
De spraakmakendste theoloog in het Engelse taalgebied? Dat is Stanley Hauerwas. Zijn eigenzinnige essays, zijn tintelende proza, zijn radicale ideeën – ze roepen evenveel bewondering als kritiek op. Niet iedereen zit te wachten op Hauerwas’ boodschap dat de kerk in het Westen haar oor te veel heeft laten hangen naar staat en samenleving. Ook is niet iedereen enthousiast over zijn remedie: opnieuw doordenken, in gesprek met de klassieken, wat de navolging van Christus betekent voor carrière, relaties, ziekte, diaconaat of politiek. Maar wie op zoek is naar een authentieke en aanstekelijke christelijke levensstijl, kan bij Hauerwas veel inspiratie opdoen. Ook wie zich afvraagt hoe de kerk er na het ‘christendom’ kan uitzien, vindt bij Hauerwas heel wat suggesties. Dit boek biedt de eerste Nederlandstalige selectie uit Hauerwas’ oeuvre. Stanley Hauerwas (1940) doceert theologische ethiek aan Duke University in Durham (North Carolina). Deze bundel kwam tot stand onder redactie van Esther Jonker, Herman Paul en Bart Wallet.
In mij stroomt een rivier
In mij stroomt een rivier
Remonstranten benadrukken graag de diversiteit van hun spiritualiteit - 'Geloof begint bij jou'. Maar hoe zit het met hun voorgangers: wat betekent geloof voor hen? Het honderdjarig bestaan van het Convent van Remonstrantse Predikanten vormt voor vierentwintig remonstrantse predikanten een mooie aanleiding om iets te schrijven over de bron van hun spiritualiteit. De variëteit aan invalshoeken inspireert en geeft de lezer ruimte een eigen weg te gaan. De bijdragen zijn kwetsbaar en persoonlijk en de titels getuigen daarvan: van gordijnengel tot godsgeloof, van oude paden en diep verlangen tot een spiritueel rondje over het erf. Tegelijk weerspiegelen de teksten een tijd waarin het geloof in Nederland fundamenteel van plaats en karakter veranderd is. Voorgangers hebben daar dagelijks mee van doen. Hoe gaan zij ermee om en wat betekent het voor hun eigen geloofsontwikkeling? In mij stroomt een rivier laat zien dat remonstrantse predikanten net zo divers zijn als hun gemeenteleden én als diegenen die in de huidige samenleving op zoek zijn naar zin en betekenis. Tegelijk laat het zien hoe zij in die samenleving een stimulerende voortrekkersrol willen vervullen. In vrijheid en verdraagzaamheid.
Mintijteer
Mintijteer
Geloof in God
9789051944914
Esther Maria Magnis weet: in God geloven is moeilijk. Omdat hij toelaat dat mensen lijden. Omdat hij onzichtbaar is. En zwijgt. Maar ze weet ook dat er in het leven niets groters bestaat. "Ik geloof dat wij God missen. Ik zou het geloof in God nooit iemand willen aanpraten of mij boven atheïsten willen verheffen. Ik weet dat er goede gronden zijn om niet te geloven. Maar vaak denk ik dat de meeste mensen er gewoon verdriet van hebben dat hij er niet is." Esther Maria Magnis weet: in God geloven is moeilijk. Omdat hij toelaat dat mensen lijden. Omdat hij onzichtbaar is. En zwijgt. Maar ze weet ook dat er in het leven niets groters bestaat. Esther Maria Magnis (1980) studeerde religiewetenschappen en geschiedenis. Ze woont met haar gezin op een familielandgoed in de omgeving van Frankfurt.
Van God spreken
Van God spreken
Ethiek
Geloof in God
9789463690676
Waarom zou je nog geloven? Het atheïsme is tegenwoordig het dominante perspectief van waaruit we betekenis geven aan ons leven. Althans, zo lijkt het. In dit boek spreken twee oud-studiegenoten – de een filosoof en predikant, de ander journalist en twijfelend ex-afvallige – over de waarde en relevantie die het christelijk geloof kan hebben in onze geseculariseerde tijden. Enkele onderwerpen die aan de orde komen: de filosofische tekortkomingen van atheïsme én theïsme, het herijken van het begrip waarheid in tijden van ‘post-truth’ en ‘alternative facts’, spreken ván God (en niet óver God) en het verschil tussen verwoording en beschrijving, de eenzaamheid van het autonome subject in de meritocratische samenleving, doping in de sport, de troost van de zonde, het vastlopen van het moderne denken, ruziënde kerkvaders en reformatoren, de vleeswording van God, almacht als afzien van macht, en de kracht van kwetsbaarheid en leven uit liefde. Van God spreken levert prikkelend denkvoer voor atheïsten en kerkgangers, twijfelaars en zeker-weters, wetenschappers en journalisten, theologen en filosofen, en iedereen die bereid is te reflecteren op zijn of haar denkkaders. Wouter Slob (1965) is predikant van de Laarkerk in Zuidlaren. Hij neemt met dit boek afscheid als bijzonder hoogleraar Protestantse Kerk, Theologie en Cultuur aan de Rijksuniversiteit Groningen. Job van Schaik (1965) is cultuurredacteur bij Dagblad van het Noorden. Hij noemt zichzelf in dit boek (aarzelend) weer christen, nadat hij op zijn zeventiende zijn geloof verloor.
Hij kent mijn naam
Hij kent mijn naam
Alleen God kan op de brokstukken van ons bestaan iets nieuws beginnen. Sophies bestaan lijkt te verzanden in eenzaamheid. Als Roos onverwacht op haar stoep staat, krijgt haar leven een nieuwe wending. Het diepe besef dat zij wat voor anderen kan betekenen, doet haar opbloeien. Toch is niet iedereen blij met haar inmenging. Christine overleeft ternauwernood een tragisch ongeluk, de afgelopen jaren zijn moeilijk geweest en het ontbreekt haar aan moed om te vechten voor haar leven. Ariaan maakt een zware tijd door; de vrouw met wie hij al ruim dertig jaar getrouwd is, wordt plotseling van hem weggenomen. Tijd om te rouwen krijgt hij echter niet, zijn beide dochters hebben zijn zorg en aandacht hard nodig. Daarnaast legt God hem een gebedslast op voor iemand met wie hij nooit meer iets te maken wil hebben. Hoe kan hij ooit de draad weer oppakken zonder zijn geliefde vrouw? De levens van deze mensen worden op een wonderlijke manier met elkaar vervlochten; gaandeweg ervaart ieder op zijn eigen manier de persoonlijke aandacht van hun hemelse Vader.
Wie je bent in Christus - serie 2 -   Hoe God naar je kijkt
Wie je bent in Christus - serie 2 - Hoe God naar je kijkt
‘Hoe God naar je kijkt’ is het vervolg op de bestseller Wie je bent in Christus. Wilkin laat zien hoe God ‘in Christus’ naar je kijkt. Misschien is dit wel het mooiste boek dat hij tot nu toe heeft geschreven. Geloof jij wat God zegt over jou? Geloof jij wat God ziet in jou? Durf je te geloven dat God van je geniet wanneer Hij naar je kijkt? Dat Hij blij is dat jij er bent? Het is Jezus die God een gezicht heeft gegeven. Dankzij Hem kun je God recht in de ogen kijken. Gods ogen zijn de enige ogen die jou niets verwijten. Het zijn ogen vol van liefde die alles weten en toch vergeven. Heel Gods gezicht zegt dat Hij genadig is en dat jij er mag zijn. Als je in Gods ogen kijkt leer je jezelf kennen en ontdek je wie je bent: gewenst, gewild en innig geliefd. Dit boek verdient het door iedereen gelezen te worden.
Het raadsel van God
Het raadsel van God
Terugkijkend op zijn leven en wetenschappelijke carrière ziet Alister McGrath dat zijn zoektocht naar God allesbepalend is geweest. In zijn memoir ‘Het raadsel van God’ kijkt Alister McGrath terug op zijn veelbewogen leven. Van stellige atheïst werd hij overtuigd christen, maar daarmee waren alle natuurwetenschappelijke vragen niet opgelost, integendeel. McGrath laat zien dat het niet irrationeel is wanneer je de mogelijkheid openhoudt dat er een God is of in ieder geval iets dat alles overstijgt. Maar er blijven ook blinde vlekken en zelfs twijfels. Het boek bevat veel persoonlijke anekdotes, maar ook boeiende theologische en filosofische inzichten over de wereld en het heelal.
Je ziet het ene
Je ziet het ene
Een zichtbaar teken van onzichtbare genade. Zo worden sacramenten vaak getypeerd. Maar Herwi Rikhof legt zijn oor ook te luister bij een Pinksterpreek van Augustinus en formuleert het als volgt: je ziet het ene, je gelooft het andere. En over dat zien en dat geloven gaat dit boek dat verder reikt dan de taal van theologen. Want Herwi Rikhof heeft zijn verhaal over sacramenten getoetst in de context van parochies. Hij verbindt dat in deze uitgave met beeldende verhalen over bekende liederen uit de rooms-katholieke traditie. Hij heeft lang gedoceerd als hoogleraar systematische theologie, maar hij verstaat als geen ander de kunst om in het kader van volwassenencatechese sacramenten toegankelijk te maken voor vrijwilligers in kerken, zinzoekers buiten kerken en belangstellenden uit de traditie van de reformatie. Want juist in de protestantse wereld neemt de ontvankelijkheid voor de sacramentele werkelijkheid toe. Daarom is dit boek verplichte kost voor het katholieke achterland dat meer wil weten over sacramenten, voor leden van de protestantse kerk die steeds meer belangstelling hebben voor sacramentele tekenen in het geloof en voor zinzoekers die geraakt worden door de mystiek van het geloof. Zij allen vinden voedsel voor hun ziel bij deze Nijmeegse theoloog die alweer heel wat jaren pastor is van de Cenakelkerk in de H. Landstichting. Daar genieten velen van zijn liturgie en overwegingen. Herwi Rikhof is een geboren verteller, heeft een goede pen en toont steeds weer gevoel voor schoonheid en liturgie. Al deze talenten komen samen in dit boek over de zeven sacramenten en liederen van de rooms-katholieke kerk.
Meten, weten en jezelf vergeten
Meten, weten en jezelf vergeten
Geloof in God
9789088971044
Wat is een waar geloof? Hoe kun je onderscheiden of je geloof het werk van de Heilige Geest is? Wat houdt geloofszekerheid eigenlijk in en hoe kun je die zekerheid bewaren en versterken? Dr. H. van den Belt belicht verschillende aspecten van de geloofszekerheid. Hij stelt dat het geen doel op zich is, maar een middel om tot eer van God te leven in verbondenheid met Jezus Christus. Als je in de dagelijkse praktijk als christen wilt leven maakt het uit of je leeft vanuit twijfel of vanuit zekerheid. Meten, weten en jezelf vergeten is een helder en toegankelijk boekje over een onderwerp dat veel christenen vandaag de dag bezighoudt.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels