Boek
Artios-reeks - De Redder in nood
Paperback
200 pagina's
Nederlands
2018
9789088972102
Artios-reeks  -   De Redder in nood

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Schuld en vergeving zijn in onze tijd geen populaire begrippen. Toch horen ze bij het hart van het christelijk geloof. Ze raken immers de verhouding tussen God en mens én die tussen mensen onderling. In De Redder in nood onderzoekt dr. R.W. de Koeijer hoe de Bijbel en de kerkgeschiedenis over schuld en vergeving spreken. Aan de orde komt ook welke betekenis deze thema's hebben in de kerkdienst, het geloofsleven en de pastorale praktijk.

ISBN
9789088972102
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
200 pagina's
Gewicht
249 g
Afmetingen
21,1 cm × 13,1 cm × 1,7 cm

Meer zoals dit

Vrouwen in beeld
Vrouwen in beeld
Kleding: voor de ene vrouw een noodzakelijk kwaad, voor de ander een bron van vreugde. Een keuze maken, daar ontkomt niemand aan. Hoe maak je die keuze? Wat zegt de Bijbel over kleding en hoe ga je om met schoonheidsidealen, gebrokenheid en imperfectie? Hoe kunnen we, gemaakt naar Gods beeld, Hem weerspiegelen in deze wereld en hoe kan genadegoudlijm de scherven van ons bestaan schoonheid en heelheid brengen? De prachtige portretten van bekende en minder bekende vrouwen in dit boek, onder andere Marlies van der Staaij en Christine Stam, vertellen wie zij zijn, welke kleuren hen flatteren, hoe zij op grond van de Bijbel keuzes maken in kleding, maar ook hoe ze omgaan met imperfectie en hoe ze de gebrokenheid van het leven ervaren. De interviews met deze vrouwen zijn te beluisteren als podcast en worden uitgezonden als serie radioprogramma’s bij de Reformatorische Omroep. Een praktisch en bezinnend boek over kleding en schoonheid in gebrokenheid. Met vragen om als vrouwengroep in gesprek te gaan.
Onvoorstelbare genade
Onvoorstelbare genade
In ‘Onvoorstelbare genade’ staat Jan Pool stil bij de kerngedachte van het evangelie: genade. ‘Onvoorstelbare genade’ van Jan Pool is een populair-theologisch boek over genade. De belangrijkste en meest bevrijdende boodschap aan de mensheid is de boodschap van Gods unieke genade. Wij hebben vaak een verkeerd beeld van God, omdat wij onze ervaringen met mensen op Hem projecteren. Mensen trappen op de rem als we een fout maken en hen teleurstellen, maar God trapt dan het gaspedaal van zijn liefde nog verder in. De auteur legt uit wat genade is, maar ook wat het niet is. De boodschap van genade is namelijk prachtig, maar niet zonder risico. God wil dat we bevrijd worden van zonde en schadelijke patronen, en zijn unieke genade stelt ons daartoe in staat.
Stille tijd notitieboek
Stille tijd notitieboek
Stille tijd
9789088973093
Het Stille tijd notitieboek wil vrouwen praktische handvaten bieden bij het houden van stille tijd. Het notitieboek bevat naast veel schrijfruimte ook verschillende bijbelstudiemethodes die vrouwen kunnen helpen om op verschillende manieren bijbelstudie te doen. Zo kun je op verschillende manieren tijd doorbrengen met God en een methode kiezen die bij je past. Het doel van het notitieboek is om dieper op de bijbelgedeelten in te gaan en om na te denken over hoe het Woord van God in de praktijk gebracht kan worden. Daarnaast zorgt het notitieboek ervoor dat je terug kunt lezen wat je eerder hebt geleerd, zodat je je steeds meer bewust wordt van Wie God is en wat Hij doet in jouw leven. Er is ook ruimte om gebeds- en dankpunten te noteren. Het notitieboek combineert inhoudelijke informatie over bijbelstudie met een eigentijdse, vrouwelijk vormgeving.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Genadeloos goed
Genadeloos goed
Genade
9789463691529
Het kan zomaar. Alles goed doen maar toch fout zitten. Veel bezitten en niets hebben. Trouw gehoorzamen en toch je plicht verzuimen. Altijd thuis en toch vervreemd zijn. Verwelkomd worden en niet naar binnen willen. In God geloven maar God niet geloven. De theorie van genade kennen we allemaal: God heeft ons zo lief, dat Hij ons in Christus onze zonden vergeeft. Maar wat doet dat met je? Hoe kan je van deze genade leren leven? Die vraag is Arie de Rover het vaakst gesteld bij zijn lezingen. Want je leven verandert pas, als die genade dagelijkse praktijk voor je wordt. In Genadeloos goed vertelt Arie hoe je uit genade kunt leven en wat je ervan weerhoudt om dat te doen. En dat blijken nou juist de dingen te zijn waarvan je altijd dacht dat ze goed zijn: je opvoeding, je carrière, je geld, het streven naar geluk – zelfs je eigen geloof kan je in de weg zitten. Arie laat zien hoe je met al die ‘goede dingen’ op een gezonde manier om kunt gaan, zodat je leert hoe je de fantastische genade van God écht kunt beleven en uitleven. Genadeloos goed is een vervolg op Leven na de genadeklap, maar kan ook los daarvan worden gelezen.
Duizendmaal dank
Duizendmaal dank
Liefde
Genade
9789051944341
Aangrijpend en heel bijzonder geschreven: Ann Voskamps weg naar dankbaarheid. Zoals de meeste lezers snakt Ann Voskamp ernaar haar leven goed te leven. 'Hoe vinden we vreugde,' zo vroeg ze zich af, 'te midden van tijdsdruk, geldgebrek, en alles wat elke dag weer misloopt? Hoe ziet een dankbaar leven er eigenlijk uit als de dagen zich aaneenrijgen en alles donker is? Wat heeft God ons vandaag te bieden? Deze ontroerend eerlijke en zeer praktische gids voor een vreugdevol leven nodigt je uit om Gods geschenken om je heen te zien. Door dank te zeggen voor het leven dat ze had, vond Ann Voskamp het leven dat ze altijd al had gezocht. Ann Voskamp en haar man hebben een boerderij in Ontario, waar zes kinderen worden opgevoed tussen de maïsvelden, de kriebels en krabbels van hun moeder, en de worstelingen en dankbare lofzangen van een gewoon en dus bijzonder gezin. \*\* Het verhaal van Ann Voskamp begint niet met 'Er was eens...', en eindigt niet met 'en ze leefden nog lang en gelukkig'. Het leven van Ann Voskamp begint met drama. Haar eerste herinnering is de dood van haar zus, die voor haar huis werd aangereden door een vrachtwagen - Ann en haar moeder zagen het gebeuren. Haar moeder wordt daarna opgenomen in een psychiatrisch centrum, haar vader is het contact met God definitief kwijt. Als volwassene maakte Ann de dood van twee neefjes - twee kinderen van de broer van haar man - van dichtbij mee. Ondanks alle ellende bleef ze geloven dat in God vreugde is, en dat in het midden van het verdrietige leven er duizenden momenten zijn om voor te danken. In 'Duizendmaal dank' is Ann op zoek naar de zin van het leven en omarmt ze de manier waarop Jezus in het leven stond, met name hoe hij zijn laatste uren op aarde doorbracht. In de uren voor zijn kruisiging brak hij het brood en dankte ervoor. In dit hartverscheurende boek worden de lezers meegenomen in die verwondering en wordt zichtbaar gemaakt hoe dankzegging vreugde kan brengen. In een prachtige, poëtische stijl - die ook in de Nederlandse vertaling overeind is gebleven - geeft Voskamp antwoord op fundamentele vragen. Ann - haar echtgenoot is van Nederlandse afkomst - besloot haar dankpunten op te schrijven. Eén voor één, tot ze er duizend had. En ook toen stopte ze niet. Het veranderde haar kijk op het leven en bracht haar rust - met vallen en opstaan.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels