Boek
Hoe zullen we leven?
Paperback
224 pagina's
Nederlands
2021
9789023952244
Hoe zullen we leven?

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Samuel Wells benadert uitdagende vragen in het licht van christelijke hoop en wijsheid in dit opvallende en bijzonder wijze boek dat een verbinding legt tussen de theologie en ons menselijke bestaan in een lijdende wereld. Een bestaan dat gedragen wordt door God. In drie rubrieken, de wereld, het menselijk zijn en onze sterfelijkheid, behandelt hij een veelheid van onderwerpen, zoals religieus extremisme, migratie, milieu en sociale media

ISBN
9789023952244
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
224 pagina's
Gewicht
340 g
Afmetingen
21,5 cm × 13,5 cm × 2,3 cm

Meer zoals dit

Jezus leven
Jezus leven
Henk Stoorvogel neemt je in Jezus leven mee naar het hart van Jezus. De belichaming van het goede, een mens uit één stuk, een man met een missie: Jezus maakte het allemaal waar. Maar hoe zag een gewone werkdag voor Jezus eruit? Wat was er nou echt zo bijzonder aan Hem, dat duizenden mensen Hem volgden? Henk Stoorvogel is nieuwsgierig en slaagt erin een nieuw licht op het leven van Jezus te werpen, door het stellen van kinderlijk creatieve vragen. Maar Jezus Leven gaat nog verder. Het is een oproep tot het leven van een 'Jezus Leven'. Hoe kunnen wij vandaag de dag vorm en inhoud geven aan de navolging van Jezus Christus? Met Henk Stoorvogel gaan we op zoek naar het hart van Jezus en de manier waarop we dat in ons eigen leven kunnen toepassen. Henk Stoorvogel heeft zich jarenlang voorbereid op het schrijven van een boek over Jezus' leven. Hij deed ervaring op met het uitdiepen van Bijbelse karakters in de Bijbelstudieserie 'Onderweg met...' en is al jaren voorganger van de Vrije Evangelisatie Zwolle. Stoorvogels vaardigheden als student van Bijbelse figuren en zijn liefde voor Jezus komen samen in Jezus Leven, dat ook uitermate geschikt is voor Bijbelstudie- en gespreksgroepen.
In alle redelijkheid
In alle redelijkheid
In dit boek gebruikt Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Intussen al de veertiende druk! Traditioneel staan de bestsellerslijsten vol met boeken van twijfelaars. Maar wat gebeurt er als je gaat twijfelen aan je twijfels? Jarenlang heeft Tim Keller een lijstje bijgehouden met meest geuite 'twijfels' die sceptici meebrachten naar zijn Manhattan Church in New York. En in dit boek, In alle redelijkheid, ontmantelt hij ze een voor een. Waarom is er lijden in de wereld? Hoe kan een liefhebbende God mensen naar de hel sturen? Waarom zou het christendom de waarheid in pacht hebben? Waarom worden er in de naam van God zoveel oorlogen gevoerd? Dit zijn een paar vragen waar zelfs orthodoxe gelovigen vandaag de dag mee worstelen. In dit boek gebruikt Tim Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Boeiend en overtuigend geschreven. Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten.
De papierdieren
De papierdieren
Wederkomst
Schepping
9789090345475
'Ergens, niet ver hiervandaan, is een prachtige plek. Sommige mensen zouden het de hemel op aarde noemen. Op die plek is alles licht. En er is zóveel kleur… Daar woont de Kunstenaar met zijn Grote, Lichte Helpers. Ze stralen van geluk. Alles is goed. De Kunstenaar heeft een plan. Hij gaat een nieuwe wereld bedenken. Een wereld van papier. Maar er is een klein, jaloers hulpje dat de papierwereld kapot wil maken. Zal het goedkomen met de wereld van de Kunstenaar?' Zorgen voor de aarde, omgaan met elkaar, emoties: het komt allemaal voorbij in dit prachtig geïllustreerde prentenboek. Maar ook thema's als verdriet, verlossing en nieuw leven. 'De Papierdieren en de wereld van de Kunstenaar' vertelt het verhaal van de Bijbel, maar dan net even anders. Bij het boek zijn verschillende gratis verwerkingsvormen ontwikkeld, die het geschikt maken voor gebruik op school of in het kinderwerk.
Roekeloze gehoorzaamheid
Roekeloze gehoorzaamheid
Als je een discipel van Jezus wordt, ga je met Hem op reis ¿ een riskante reis. Je volgt een duidelijke stem en een soms onduidelijk spoor. Maar je geniet van het avontuur. Je geniet van de uitdaging van het nieuwe leven dat voor je ligt. Vastberaden zet je elke volgende stap, benieuwd naar het vergezicht achter de volgende bergpas, het perspectief na de volgende bocht. Wat heeft de Heer voor jou in petto? Wat vraagt Hij van jou? Waar ontmoeten zijn verlangen en jouw passie elkaar? In gehoorzaamheid¿ roekeloze gehoorzaamheid!
Een Man Naar Gods Hart - Jim George
Een Man Naar Gods Hart - Jim George
Wil je een leven leiden tot eer en verheerlijking van God? In Een Man naar Gods hart laat Jim George je aan de hand van Gods Woord zien hoe ook jij een leven tot eer van God kunt ontwikkelen. Aan de orde komen: Je huwelijk – wat betekent het je vrouw lief te hebben, haar te leiden en te beschermen Je kinderen – hoe voed je ze op en vorm je hun hart Je werk – ontwikkel integriteit en ijver op de plaats waar je werkt De kerk – ontdek hoe en waar God je het beste kan gebruiken Je getuigenis – getuig van Christus in woord en daad Over de auteur Jim George Jim George is afgestudeerd aan Talbot School of Theology. Gedurende 25 jaar heeft hij verschillende pastorale taken vervuld en gedoceerd aan The Master’s Seminary. Hij en zijn vrouw, Elizabeth, zijn meer dan vijfenveertig jaar getrouwd en ze hebben kinderen en kleinkinderen. In onze webshop vind je diverse boeken van Jim en Elizabeth George.
De goede Helper
De goede Helper
‘Hans de Helper heeft altijd goede ideeën!’ roept Eva. ‘Hij helpt ons vast met een plan om die pestkoppen het pesten af te leren!’ Tom en Eva zijn heel gewone kinderen. Nét zo gewoon als jij en ik. En net als wij willen ze moedig en dapper zijn. Ze wonen in Avonturenstraat en daar beleven ze allerlei avonturen. Soms leuke, maar ook moeilijke of verdrietige. Als ze er zelf even niet uitkomen, kunnen ze altijd rekenen op hun beste vriend, Hans de Helper. Hij kent ze door en door en heeft altijd wel een oplossing. Samen met hem worden Tom en Eva steeds moediger en sterker. Ga je mee? Dit boek laat in herkenbare verhalen aan kinderen zien hoe ze met hulp van de Heilige Geest weerbaar kunnen zijn. Met o.a. verhalen over faalangst, pesten, vriendschap, verlies en eigenwaarde.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels