Boek
Pelgrims en zwervers
Paperback
125 pagina's
Nederlands
2010
9789023924913
Pelgrims en zwervers

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

In een uitvoerige en leerzame inleiding laat de auteur zien hoe ziekenhuispastoraat in de praktijk vormgegeven kan worden. Het boek is daardoor geschikt voor iedereen die pastoraal actief is.

‘Ik merk nooit iets van God.’
Zou dat waar zijn? Vaak hebben mensen in hun leven bewust of onbewust iets gemerkt van God. Dat levert verhalen op. Naar die verhalen zoekt de auteur en zij probeert deze in verbinding te brengen met het Verhaal van de God van de Bijbel. Dan krijgen ze soms opeens nieuwe betekenis en waarde.
In dit boek doet de auteur verslag van een aantal verassende en bijzondere gesprekken. Het zijn ontroerende en vaak herkenbare verhalen. Verhalen die ook iets kunnen zeggen over hoe God met mensen omgaat. De gesprekken die Margriet van der Kooi beschrijft, zijn ook leerzaam en prikkelen de lezer om zelf open te staan voor het horen van God in de levensverhalen.

\* Een inspirerend boek voor iedereen die graag
pastorale of missionaire gesprekken voert.

Ds. M.A.Th. van der Kooi
Ds. M.A.Th. van der Kooi is geestelijk verzorger in het Zuwe Hofpoort Ziekenhuis te Woerden.

ISBN
9789023924913
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
125 pagina's
Gewicht
180 g
Afmetingen
21,5 cm × 13,5 cm × 1,2 cm
Thema's

Meer zoals dit

God zal je helpen
God zal je helpen
De bekende auteur Max Lucado laat in dit pastorale boek zien hoe God helpt in situaties waarin hulp afwezig lijkt te zijn. Lucado schrijft over tegenslagen, teleurstelling, eenzaamheid en verlammende angst. Het lijkt soms alsof niets helpt. Lucado moedigt ons aan om te vertrouwen op de God die wonderen verricht. Hij komt ons midden in de storm tegemoet. Voor God is geen enkele tegenslag te groot om op te lossen, en geen gebed blijft onopgemerkt. God werkt nog steeds, door grote en kleine wonderen. Elk hoofdstuk eindigt met vragen om over na te denken, bemoedigende bijbelteksten en een gebed.
Vrijheid In Christus - Neil Anderson
Vrijheid In Christus - Neil Anderson
Stemmen horen, nachtmerries hebben, angst en zorg, gevolgen van overheersing en misbruik, verslavingen… er zijn onnoemelijk veel zaken waar mensen advies, hulp en gebed voor vragen. Neil Anderson schreef dit boek om pastoraal werkers, hulpverleners, geestelijk leiders of gewoon ‘goede vrienden’ een belangrijk instrument in handen te geven om deze mensen te helpen. Vanuit diep bijbels inzicht en rijke, jarenlange ervaring als counselor schreef hij dit boek, om zo mensen stap voor stap mee te nemen naar de vrijheid die de Here Jezus voor iedereen bewerkte aan het kruis. Eerdere uitgaven van dit boek waren in ons land en daarbuiten een groot succes, waarschijnlijk omdat de kerk in onze tijd moe is van snelle, tijdelijke oplossingen en ‘enthousiaste kreten’, en grote behoefte heeft aan echte, blijvende geestelijke vrijheid, die zijn wortels vindt in waarachtig discipelschap. Laat je toerusten om anderen mee te nemen op die weg omhoog – en samen te wandelen in blijvende vrijheid in Christus! Over de auteur Neil T. Anderson Neil Anderson groeit op op een boerderij in Minnesota. Zijn ouders komen oorspronkelijk uit Scandinavië. Na de middelbare school gaat hij bij de marine. Na vier jaar neemt hij daar eervol ontslag, volgt een technische opleiding en wordt lucht- en ruimtevaartingenieur. Tijdens het bijwonen van een evangelisatiecampagne van Campus Crusade for Christ komt hij tot geloof. Na vier jaar lucht- en ruimtevaartingenieur geweest te zijn, geeft hij tien jaar les op een theologische hogeschool, de Talbot School. Na deze periode richt hij Freedom in Christ Ministries op, een organisatie die over de hele wereld kantoren heeft. Tegenwoordig wijdt hij zijn tijd aan schrijven, onderwijzen en spreekt hij voor grote groepen. Ook houdt hij conferenties voor geestelijke leiders over de hele wereld. Neil T. Anderson heeft vele boeken geschreven waaronder de bestsellers De Bevrijder en Overwinning over de duisternis. Neil en zijn vrouw Joanne wonen vlakbij Phoenix, Arizona. Ze hebben twee volwassen kinderen.
Verdriet is een werkwoord
Verdriet is een werkwoord
Verdriet
Rouw
9789023926337
Rouwen om het verlies van een geliefde, je baan, je gezondheid. Verdriet hebben omdat je kinderloos of single bent. Niemand heeft gestudeerd voor verdriet hebben en rouwen. Toch krijgen we er allemaal mee te maken. Er zijn mensen die zeggen dat het een weg is die je moet afleggen, maar verdriet lijkt vaak meer op een doolhof. Of een wenteltrap: soms denk je dat je in het - zelfde kringetje ronddraait, maar als je goed kijkt, verandert het perspectief toch. Rouwen is een persoonlijk antwoord op leed. Niemand kan je voorschrijven hoe het moet, maar er zijn wel een paar dingen die kunnen helpen.Daarover gaat dit boek. Het is bedoeld als steun, om je eigen weg te vinden in het onherbergzame land van verdriet. Er komen veel mensen aan het woord die ervaring hebben met verdriet en een weg zochten om verder te gaan.De auteur houdt zich daarbij vast aan de Grote Verhalen uit de christelijke traditie die al eeuwenlang richting wijzen. Die geven geen antwoord op alle vragen over kwaad en lijden, maar bevatten wel genoeg antwoord om het met deze vragen uit te houden.
Pastorale bijbelgids
Pastorale bijbelgids
Diaconie
Pastoraat
9789033801419
Een waardevolle gids voor pastoraal werkers, ouderlingen, diakenen, predikanten en voorgangers. Verdeeld in vijftig verschillende thema's die voorkomen in het dagelijks leven. Diverse passende bijbelteksten per thema met keuze uit zowel Oude als Nieuwe Testament. Bijbeltekstverwijzingen - dus ruimte voor elke bijbelvertaling. Overzichtelijke indeling - dus makkelijk zoeken. Handreikingen om te bidden. Tips voor het voeren van een pastoraal gesprek. Handzaam formaat - past in de binnenzak en in alle handtassen. Uitgave in samenwerking met Bible-Fit. Henk Fonteyn is theoloog en voormalig legerpredikant. Hij is al jaren als auteur verbonden aan Ark Media en schreef onder andere 'Man, wat bezielt je!' en 'Als je kinderen niet meer gaan'.
Luisterend leven  -   Psalmen
Luisterend leven - Psalmen
In de psalmen klopt het hart van de omgang met God. Elk stil moment met de psalmen is een stukje sabbath in de drukte van de week. Een oase in de wildernis van verantwoordelijkheden die zwaar drukken. In de psalmen wordt nagedacht over het leven, over de natuur, over de volken en vooral over hoe God daarin aanwezig is. De studies in dit boek dagen de lezer, of liever de gebruiker, uit om een handvol psalmen binnen te gaan en de rijkdom ervan te ervaren. Gaandeweg blijken de psalmen een huis vol ongehoorde en ongeziene schatten te zijn. Een woning dicht bij God. Ds.ir. N.M. Tramper is predikant van de Protestantse Kerk in Nederland en verbonden aan de internationale gemeente iref in Delft. Eerder diende hij de gemeente van Vlaardingen en was hij predikant met een bijzondere opdracht voor de zending en de eenheid van de kerken in Europa en het Midden Oosten. Luisterend leven is een reeks bijbelstudieboeken voor zowel persoonlijke stille tijd als voor gebruik in de bijbelkring en staat onder redactie van drs. A. Romkes en ds.ir. N.M. Tramper.
Boek van geheimenissen
Boek van geheimenissen
Jodendom
9789059991439
Het Boek van geheimenissen is een soort schatkist, waaruit je iedere dag nieuwe, verrassende cadeaus kunt opdiepen. Een dagboek waarin je nieuwe dingen leert over God en Zijn woord, vanuit een heel andere invalshoek dan je gewend bent. Rabbi Jonathan Cahn schreef het. In de woestijn ontmoet je een man, een leraar, die je meeneemt op reis, langs de bergtoppen van het Beloofde Land, naar grotten en spelonken, de tenten van de aartsvaders, met olielampen verlichte kamers vol oude boekrollen en mysterieuze vaten. Iedere dag maakt deze leraar je een nieuw geheimenis vanuit de Schrift bekend. Onze vertaalster schreef erover: 'Jonathan Cahn slaat als Messiasbelijdende Jood een heel mooie brug tussen het jodendom en het christendom, en het oude verbond en het nieuwe verbond.' Onze corrector: 'Een prachtig boek. Ik heb er veel van geleerd en ben er door opgebouwd in mijn geloof. Ik hoop dat dit boek vele harten hier in Nederland zal bereiken.'
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels