Boek
Stil, mijn ziel
Paperback
128 pagina's
Nederlands
2020
9789033802430
Stil, mijn ziel

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

In een tijd waarin we allemaal zijn stilgezet, worden we ertoe uitgenodigd om echt iets van de stilte te proeven. Maar als je de stilte ingaat, merk je dat er nog steeds heel veel onrust en lawaai, drukte en gedoe is, maar dan vanbinnen. Misschien denk je: stilte is niks voor mij. Maar niets is minder waar. Stilte is voor iedereen. Je moet de stilte alleen wel leren kennen en ermee oefenen.

ISBN
9789033802430
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
128 pagina's
Gewicht
191 g
Afmetingen
21 cm × 14 cm × 1,3 cm
Thema's

Meer zoals dit

Samen luisteren in de stilte
Samen luisteren in de stilte
Lectio divina is een manier van bijbellezen die al sinds de vroegste monniken wordt beoefend en die gepaard gaat met stilte en meditatie. Het doel is om dichter bij het hart van God in zijn Woord te komen. Lectio divina kent vier stappen: lectio (lezen), meditatio (mediteren), oratio (bidden), en contemplatio (stilte). In dit boek wordt lectio divina eenvoudig uitgelegd en krijg je als lezer veel voorbeelden die kunnen inspireren om zelf aan de slag te gaan. Diverse auteurs dragen aan dit boek bij, onder wie de bekende predikant Jos Douma die al jaren bezig is om lectio divina in Nederland op de kaart te zetten, maar ook de veel gelezen monnik Anselm Grün, die schrijft welke plek dit bijbellezen in het klooster inneemt. Daarnaast zijn er bijdragen van auteur John Lapré, de Zweedse theoloog Peter Halldorf, monnik Thomas Quartier en radiopresentator en dominee Elsbeth Gruteke. Het boek kan in de veertigdagentijd helpen om met lectio divina en de bijbel op weg te gaan naar Pasen. Bij het boek wordt een digitale kaart beschikbaar gemaakt, waarop alle plaatsen van lectio divina in Nederland in beeld worden gebracht.
Spiegels, smileys en stille tijd met God
Spiegels, smileys en stille tijd met God
Stille tijd
9789033833052
Spiegels, smileys en stille tijd met God. Dagboek voor meiden. Een 365 dagendagboek bij de Bijbel voor meiden vanaf 11 jaar. Voor elke dag van het jaar is er een bijbeltekst met een kort, prikkelende stukje om te lezen. Met herkenbare thema's voor de doelgroep zoals liefde, jaloezie, keuzes maken, vriendinnen, eenzaamheid en vergeving. Dit bijbels dagboek biedt aan jonge meiden die opgroeien in een drukke wereld, een dagelijks moment van rust vinden bij God en helpt hen bij het leren luisteren naar zijn stem. Het dagboek valt op door de verzorgde uitvoering: een stevig karton-omslag en hippe typografie met een ovale stans in de cover en afgeronde hoeken. Hierdoor is het niet alleen een inhoudelijk goed product maar ook nog eens leuk om cadeau te geven of te krijgen!
Het geluid van de stilte
Het geluid van de stilte
Stille tijd
9789033802522
De bekende auteur Tomas Sjödin houdt van mensen, muziek en geluiden om zich heen. Toch schrijft juist hij over het belang van stilte. In Het geluid van de stilte vertelt hij open over zijn verlangen naar stilte en zijn weg daarin door de jaren heen. Zo begint hij nu bijvoorbeeld elke dag met stil zijn bij God. Vanuit gesprekken met een aantal mensen, onder wie Martin Lönnebo, Eugene Peterson en Philip Yancey, en vanuit andere boeken belicht Sjödin verschillende aspecten van stil zijn. Een mooie plek krijgt ook het rumoer rond COVID-19. Een vlot geschreven boek met eerlijke, aansprekende teksten over het thema stilte.
Ik bid de Psalmen
Ik bid de Psalmen
Gebed
Bidden
9789033835766
Een kindergebed voor elke dag en elke situatie, geïnspireerd door de veelzijdigheid van de Psalmen. Bij elke Psalm uit de Bijbel is er een vraag om te bespreken, een kort stukje uitleg en een eenvoudig gebed dat past bij de leefwereld van het kind. De Psalmen helpen kinderen om veelzijdig te leren bidden. God bedanken, je blijdschap uiten, vertellen dat je je eenzaam voelt, vragen om hulp, het verdriet van de wereld benoemen... al die aspecten vind je in de Psalmen en in dit gebedendagboek. Een waardevol hulpmiddel voor een afwisselende en intieme communicatie tussen kinderen en God. Voor kinderen van ongeveer 8-12 jaar.
Tien vrouwen uit de Bijbel
Tien vrouwen uit de Bijbel
Bijbelstudie
9789492831538
Tien vrouwen uit het Oude en Nieuwe Testament – elk speelde een belangrijke rol in Gods plan met de wereld. In de verhalen van deze vrouwen ontdekken we dat er een God is die ons kent en van ons houdt. Hij spreekt tot ons door de Bijbel, vormt levens, redt harten, geneest ziekten, brengt leven. Hij roept en gebruikt iedereen die Hem volgt en in Hem gelooft. Voor elk van de tien vrouwen bevat dit boek: _ Vijf dagelijkse diepgravende bijbelstudies _ Hoofdpunten om te onthouden _ Dagelijkse gebeden _ Wekelijkse memorisatieverzen Max Lucado is voorganger in Oak Hills Church in Texas (Amerika). Hij is getrouwd en heeft drie dochters. Lucado heeft 75 boeken op zijn naam staan, waaronder vele bestsellers in diverse landen. Jenna Lucado Bishop is schrijver en spreker. Bij Ark Media verschenen eerder haar boeken Mooi! en Nooit meer saai: stoer geloven. Ze is getrouwd en heeft een jonge dochter. Jenna is Max Lucado's oudste dochter.
Reflect  -   Kracht
Reflect - Kracht
Reflect biedt een totaalpakket voor tienerwerk. Deze handleiding bevat materiaal voor tien avonden, met toerusting, informatie en inspiratie voor jeugdwerkers. Met Reflect worden tieners uitgedaagd om zelf na te denken over de Bijbel en om in hun eigen leven te weerspiegelen wat ze van Jezus zien. Vanuit het Nieuwe Testament maken ze kennis met het leven dat Jezus voor hen heeft, leren ze hoe ze een levende relatie met God kunnen onderhouden en worden ze aangespoord om alledaagse keuzes te maken die passen bij een leven met Hem. - afwisselend programma - gekke spellen - inspirerend onderwijs - eerlijke gespreksonderwerpen - radicale toewijdingsmomenten - filmpjes Uitgaven van Reflect: Handleiding LEVEN (ISBN 9789085434146) Handleiding KRACHT (ISBN 9789085434191) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels