Vasten

9 Kruimels
Het Genesis dieet
Het Genesis dieet
Bestaat er een perfect dieet? Wat kunt u het beste eten? Wie van de vele voedingsdeskundigen heeft er gelijk? Wie weet beter wat we moeten eten om gezond te blijven dan de Schepper die ons gemaakt heeft? In de Bijbel vinden we vele adviezen, waardoor onze gezondheid en vitaliteit hersteld kan worden. Van Genesis tot Openbaring zijn heilzame voeding en geneeskrachtige kruiden gebruikt om de mens tot zegen te zijn. Het Genesis Dieet is een Bijbels fundament voor optimale voeding en veilig vasten. Dr. Gordon S. Tessler is een in brede kring erkend voedingsdeskundige, schrijver en leraar op het gebied van klinische voeding en Bijbelse gezondheid. Hij heeft de afgelopen dertig jaar vele mensen geholpen om gezonder te gaan leven. Dr. Tessler daagt ons uit, God te beschouwen als autoriteit op het gebied van voeding. Hij helpt ons om verborgen sleutels te ontdekken, waardoor de gezondheid van Gods volk kan herstellen.
De zegen van soberheid
De zegen van soberheid
‘De zegen van soberheid’ van Aarom Damiani is een gids voor de veertigdagentijd. Voor veel mensen is vasten in de veertigdagentijd een leeg ritueel. Maar Aaron Damiani ontdekte dat vasten hem dichter bij de opgestane Christus brengt. In dit praktische boek schrijft hij over alle aspecten rondom de veertigdagentijd. Welke plek had vasten in de eerste christelijke gemeenten? Op welke manieren kun je vasten en hoe blijf je gemotiveerd? Hoe geef je de vastentijd vorm in het gezin en in de kerk? Vasten zet je stil bij wat belangrijk is, en brengt je dichter bij het hart van het geloof: Jezus’ lijden en opstanding.
God en ik
God en ik
De diepgaande wijsheid van de Bijbel wordt door Alain Verheij in glashelder proza verwoordt in de taal en naar de wereld van de moderne tijd. Enthousiast, goed verteld en zeer aanstekelijk. God en ik van theoloog en schrijver Alain Verheij neemt de volgende vraag als uitgangspunt: wat bezielt een 21e-eeuwse westerling om zich nog te verdiepen in verhalen over God? Verheij is zelf misschien wel het meest nieuwsgierig naar het antwoord op die vraag. In God en ik schrijft hij persoonlijk, kritisch en een tikje ironisch over zijn geloof. Met een scherp oog analyseert hij onze tijd en ziet hoe de christelijke verhalen en gebruiken wel degelijk iets te zeggen hebben over de wereld van nu. Zo kun je de vastentijd zien als een ‘detox’ die zorgt voor meer zelfreflectie en solidariteit, en zetten verhalen over Jezus, Job, Mozes en Petrus aan tot denken over hoop, vertrouwen en volharding. Al eeuwenlang putten mensen kennis, goede raad, hoop en troost uit de Bijbel. Aan de hand van deze oude verhalen werpt God en ik licht op hedendaagse levensvragen.
Gezond leven, gezond geloven
Gezond leven, gezond geloven
Een gezonde geest in een gezond lichaam, dat willen we allemaal. We willen sterk, vitaal en actief zijn, tot zegen van anderen. We verlangen naar een jeugdig en aantrekkelijk uiterlijk, een gezond lijf en een levenslustig en blij innerlijk. Vaak denken we dat zo'n leven een lot uit de loterij is, of alleen maar het gevolg van de toevallige samenstelling van onze genen. De waarheid is echter dat we veel in eigen hand hebben. In Gezond leven, gezond geloven vertelt Stormie Omartian hoe zij zelf worstelde met een broze gezondheid en innerlijke onrust. Ze leerde God kennen en zijn vrede 'die alle verstand te boven gaat'. Vanuit die ontdekking ging ze op zoek naar een nieuwe, gezonde levensstijl. Ze verdiepte zich in de Bijbel en las tientallen boeken over gezondheid. Zo ontdekte zij zeven belangrijke aspecten van een gezonde levensstijl: innerlijke vrede, puur voedsel, voldoende lichaamsbeweging, voldoende zuiver water, bidden en vasten, voldoende frisse lucht en zonlicht, en een goede verhouding tussen rust en inspanning. Gezond leven, gezond geloven is een goed hulpmiddel op weg naar een leven tot eer van God en tot vreugde van jezelf en je omgeving.
Veertigdagentijd is Woestijntijd
Veertigdagentijd is Woestijntijd
Lezing voor vandaag (27 febr.) – Rechters 3: 12-30 Onder Otniël heeft Israël veertig jaar rust. Veertig jaar! Een woestijnreis lang. Het getal veertig kan in Israël niet genoemd worden zonder de woestijn (מדבר = midbar) in herinnering te roepen. ‘Veertig
Het Beste Voornemen
Het Beste Voornemen
Goede voornemens. Wat doen wij hiermee? Sommigen nemen het niet zo serieus als ik het vraag. Waarschijnlijk, omdat aan het einde van de maand hun voornemens alweer aan de wilgen hangen. Iets veranderen in je leven kost namelijk ontiegelijk veel moeite. He
Honger naar God
Honger naar God
Vasten
Vastentijd
9789060677896
Heel diep in ons binnenste hongeren we naar God. En die honger kunnen we aanwakkeren door een tijdlang geen aandacht aan voedsel te besteden. Vasten dus. Daarmee zeggen we: “Zozeer verlang ik naar U, o Heer”. Onze begeerten bepalen de koers van ons leven – of het nu de begeerte van onze maag is, de begeerte naar bezit en macht, of de begeerte naar God. Maar alleen onze begeerte naar God brengt overwinning in ons leven. Ken jij deze begeerte naar Hem? “Als we niet hevig naar de heerlijkheid van God verlangen,” zegt John Piper, “komt dat niet doordat we er al genoeg van gedronken hebben. Nee, het komt doordat we zo lang aan de tafel van de wereld hebben zitten knabbelen, dat onze ziel vol zit met allerlei onbenulligheden, zodat er nauwelijks plaats is voor God.” Als dat jou dwars zit, kan vasten wellicht iets veranderen aan je voorkeuren. Tussen de gevaren van zelfkwelling en genotzucht loopt het pad van de aangename pijn die we “vasten” noemen. In dit boek nodigt John Piper ons uit dat pad te bewandelen. Want hoe meer wij naar God hunkeren, hoe meer Hij in ons leven verheerlijkt wordt en hoe groter onze vreugde is. John Piper is predikant van de Bethlehem Baptist Church in Minneapolis (USA). Hij schreef ook Verspil je leven niet en Jezus zien en ervaren.
De hemelse voedselbank
De hemelse voedselbank
Is er iemand die dorst heeft? Kom dan maar hier en drink, ook al hebt u geen geld! Kom hier en kies uit wat u wilt drinken, wijn of melk. Alles is gratis! Waarom zou u uw geld uitgeven aan voedsel, dat u geen kracht geeft? Waarom zou u betalen voor etenswaren, die niets waard zijn? Luister, dan zal ik vertellen waar u voedsel kunt krijgen dat goed is voor uw ziel! Dit is een boek voor mensen voor wie het christelijk geloof geen zondagse aangelegenheid alleen is, maar ook een levensstijl voor de gehele week. Voeding speelt een grote rol in het dagelijks leven van elk mens. De auteur verbindt dit gegeven op een verfrissende wijze met het christelijk geloof. Daarbij neemt zij de lezer mee op een reis door de Bijbel en beschrijft de belangrijkste gebeurtenissen en voorschriften die met voeding te maken hebben. Vervolgens past zij de gevonden principes toe op het leven in de 21ste eeuw: - Waarom geeft God voedselwetten? - Wat is er mis met varkensvlees en mosselen? - Is met de start van het nieuwe verbond hun zeggingskracht voorbij? - Moeten christenen vegetarisch eten? - En hoe zit het met vasten? Al dit soort vragen komen in dit boek aan de orde en krijgen een verrassende toelichting en onderbouwing.
Vasten En Minderen
Vasten En Minderen
Vasten
Vastentijd
9789088970078
Vasten is voor veel christenen een actueel thema. Het belangrijkste wat we ons daarbij moeten afvragen: wat wil God van ons? Hoe wil Hij dat we vasten? En hoe breng je dit in de praktijk? Is er verschil tussen vasten in het Oude en het Nieuwe Testament? De komst van Christus heeft het vasten qua vorm en inhoud veranderd. Deze uitgave geeft een heldere en nieuwe kijk op het nieuwtestamentische vasten. Dr. A.A. Teeuw is theoloog en verpleeghuisarts. Hij heeft diverse boektitels op zijn naam staan.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels