Vrijheid

9 Kruimels
Open Einde
Open Einde
Miriam en haar tweelingzus Josje hebben een ingewikkelde relatie. Josje is vlot, slank, weet altijd alles beter en gebruikt haar zus als voetveeg. Miriam vindt zichzelf nauwelijks de moeite waard en worstelt met haar zelfbeeld. Ze heeft verdriet van de manier waarop Josje met haar omgaat, maar ze durft ook geen tegengas te geven. Beide vrouwen zijn gevormd door hun verleden en lopen daarin vast. Totdat op een dag Rivka verschijnt, een hoogbejaarde vrouw die bijna letterlijk uit de hemel komt vallen. Miriam en Rivka raken bevriend en Rivka laat Miriam ontdekken hoe kostbaar en geliefd ze is. Wanneer blijkt dat Josje een afschuwelijk geheim met zich meedraagt, is het tijd voor Miriam om uit haar schulp te kruipen. Anne Norvan (1959) schreef eerder de semi-autobiografie ‘De reden dat ik zing’.
Stand- up Theology
Stand- up Theology
Stand-up theoloog Tim Vreugdenhil schrijft zoals hij praat: toegankelijk en onderhoudend. In 'Stand up theology' beschrijft hij tien kernwoorden uit onze tijd, zoals vrijheid, liefde, angst, grip en stress. Ieder woord voorziet hij van een spirituele dimensie. Veel voorbeelden uit de populaire cultuur komen voorbij en deze worden gelinkt aan de verhalen en personen uit de bijbel. Met 'Stand up theology' biedt Tim Vreugdenhil een verrassend boek vol verdieping dat de christelijke normen en waarden in een hedendaags licht zet.
In ander licht
In ander licht
Ze reist de wereld over, start een succesvol bedrijf en werkt voor bekende merken. Dat klinkt Insta-perfect, maar ondertussen beheersen schaamte en angst het leven van Caroline de Vente, met een burn-out en depressie als gevolg. Totdat God tijdens een retraite in Oeganda tot haar spreekt. Beseft ze welke onbewuste overtuigingen haar leven controleren? In dit boek neemt Caroline je aan de hand van persoonlijke ervaringen, wetenschappelijke onderbouwingen en bijbelse inzichten mee in haar zoektocht naar identiteit.
Ken jezelf!
Ken jezelf!
Dit boek zet de lezer aan het denken over wie hij is. Sociaal wetenschapper en psychosociaal therapeut Willem van der Horst laat systematisch, stap voor stap, zien wat inzichten uit de sociale wetenschappen, de theologie en de filosofie ons kunnen vertellen over onszelf. Daarbij legt hij voortdurend verbanden met Bijbelse lijnen. Dat verklaart gelijk de ondertitel van dit boek: 'Bespiegelingen over een christelijk mens-beeld.' Het is een studieboek en tegelijk een boek voor iedere christen die open staat voor zelfreflectie. Willen van der Horst biedt dan ook geen droge theorie, maar een boeiende zoektocht. De praktijk komt voortdurend langs en daagt de lezer uit om concreet te kijken naar het leven van elke dag. Achtereenvolgens komen aan de orde: Wat maakt jou tot een herkenbaar en uniek mens? Hoe belangrijk is het verleden voor je eigen toekomst? Hoe belangrijk zijn je medemensen, ook voor het antwoord op de vraag wie jij bent? Wat betekent het dat je vrijheid, verantwoordelijkheid en bewustzijn hebt? Wat is je ziel? Hoe ben je spiegelbeeld van God?
De bevrijder
De bevrijder
Een rustig, werkbaar, bijbels plan, dat de kinderen van God vrijheid en overwinning brengt. Het juk drukt zwaar. Een christen kan niet gebonden zijn... Dat wordt tenminste gezegd. Maar u gaat gebukt onder schuldgevoelens, door zonden en gewoonten waar u maar niet los van komt. Werp het af. Christenen hebben te worstelen tegen Satan en zijn duistere machten. U ervaart het strijdgewoel in uw binnenste: het gevecht om uw denken. Satan heeft macht over u, zolang u zijn leugens gelooft. Maar u bent vrij! Christus heeft u vrij gemaakt! Leef als een vrij mens! In dit boek maakt dr. Neil Anderson duidelijk hoe Satan u laat geloven dat hij de baas is, en hoe u hem het zwijgen oplegt, niet door een krachtmeting, maar door een confrontatie met de waarheid: stap voor stap naar de vrijheid.
Zeven wegwijzers
Zeven wegwijzers
Een fraaie toegangsweg naar het christelijk geloof. Het christelijk geloof geeft zin aan het bestaan. Het helpt ons om het leven te begrijpen. En het helpt ons zinvol te leven. Maar hoe dan precies? Tom Wright gaat in dit mooie en toegankelijke boek te rade bij een van de indrukwekkendste teksten uit de wereldliteratuur: het Evangelie van de apostel Johannes. Wright behandelt zeven wegwijzers naar God, die iedereen in zijn leven herkent: gerechtigheid, liefde, spiritualiteit, schoonheid, vrijheid, waarheid, macht. We zoeken ernaar, we kunnen er niet zonder, en we brengen er toch vaak zo weinig van terecht. Maar elk van deze zeven wegwijzers, hoe krom en kapot ze ook vaak zijn, wijzen een weg naar een zinvol leven. Een weg naar God. Een inleiding tot het christelijk geloof om te overwegen, je eigen te maken, te delen. "Sommige auteurs schrijven scherpzinnig over het menselijk leven. Andere zijn heldere vertolkers van de Bijbel. Tom Wright is het in dit boek allebei. Hij verweeft de beide elementen meesterlijk." (Nicholas Wolterstorff) "Ik zou geen beter boek weten voor wie zoekt naar de zin van het bestaan en onze plaats in de wereld." (Jason Harris) Tom Wright (1948) was van 2003 tot 2010 bisschop van Durham in de Church of England. Sinds 2019 is Wright als senior research fellow verbonden aan Wycliffe Hall, een theologisch college van de Universiteit van Oxford. Wright is volgens velen de belangrijkste hedendaagse nieuwtestamenticus. Zijn populaire serie De Bijbel voor Iedereen (Nieuwe Testament) is als complete set verschenen.
Vrijheid
Vrijheid
Vrijheid
9789059990869
Je kunt God kennen en liefhebben, maar je als vrouw toch allerminst vrij voelen. Het gewone leven vraagt veel van je of heeft harde klappen uitgedeeld. Leven als dochter van de Koning? Ja, ja, denk je, een mooie droom, maar niet mijn werkelijkheid. Zou dat de bedoeling zijn? Of is het wel degelijk mogelijk om vrijheid te ervaren en Zijn Koninklijke rijkdom te genieten? Sheri Rose Shepherd heeft in dit boekje dertig boodschappen van God voor jou gebundeld. Dertig dagen van verfrissing voor je ziel. Dertig dagen ook van persoonlijke begeleiding, waarin je stilstaat bij kostbare schatten van waarheid, persoonlijke liefdesbrieven van God en praktische levenslessen uit de Bijbel. Je zult leren leven in de vrijheid waarvoor onze Verlosser Zijn leven gaf.
De waarheid maakt vrij
De waarheid maakt vrij
Genade
Vrijheid
9789088972126
'De waarheid maakt vrij' is een vertaling van de populaire bestseller van Nancy DeMoss Wolgemuth. De duivel zorgt ervoor dat vrouwen gebonden worden door leugens die hij hun influistert. Nancy stelt onwaarheden over God, zonde, prioriteiten, huwelijk, gezin en emoties bloot aan de waarheid van Gods Woord. Ze laat Gods licht schijnen, zodat vrouwen niet meer gebonden zijn, maar in de vrijheid van Gods genade en vergeving kunnen leven. Ontdek Gods Waarheid en leef een overvloedig leven!
Vrijheid In Christus - Neil Anderson
Vrijheid In Christus - Neil Anderson
Stemmen horen, nachtmerries hebben, angst en zorg, gevolgen van overheersing en misbruik, verslavingen… er zijn onnoemelijk veel zaken waar mensen advies, hulp en gebed voor vragen. Neil Anderson schreef dit boek om pastoraal werkers, hulpverleners, geestelijk leiders of gewoon ‘goede vrienden’ een belangrijk instrument in handen te geven om deze mensen te helpen. Vanuit diep bijbels inzicht en rijke, jarenlange ervaring als counselor schreef hij dit boek, om zo mensen stap voor stap mee te nemen naar de vrijheid die de Here Jezus voor iedereen bewerkte aan het kruis. Eerdere uitgaven van dit boek waren in ons land en daarbuiten een groot succes, waarschijnlijk omdat de kerk in onze tijd moe is van snelle, tijdelijke oplossingen en ‘enthousiaste kreten’, en grote behoefte heeft aan echte, blijvende geestelijke vrijheid, die zijn wortels vindt in waarachtig discipelschap. Laat je toerusten om anderen mee te nemen op die weg omhoog – en samen te wandelen in blijvende vrijheid in Christus! Over de auteur Neil T. Anderson Neil Anderson groeit op op een boerderij in Minnesota. Zijn ouders komen oorspronkelijk uit Scandinavië. Na de middelbare school gaat hij bij de marine. Na vier jaar neemt hij daar eervol ontslag, volgt een technische opleiding en wordt lucht- en ruimtevaartingenieur. Tijdens het bijwonen van een evangelisatiecampagne van Campus Crusade for Christ komt hij tot geloof. Na vier jaar lucht- en ruimtevaartingenieur geweest te zijn, geeft hij tien jaar les op een theologische hogeschool, de Talbot School. Na deze periode richt hij Freedom in Christ Ministries op, een organisatie die over de hele wereld kantoren heeft. Tegenwoordig wijdt hij zijn tijd aan schrijven, onderwijzen en spreekt hij voor grote groepen. Ook houdt hij conferenties voor geestelijke leiders over de hele wereld. Neil T. Anderson heeft vele boeken geschreven waaronder de bestsellers De Bevrijder en Overwinning over de duisternis. Neil en zijn vrouw Joanne wonen vlakbij Phoenix, Arizona. Ze hebben twee volwassen kinderen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels