Boek
Overwinning
Paperback
Nederlands
2003
9789060675120
Overwinning

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Om te kunnen overwinnen, moeten we beseffen dat het geloof een strijd is. En we kunnen alleen maar levend uit die strijd tevoorschijn komen, als we de leiding van ons leven telkens weer aan de Heer overgeven.

ISBN
9789060675120
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Gewicht
28 g
Afmetingen
17,7 cm × 10,4 cm × 0,2 cm

Meer zoals dit

Het beste deel komt nog
Het beste deel komt nog
Als we ziek zijn of zorgen hebben, zien we uit naar betere tijden. We verlangen ernaar en bidden ervoor. Maar soms komt het herstel niet, of niet direct. Altijd, maar zeker in zulke omstandigheden, zegt Corrie ten Boom, kunnen we ons leven bouwen op de troostrijke beloften van God. Hij zal alle dingen laten medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Het beste deel komt nog.
Iedere dag nieuw
Iedere dag nieuw
Voor Corrie ten Boom was iedere dag een nieuw geschenk van haar hemelse Vader. Dat komt tot uiting in de overdenkingen en gebeden die zij voor een heel jaar heeft opgeschreven, in haar kenmerkende, eenvoudige stijl. Zij kon God vertrouwen en dienen in een concentratiekamp van de nazi's ? en de jaren die daarop volgden. Dit rotsvaste vertrouwen draagt zij aan u over, terwijl u elke dag een stukje van haar leest. En ze laat u ontdekken hoe heerlijk het is om de grote liefde van Jezus, de Zoon van God, te beantwoorden. Corrie ten Boom (1892-1983) heeft gevangen gezeten in Ravensbruck (Duitsland), omdat zij en haar familie Joodse onderduikers in huis hadden genomen. Nadat zij op tweeenvijftigjarige leeftijd werd vrijgelaten, reisde zij de hele wereld over en schreef een tiental boeken, waaronder haar beroemde levensverhaal 'De Schuilplaats'. En overal liet ze horen dat Jezus Christus overwinnaar is.
Overgave
Overgave
Overgave
9789060675236
Bemoedigend, troostend, leerzaam, corrigerend, stimulerend… Dat zijn de Gideonietjes, mooie kleine boekjes die je meeneemt in je tas of binnenzak. Ze zijn voor jezelf, om te lezen als je even tijd hebt. Of voor een ander, om weg te geven als een mooi cadeautje voor de prijs van een kaart. Gideonietjes spreken tot je hart, tot je diepste innerlijk.Elk Gideonietje is een kostbaar kleinood.
Geloof
Geloof
Geloof
9789060675113
'Geloof is niet een garantie tegen moeilijkheden, maar wel tegen nederlagen.' Door dit soort eenvoudige waarheden is Corrie ten Boom beroemd geworden. Zij moedigt ons aan in Jezus Christus te geloven en op Gods beloften te vertrouwen.
Gebed
Gebed
Bidden
Gebed
9789060675229
Als kind wist ik zeker dat Jezus een lid van ons gezin was,' zegt Corrie ten Boom. Daarom was bidden voor haar vanzelfsprekend. En dat bleef het, ook toen zij in het concentratiekamp zat, en later toen ze over de wereld zwierf. In dit boekje draagt ze die geest van gebed aan ons over.
Hoop
Hoop
Hoe kun je geloven in een goede God als het leven pijn doet? Juist als het leven pijn doet, wil je Gods nabijheid ervaren, wil je zeker weten dat Hij er is en wil je erop kunnen vertrouwen dat Hij je gebeden beantwoordt. In zijn nieuwe boek Hoop schuwt Craig Groeschel het opnieuw niet om ook zijn eigen kwetsbaarheid en pijn te tonen. Hij en zijn vrouw Amy hebben grote zorgen (gehad) over de gezondheid van hun dochter. Hij kent de vragen die we stellen in onze diepste pijn: Waar is God? Geeft Hij wel om mij? Waar was Hij toen ik werd verkracht? Waarom heeft mijn kind deze handicap? Waarom is de kanker terug? Waarom heb ik nooit een levenspartner kunnen vinden? Als er één vraag uit de Bijbel is die wij allemaal herkennen op de bodem van het leven, is het de vraag van die vader uit het Nieuwe Testament: 'Ik geloof, Heer, maar kom in vredesnaam mijn ongeloof te hulp!?' Te midden van de pijn volstaan goedkope, theologisch in elkaar geflanste antwoorden niet. Dan heb je houvast nodig. Woorden van echt medeleven, echte hoop en echt perspectief. Zodat je te midden van de overweldigende realiteit van het leven zeker weet dat er nóg een realiteit is: God is werkelijk goed, en Hij is bij mij en voor mij!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels