Boeken Religie & Filosofie

626 Boeken
Bouwen aan het Koninkrijk
Bouwen aan het Koninkrijk
Bouw mee aan het Koninkrijk van God! God is Heer over alles. Zijn Koninkrijk komt, zoals in de hemel, zo ook op aarde. Maar hoe komt dat Koninkrijk op aarde? En welke rol speel jij daarbij? Samuël Visser daagt je uit om jouw plek in de samenleving te ontdekken en die in te nemen, zodat Zijn Koninkrijk daar zichtbaar wordt. De samenleving wacht op jou met al je talenten en kwaliteiten! Wij zijn geroepen als ambassadeurs van Zijn Koninkrijk, in een wereld in verwarring. Samen mogen we de Koning vertegenwoordigen binnen het bedrijfsleven, onderwijs of één van de andere invloedsferen in deze maatschappij, zodat Zijn Koninkrijk doorbreekt en deze aarde een mooiere plek wordt om op te leven. Bouw je mee? ‘Dit boek is écht een aanrader als je meer in je bestemming wilt gaan leven’ – Hans Maat, directeur Evangelisch werkverband PKN ‘Wij hopen dat je de hartstochtelijke oproep van Samuël waardeert om in jouw werk de plek in te nemen die je van God gekregen hebt’ – Siebe en Volke Slagter, oprichters van Towncrier, een profetisch initiatief voor transformatie OVER DE AUTEUR Samuël Visser is getrouwd met Hope en vader van vijf kinderen. Samuël en Hope hebben jaren gewerkt op het snijvlak van zending en ontwikkelingswerk, o.a. in Oeganda en Nepal. Momenteel woont het gezin weer in Nederland en werkt Samuël als managementconsultant en coach. Samuël heeft een grote passie voor de doorbraak van Gods Koninkrijk op aarde, op alle terreinen van het leven.
Huisbijbel
Huisbijbel
Christendom
9789065390264
Bijbel in Statenvertaling. Door het grotere formaat geschikt als huisbijbel. Formaat: 16,5 x 24,5 cm Kleur: zwart Materiaal: kunstleer
Krachtiger dan je denkt
Krachtiger dan je denkt
De opstandingskracht waarmee Jezus opstond uit de dood is in jou! Hoe zou de Kerk eruit zien als we dagelijks uit die opstandingskracht zouden leven? Beseffen we eigenlijk wel hoe overweldigend groot de kracht is die God ons geeft? Walfried Giltjes heeft passie voor een krachtige kerk. Als voorganger en spreker merkt hij dat christenen vaak juist geloven dat zij zwak zijn en maar weinig kracht bezitten. Walfried legt uit wat krachtige mensen zijn maar ook wat krachtige mensen niet zijn. Hij doet dat aan de hand van voorbeelden uit de Bijbel én uit zijn eigen leven. Een krachtige kerk bestaat niet uit krachtpatsers of superhelden die geen zwakte kennen, maar uit mannen en vrouwen die knielend hun leven overgeven aan Jezus. Een krachtige kerk is hongerig en nieuwsgierig naar het leven in volheid waar Jezus voor gekomen is. Verlang je naar een krachtig en betekenisvol leven? Dan is dit boek voor jou! Doelgroepen Christenen die tot hun bestemming willen komen Christenen op zoek naar kracht en levensvreugde Hongerige gelovigen Topics Eerlijke en open ontdekkingsreis Uitdagend en geloofsopbouwend Hoopvol OVER DE AUTEUR Walfried Giltjes (1977) is voorganger van ‘Shelter-Haarlem’, een evangelische gemeente in Haarlem. Walfried heeft passie voor een kerk die hongerig is naar meer van God. Hij is getrouwd met Maria en zij hebben drie kinderen in de tienerleeftijd. Walfried is graag buiten en houdt zich in zijn vrije tijd bezig met wandelen, zeilen en lekker eten.
1 minuut dagboek
1 minuut dagboek
In dit 1-minuut dagboek van Zij Lacht staan 100 overdenkingen voor elk moment. De overdenkingen zijn kort; je bent er slechts één minuut mee bezig. De thema’s in het dagboek zijn actueel, uit het leven van alledag en sluiten aan op de onderwerpen uit het Zij Lacht gebedenboek. Het dagboek is niet bedoeld als vervanging van je tijd met God, maar als een waardevolle aanvulling voor de momenten tussendoor. Het dagboekje leent zich ook uitstekend om mee te nemen tijdens een weekend weg of op vakantie. Formaat: 12x15 cm
Kom en zie
Kom en zie
Al eeuwenlang is de tijd rondom Pasen een tijd van bezinning. Dit veertigdagenboek helpt je hierbij en geeft woorden van verstilling, verscherping en vertroosting, om zo in deze veertigdagentijd je ogen te richten op Jezus. Het zien op Jezus doen we door te kijken door de ogen van de gelovige van vroeger en nu. Wat zagen zij van Jezus en wat zegt ons dat? Deze veertig dagen ga je op weg en kijk je naar Jezus door middel van overdenkingen, gedichten, vragen en opdrachten. Zo leer je in deze dagen zien wat het betekent dat Christus ons lief heeft gehad tot in de dood. Eén ding is zeker: we zullen nooit uitgekeken raken. Een prachtig cadeau voor jezelf of die ander in de 40dagentijd.
Psalmboek (ritmisch)
Psalmboek (ritmisch)
Christendom
Zingen
9789065392343
Psalmboekje met Psalmen 1773, 12 gezangen en formulieren. Blauwe harde kunstleren kaft 8,5 x 12,5 cm. Ritmische zetting.
God heeft een naam
God heeft een naam
Christendom
9789083121956
Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. Comer neemt de lezer regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Je kunt verlangen naar een relatie met God, maar je toch ver weg en niet verbonden met Hem voelen. Alsof Hij meer een idee is waar we in ons hoofd in geloven, dan een persoon met wie we een relatie hebben. Waarom ervaren we deze kloof tussen ons en God? Zou het kunnen dat veel van wat we over God denken, niet klopt? Niet helemaal fout, maar fout genoeg dat we niet alles uit onze relatie met Hem halen? Wat als onze 'God' eigenlijk een projectie is van onze eigen identiteit, ideeën en verlangens? En wat als de echte God anders is, maar veel beter dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen? Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. In zijn kenmerkende, gemakkelijke schrijfstijl neemt Comer je regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens sommige Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Wie God is, zou je kunnen verrassen — en dat zou alles kunnen veranderen.
De jongen die in de hemel was
De jongen die in de hemel was
'Weet je nog hoe het in het ziekenhuis was, Colton?' vroeg Sonja. 'Ja, mama, dat weet ik nog,' zei hij. 'Daar hebben de engelen voor me gezongen.' Wanneer Colton Burpo ternauwernood een zware operatie overleeft, is de familie dolgelukkig. Groot is hun verbazing als hij maanden later begint te vertellen over de tijd die hij in de hemel heeft doorgebracht: dat hij zijn zusje, van wie het leven na twee maanden eindigde in een miskraam en over wie nooit werd gesproken, heeft gezien. Ook heeft hij zijn overgrootvader en zelfs Jezus ontmoet. Met de ontwapenende onschuld van een kind, beschrijft Colton Jezus, de engelen, de grootheid van God, en hoeveel Hij van ons houdt. Het verhaal van Colton zal de manier waarop je denkt over de eeuwigheid veranderen; het biedt je de kans om te zien en te geloven als een kind.
Zachtmoedig en nederig van hart
Zachtmoedig en nederig van hart
Christenen kunnen worstelen met de gedachte dat ze Jezus voortdurend teleurstellen en dat Zijn geduld met hen wel bijna op moet zijn. Ze weten wat Christus voor hen heeft gedaan, maar weten ze ook wat er in Zijn hart leeft? Weten ze Wie Hij is en hoe Hij denkt over Zijn kinderen? In Mattheüs 11 beschrijft Jezus Zichzelf als ‘zachtmoedig en nederig van hart’. Hij verlangt ernaar dat Zijn kinderen, die strijden met zonde en lijden, Zijn hart leren kennen en rust vinden in Hem. Ortlund overdenkt deze woorden van Gods Zoon. Hij duikt diep in de Bijbelgedeelten die spreken over Christus’ genegenheid voor Zijn volk. Hierbij citeert hij ruimschoots uit werken van bekende puriteinen als John Bunyan en Thomas Goodwin. Dit boek wil vermoeide, onzekere gelovigen bemoedigen op hun levensreis.
Gooische Bijbel
Gooische Bijbel
Religie
Christendom
9789492183477
De Gooische Bijbel bevat geschriften uit de bijbelse tijd die te wonderlijk of te onorthodox waren om geselecteerd te worden voor de Bijbel of de 'deuterocanonieke boeken bij het Oude Testament'. De vertaling is van Pieter Oussoren, in de stijl van de Naardense Bijbel: literair, dicht bij het origineel. De geschriften in De Gooische Bijbel liggen rondom de officiële canon, zoals Het Gooi de omgeving vormt van Naarden. De Gooische Bijbel bestaat deels uit GESCHRIFTEN BIJ HET OUDE TESTAMENT. Twee daarvan - Psalm 151 en Psalmen van Salomo - maakten in de eeuwen voor Christus wél deel uit van de Joodse canon (toentertijd de Septuaginta), maar zijn daaruit later verbannen. Verder is onder meer opgenomen een deel van het in Qumran teruggevonden boek Henoch, waaruit in het Nieuwe Testament driemaal wordt geciteerd. GESCHRIFTEN BIJ HET NIEUWE TESTAMENT zijn er in menigte, in het Grieks, Koptisch en Latijn. De belangrijkste ervan zijn opgenomen in De Gooische Bijbel, waaronder de evangeliën van resp. Maria Magdalena, Judas, Tomas en Filippus, de Handelingen van resp. Petrus, Johannes en Jakobus, en de Openbaring van Paulus. Uitgebreide inleidingen bij De Gooische Bijbel zijn van de hand van de theologen Nico ter Linden en Auke Jelsma. De teksten zijn eerder verschenen als onderdeel van het boek 'Buiten de vesting' dat uitverkocht is. PIETER OUSSOREN is emeritus predikant en vertaler van de Naardense Bijbel. Dr. RENATE DEKKER is koptoloog en egyptoloog.
Klooster! 8 -   Klooster! Eenvoud
Klooster! 8 - Klooster! Eenvoud
Rooms-katholicisme
9789493161061
Een monnik op Oerol? Benedictijn Thomas Quartier kan het uitleggen Eenvoud is ingewikkeld De kloosterlijke blik op eenvoud Ik kan het zelf Lessen en tips voor een eenvoudig leven Broeder Alberic Bruschke: ‘De eenvoud is hier tot bloei gekomen’
Briefjes in je broodtrommel
Briefjes in je broodtrommel
Als kind vond Anna de Swart regelmatig bemoedigende briefjes van haar moeder in haar broodtrommel. Nu zet Anna zelf haar gedachten op papier om anderen te bemoedigen. In dit boekje neemt ze je mee langs de vier seizoenen. Haar versjes gaan over allerlei facetten van het leven. Daarnaast daagt ze je in korte overdenkingen uit tot bezinning en onthaasting, tot luisteren, Bijbellezen en doen. Dit boek is voor jou als je samen met God door het leven reist, maar ook als je het pad naar Hem graag wilt terugvinden. Anna: ‘Mijn geloof in God gaat als een rode draad door mijn leven, en dus ook door de versjes heen. Soms expliciet, vaak ook impliciet. Ik bid dat ze je mogen bemoedigen en inspireren.' Anna de Swart is meertalig opgegroeid. Ze heeft een grote passie voor taal en boeken. Ze houdt ook erg van de stilte, liefst in combinatie met de natuur.
Leven is leren
Leven is leren
De schrijver van het Beste Spirituele Boek 2021 geeft in dit boek praktische tools hoe je meer rust in je leven kan brengen. Leven is leren is het praktische vervolg op de bestseller De kracht van rust (20.000 ex. verkocht). In dit boek laat stiltetrainer Mirjam van der Vegt aan de hand van thema’s zoals kwetsbaarheid, moed, balans en veerkracht zien hoe we kennis over het goede leven daadwerkelijk toepassen. Met inspiratie uit de psychologie, Westerse spiritualiteit en persoonlijke ontmoetingen en verhalen. Leven is leren is hét boek voor iedereen die zichzelf ruimte, rust en richting gunt. Uit het juryrapport van de Prijs Beste Spirituele Boek 2021: ‘Acht tegendraadse lessen die je laten inzien wat rust nemen doet met je gezondheid. Praktisch, verdiepend en nodigt uit tot zelfreflectie. Het boek wijst je de weg naar een mindset die innerlijke rust brengt en daarmee relativering, focus en overzicht.’
Tijd met God
Tijd met God
Een inspirerend Villavie boek om je stille tijd vorm te geven. Tijd met God van Eline Hoogenboom is een prachtig invulboek dat inspiratie geeft om meer tijd met God door te brengen. Veel vrouwen worstelen met het invullen van hun tijd met God. De drukte van alledag zorgt er al snel voor dat het erbij inschiet. Hoe kun je die Godstijd vormgeven? Dat kan in stilte zijn, maar er zijn nog meer manieren om God te ervaren. In dit boek inspireert Eline je vanuit tien geloofsthema’s, bijvoorbeeld: luisteren naar God, de Bijbel lezen en in Gods aanwezigheid zijn. Ook geeft ze praktische tips voor de invulling van je tijd met God, zoals: leg een dagboekje bij het koffieapparaat, hang een Bijbeltekst die je wilt onthouden naast de spiegel, maak een gebedswandeling of begin een gebedsgroepje. Met de hulp van honderd vragen en extra notitieruimte geeft dit boek je ook ruimte om op te schrijven wat je tijdens je tijd met God ervaren hebt. Eerder verschenen van Eline Hoogenboom de Villavie Voluit Leven Planner, Hartsrust, Villavie en #Not so perfect.
Ruth, een wonderlijke reis met God
Ruth, een wonderlijke reis met God
Ruth is een prachtig boek in de Bijbel met een ‘vrouwelijke vreemdeling’ in de hoofdrol. Het is Ruth die midden in een crisis ervoor kiest met de God van Israël op weg te gaan. Op die weg wordt ze een sleutelfiguur voor haar rouwende schoonmoeder Naomi, maar ook voor de rijke boer Boaz. In dit bijbelstudieboek reis je met haar mee en ontdek je hoe God haar een plek geeft in Zijn verhaal van redding! 'Ruth, een wonderlijke reis met God' is onderdeel van een bijbelstudieserie van uitgeverij Groen speciaal voor vrouwen. In elk boek staan verschillende bijbelstudies die gebruikt kunnen worden voor persoonlijke stille tijd of in een bijbelstudiegroep. De bijbelstudieboeken bieden handvatten om zelf de Bijbel te onderzoeken. De bijbelteksten komen uit de Herziene Statenvertaling en ze worden in zijn geheel afgedrukt in de boeken, met schrijfruimte rondom. Zo kun je onderstrepen, markeren en opmerkingen noteren over het bijbelgedeelte. Ook bevat elk boek achtergrondinformatie over de bijbelgedeelten en vragen met schrijfruimte om de bijbelstudie toe te passen in jouw leven. Iedere bijbelstudie wordt afgesloten met een toepasselijke quote, diverse liedsuggesties en een aantal gebedspunten.
Heel mijn hart
Heel mijn hart
Heel mijn hart: een krachtige oproep naar God om te helen wat gebroken is. Maar het is ook een lofuiting: met heel mijn hart wil ik de Heere loven. Deze twee situaties zijn totaal verschillend, maar komen in elk leven van een christen voor. In dit geschenkboekje komen ze samen. Het boek bevat teksten uit de Herziene Statenvertaling, voorzien van een eigentijdse vormgeving. Dit is een boekje om uit te delen ter bemoediging en om te genieten van de vreugde van het kennen van God. Een prachtig vormgegeven cadeauboek om eindeloos doorheen te struinen! Heel mijn hart is een uitgave in samenwerking met DagelijkseBroodkruimels
Christen-zijn in het dagelijks leven
Christen-zijn in het dagelijks leven
Een handboek over de praktijk van het christelijk geloof. Met gevoel voor realiteit bespreekt Ryle op de hem eigen krachtige en doordringende wijze de belangrijkste themas van het christelijk leven. Ryle beoogde met dit boek een beknopte gids aan te reiken voor de dagelijkse plichten en verantwoordelijkheden waarmee een christen wordt geconfronteerd.
Het Maria Magdalena Mysterie
Het Maria Magdalena Mysterie
Maria Magdalena was geen prostituee. Integendeel, ze was een ingewijde, een ‘vrouw die het Al kent’, zoals de onlangs gevonden evangeliën over haar verhalen. Ze onderwees als apostola apostolorum (apostel der apostelen) de mannelijke apostelen, haar broeders. En ze was de geliefde van Jezus. Veel is er over haar geromantiseerd. In de Bijbel is ze bijkans weggeschreven en de kerkelijke traditie maakte haar tot zondares. Recentelijk ontdekte bronnen geven echter een totaal ander beeld. Cultuurhistoricus Jacob Slavenburg voert de lezer op meeslepende wijze mee op zijn zoektocht naar de ware Maria Magdalena. In "Het Maria Magdalena Mysterie" laat hij zien dat Maria Magdalena niet de eerste vrouw is die in de geschiedenis van het jodendom en christendom is ‘weggeschreven’. Door veel religies is ‘het vrouwelijke’ lange tijd als bedreigend gezien, verdacht gemaakt en weggedrukt. Een eerherstel van Maria Magdalena opent de weg naar een integraler mensbeeld en een groeiend besef van gelijkwaardigheid van vrouw en man.
Zie, hij komt!
Zie, hij komt!
Eindtijd
9789088971730
Wist je dat het laatste bijbelboek 405 verzen bevat? In 365 dagen kun je met dit dagboek dus een goede duik nemen in dit laatste boek van de Bijbel. Ds. Willem J.J. Glashouwer helpt je daarbij, en maakt Openbaring op eenvoudige wijze toegankelijk. Elk vers wordt besproken met een toelichting, tekstverwijzingen en verklarende opmerkingen, zodat je zelf verder kan doordringen in de bijzondere boodschap die dit bijbelboek bevat. Vaak is 'De Openbaring van Jezus Christus aan Johannes' aanleiding geweest tot allerlei fantastische speculaties en sektarische voorspellingen. Maar dit troostboek voor de Gemeente van Jezus Christus krijgt in de tijd waarin wij leven, nu het Joodse volk naar Israël terugkeert, voor velen een nieuwe betekenis. Totdat Hij komt.
De opname komt voor de grote verdrukking
De opname komt voor de grote verdrukking
Er bestaan verschillende denkbeelden onder gelovigen over de terugkeer van Jezus. De meesten weten wel dat Zijn voeten op een dag op de Olijfberg zullen staan en dat die dan doormidden splijt, maar in veel kerken is er niet of nauwelijks een besef dat de Bijbel spreekt over het mysterie van de Opname, de mysterieuze verdwijning van miljoenen christenen die plotseling van de aardbodem verdwenen zullen zijn. Degenen die hier nog in geloven, worden door velen voor gek verklaard en het lijkt of er steeds minder mensen zijn die dit nog geloven. De Bijbel zegt dan ook: “Als de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof vinden op aarde?” Ook spreekt de Bijbel in dit verband van een overblijfsel, zoals een restje eten. Hoe dan ook, ik hoor bij dit overblijfsel en het maakt mij niet uit hoe anderen daar over denken. Integendeel, zelfs, ik ben er rotsvast van overtuigd en zie met grote verwachting uit naar Zijn komst op de wolken. In dit boekje verdedig ik met overtuiging vanuit Gods Woord, dat Jezus komt om de Zijnen op te halen voordat de Grote Verdrukking begint, en de hel op aarde losbarst. Ik hoop velen te bemoedigen en te winnen zodat zij met mij zullen delen in dit hemelse geluk als straks de laatste bazuin zal klinken. Van harte aanbevolen.
Allah of Jezus?
Allah of Jezus?
Allah of Jezus?' is het vervolg op Nabeel Qureshi's succesvolle eerste boek 'Ik zocht Allah en vond Jezus'. Qureshi schrijft over zijn zoektocht naar de antwoorden op vragen als: de Koran of de Bijbel? Mohammed of Jezus? Jihad of de kruistochten? Stierf Jezus aan het kruis en stond hij op uit de dood? Is Mohammed een profeet of God? Een leerzaam en persoonlijk boek over een thema dat nu actueler is dan ooit. Nabeel Qureshi groeide op in Pakistan en verhuisde later naar Amerika. Hij groeide op in een liefdevol islamitisch gezin, maar bekeerde zich na steeds sterker wordende twijfels tot het christendom. Hij groeide uit tot een bekende auteur die de islam van binnenuit kent.
Bijbel (SV) met psalmen (niet-ritmisch) - met goudsnee, rits en duimgrepen
Bijbel (SV) met psalmen (niet-ritmisch) - met goudsnee, rits en duimgrepen
Christendom
Religie
9789065395023
Bijbel in Statenvertaling met psalmen, gezangen en formulieren. Deze uitgave is voorzien van goudsnee, rits en duimgrepen en wordt geleverd in beschermende koker. Formaat: 14x21 cm Kenmerken: - Geschikt voor kerkgang en thuisgebruik - Optimale leesbaarheid in meest compacte formaat dat mogelijk is - Graag gebruikt door ambtsdragers en predikanten - Prettig en handzaam formaat tussen major en huisbijbel in - Geschikt als kerkbankbijbel - Inclusief berijmde psalmen 1773 en formulieren

Boeken Religie & Filosofie

Als je geïnteresseerd bent in religie en filosofie, dan zijn er talloze boeken beschikbaar om je kennis te vergroten en je begrip van deze onderwerpen te verdiepen. Of je nu op zoek bent naar boeken die je helpen een bepaalde religie beter te begrijpen, of juist naar filosofische werken die je uitdagen om je eigen overtuigingen te onderzoeken, er is voor elk wat wils.

Boeken over religie en filosofie bieden vaak inzicht in de menselijke natuur en helpen je na te denken over de grote vragen van het leven, zoals het doel van het bestaan en de betekenis van ons bestaan. Of je nu een beginner bent of een doorgewinterde lezer, er zijn genoeg boeken beschikbaar om je verder te helpen in je zoektocht naar wijsheid en inzicht.

Er zijn talloze verschillende boeken over religie beschikbaar, van de heilige geschriften van verschillende religies tot boeken over religieus denken en spiritualiteit. Sommige boeken richten zich op de geschiedenis van een bepaalde religie, terwijl andere zich richten op het praktiseren van religie in het dagelijks leven.

Ook de filosofie biedt een schat aan boeken om te verkennen, van klassieke werken van filosofen als Plato en Aristoteles tot moderne filosofische ideeën. Filosofische werken behandelen vaak onderwerpen als ethiek, politiek, metafysica en logica, en bieden inzicht in de manier waarop we denken en onze wereld begrijpen.

Of je nu op zoek bent naar boeken om je kennis te vergroten, jezelf uit te dagen of gewoon te genieten van een goed geschreven verhaal, er zijn talloze boeken over religie en filosofie beschikbaar om je te helpen groeien en te ontwikkelen. Kies een boek dat bij je past en ontdek wat voor inzichten het voor je kan opleveren.

Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels