Boeken Religie & Filosofie

628 Boeken
1 minuut dagboek
1 minuut dagboek
In dit 1-minuut dagboek van Zij Lacht staan 100 overdenkingen voor elk moment. De overdenkingen zijn kort; je bent er slechts één minuut mee bezig. De thema’s in het dagboek zijn actueel, uit het leven van alledag en sluiten aan op de onderwerpen uit het Zij Lacht gebedenboek. Het dagboek is niet bedoeld als vervanging van je tijd met God, maar als een waardevolle aanvulling voor de momenten tussendoor. Het dagboekje leent zich ook uitstekend om mee te nemen tijdens een weekend weg of op vakantie. Formaat: 12x15 cm
God heeft een naam
God heeft een naam
Christendom
9789083121956
Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. Comer neemt de lezer regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Je kunt verlangen naar een relatie met God, maar je toch ver weg en niet verbonden met Hem voelen. Alsof Hij meer een idee is waar we in ons hoofd in geloven, dan een persoon met wie we een relatie hebben. Waarom ervaren we deze kloof tussen ons en God? Zou het kunnen dat veel van wat we over God denken, niet klopt? Niet helemaal fout, maar fout genoeg dat we niet alles uit onze relatie met Hem halen? Wat als onze 'God' eigenlijk een projectie is van onze eigen identiteit, ideeën en verlangens? En wat als de echte God anders is, maar veel beter dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen? Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. In zijn kenmerkende, gemakkelijke schrijfstijl neemt Comer je regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens sommige Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Wie God is, zou je kunnen verrassen — en dat zou alles kunnen veranderen.
Sterk geloof
Sterk geloof
Het nieuwste dagboek van Bobby Schuller. Ontwikkel door het lezen van dit dagboek een sterk geloof! Lees driehonderdvijfenzestig dagen lang bemoedigingen uit het Woord van God die je zullen helpen om meer van Gods grootheid te begrijpen. Je leert om elke dag vol vertrouwen te wandelen in actief en sterk geloof. Het soort geloof dat de wereld ten goede verandert. Omdat jij een geliefd kind bent van de almachtige Koning van de hemel, kun je elke dag je leven bouwen op Hem.
Ruth, een wonderlijke reis met God
Ruth, een wonderlijke reis met God
Ruth is een prachtig boek in de Bijbel met een ‘vrouwelijke vreemdeling’ in de hoofdrol. Het is Ruth die midden in een crisis ervoor kiest met de God van Israël op weg te gaan. Op die weg wordt ze een sleutelfiguur voor haar rouwende schoonmoeder Naomi, maar ook voor de rijke boer Boaz. In dit bijbelstudieboek reis je met haar mee en ontdek je hoe God haar een plek geeft in Zijn verhaal van redding! 'Ruth, een wonderlijke reis met God' is onderdeel van een bijbelstudieserie van uitgeverij Groen speciaal voor vrouwen. In elk boek staan verschillende bijbelstudies die gebruikt kunnen worden voor persoonlijke stille tijd of in een bijbelstudiegroep. De bijbelstudieboeken bieden handvatten om zelf de Bijbel te onderzoeken. De bijbelteksten komen uit de Herziene Statenvertaling en ze worden in zijn geheel afgedrukt in de boeken, met schrijfruimte rondom. Zo kun je onderstrepen, markeren en opmerkingen noteren over het bijbelgedeelte. Ook bevat elk boek achtergrondinformatie over de bijbelgedeelten en vragen met schrijfruimte om de bijbelstudie toe te passen in jouw leven. Iedere bijbelstudie wordt afgesloten met een toepasselijke quote, diverse liedsuggesties en een aantal gebedspunten.
Ik wil Jezus volgen!
Ik wil Jezus volgen!
‘Ik wil Jezus volgen’ van Laurina de Visser is een inspirerend dagboek voor jonge mensen die Jezus willen volgen. Niets is belangrijker dan bij jonge christenen aankomen met échte verhalen. In dit dagboek staat elke maand één persoon uit de Bijbel centraal, zoals Ester, Job, Jezus en Paulus. Daarbij worden ook de lessen besproken die deze bijbelfiguren moesten leren door dingen die ze ongewild meemaakten, maar ook door de fouten die ze begingen. De Bijbel gaat over mensen van vlees en bloed, die soms bewonderenswaardige dingen deden, maar niet perfect waren. Door de praktische lessen en persoonlijke getuigenissen van tieners komen de bijbelfiguren dichtbij en leer je hoe je Jezus kunt volgen. Eerder schreef Laurina de Visser het dagboek ‘#Bestofmyday’.
De nachtroos
De nachtroos
Mystiek
Spanning
9789401610773
Jaipur, India, 1911. Vlak voor het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog reist de elfjarige Anahita met de familie van een rijke vriendin mee naar Engeland. Daar ontmoet ze de jonge Donald Astbury, erfgenaam van het prachtige, afgelegen landgoed Astbury, en zijn sluwe moeder. De reis naar Engeland verloopt door deze ontmoeting heel anders dan Anahita ooit had kunnen denken… Een eeuw later komt actrice Rebecca Bradley voor een nieuwe film naar het inmiddels vervallen landgoed. Ze hoopt daar te kunnen ontsnappen aan de paparazzi en roddels die haar in Amerika achtervolgen. Tijdens het filmen ontmoet ze de Indiase Ari Malik, die naar Astbury is gekomen op zoek naar zijn familiegeschiedenis. Samen ontrafelen ze de duistere geheimen rond Astbury Hall en komen steeds dichter bij de waarheid die decennialang verborgen bleef.
Briefjes in je broodtrommel
Briefjes in je broodtrommel
Als kind vond Anna de Swart regelmatig bemoedigende briefjes van haar moeder in haar broodtrommel. Nu zet Anna zelf haar gedachten op papier om anderen te bemoedigen. In dit boekje neemt ze je mee langs de vier seizoenen. Haar versjes gaan over allerlei facetten van het leven. Daarnaast daagt ze je in korte overdenkingen uit tot bezinning en onthaasting, tot luisteren, Bijbellezen en doen. Dit boek is voor jou als je samen met God door het leven reist, maar ook als je het pad naar Hem graag wilt terugvinden. Anna: ‘Mijn geloof in God gaat als een rode draad door mijn leven, en dus ook door de versjes heen. Soms expliciet, vaak ook impliciet. Ik bid dat ze je mogen bemoedigen en inspireren.' Anna de Swart is meertalig opgegroeid. Ze heeft een grote passie voor taal en boeken. Ze houdt ook erg van de stilte, liefst in combinatie met de natuur.
TU-Bezinningsreeks 26 - Mens worden
TU-Bezinningsreeks 26 - Mens worden
Wat hebben theologie en pedagogiek met elkaar te maken? De moderne pedagogiek ziet zichzelf vaak als een bevrijding van de door kerk en geloof bepaalde ruimte. Tegelijk bestaat er geen enkele pedagogische visie die niet gestempeld is door een bredere visie op de mens of op het leven. Theologie en pedagogiek zijn veel meer met elkaar verstrengeld dan we vaak denken. Ze kunnen niet zonder elkaar. Dit boek wil het gesprek tussen theologie en pedagogiek weer openen. De auteurs laten zien dat juist de verbinding van die twee een vruchtbare ruimte oplevert om te spreken over de mens, over vorming en over onderwijs. Mens zijn en mens worden is een kostbaar geheim dat gekoesterd moet worden, juist in een tijd van maakbaarheid en meetbaarheid.
Bouwen aan het Koninkrijk
Bouwen aan het Koninkrijk
Bouw mee aan het Koninkrijk van God! God is Heer over alles. Zijn Koninkrijk komt, zoals in de hemel, zo ook op aarde. Maar hoe komt dat Koninkrijk op aarde? En welke rol speel jij daarbij? Samuël Visser daagt je uit om jouw plek in de samenleving te ontdekken en die in te nemen, zodat Zijn Koninkrijk daar zichtbaar wordt. De samenleving wacht op jou met al je talenten en kwaliteiten! Wij zijn geroepen als ambassadeurs van Zijn Koninkrijk, in een wereld in verwarring. Samen mogen we de Koning vertegenwoordigen binnen het bedrijfsleven, onderwijs of één van de andere invloedsferen in deze maatschappij, zodat Zijn Koninkrijk doorbreekt en deze aarde een mooiere plek wordt om op te leven. Bouw je mee? ‘Dit boek is écht een aanrader als je meer in je bestemming wilt gaan leven’ – Hans Maat, directeur Evangelisch werkverband PKN ‘Wij hopen dat je de hartstochtelijke oproep van Samuël waardeert om in jouw werk de plek in te nemen die je van God gekregen hebt’ – Siebe en Volke Slagter, oprichters van Towncrier, een profetisch initiatief voor transformatie OVER DE AUTEUR Samuël Visser is getrouwd met Hope en vader van vijf kinderen. Samuël en Hope hebben jaren gewerkt op het snijvlak van zending en ontwikkelingswerk, o.a. in Oeganda en Nepal. Momenteel woont het gezin weer in Nederland en werkt Samuël als managementconsultant en coach. Samuël heeft een grote passie voor de doorbraak van Gods Koninkrijk op aarde, op alle terreinen van het leven.
Stromen van liefde
Stromen van liefde
Gun jezelf een moment op de dag om te bezinnen en je ziel te verfrissen met deze korte en krachtige overdenkingen uit de klassieke werken van Charles Spurgeon. Elke dag bestaat uit drie elementen: een bijbeltekst, een overdenking en een gebed. Stromen van liefde is een mooi uitgevoerd, hardcover dagboek met 180 stukjes. De overdenkingen bieden wijsheid en bemoediging voor het leven van alle dag.
Vergeven
Vergeven
Vergeven op een betekenisvolle manier is een van de moeilijkste opdrachten voor een mens. Maar als je het nalaat, zullen rancune en wrok je van binnenuit opeten. Er zijn maar weinig mensen die de middelen en de tools hebben om anderen helemaal te vergeven en door te gaan met hun leven. Vergeving is een essentiële vaardigheid, een morele noodzaak en een religieus geloof dat direct tot de kern komt van wat het betekent om mens te zijn. In 'Vergeven' laat Tim Keller aan de lezer zien waarom het zo belangrijk is en hoe je kunt vergeven. Hij legt in detail de stappen uit die je moet zetten om door te kunnen met je leven, zonder gerechtigheid of je menselijkheid tekort te doen.
Schoolbijbel met psalmen (niet-ritmisch)
Schoolbijbel met psalmen (niet-ritmisch)
Christendom
Religie
9789065391285
Schoolbijbel in Statenvertaling, met psalmen en 12 gezangen (niet-ritmisch) in zwarte kunstleren omslag. Formaat: 11x17 cm.
David wordt koning
David wordt koning
Kartonboekje met een Bijbels verhaal voor de allerkleinsten, vanaf anderhalf jaar. De eenvoudige tekst is van de hand van Laura Zwoferink, auteur van de serie Kijk en Luister. Met mooie tekeningen van Jaap Kramer voor veel kijkplezier.
Eén Minuut met God - Eén Zin Gebeden Invul-Dagboek
Eén Minuut met God - Eén Zin Gebeden Invul-Dagboek
Gebed
Christendom
9789464801842
Dit is een blanco dagboek voor christenen, om zelf te schrijven over je ontmoetingen met God. Heb - naast al je andere ontmoetingen - één minuut met God. En schrijf erover in één enkele zin. Hierdoor hoef je geen lange verhalen te schrijven. Dit boekje biedt ruimte voor wel 500 zelfgeschreven ontmoetingen. Gebruik dit boek als bijbels dagboek, geïnspireerd door een mooi bijbelvers. Of schrijf jouw gebed op. Op enig moment kun je onder je "zin voor de Heer" noteren waar je dankbaar voor bent of welke antwoorden je hebt ontvangen. Dit dagboek heeft - heel bewust - een eenvoudige en compacte opzet. Per keer of per dag heb je een klein gelinieerd kader. Noteer dus gewoon de essentie van je moment met God. In één enkele zin. En op een later tijdstip kun je onder je ‘zin van de dag’ opschrijven waar je dankbaar voor was of welke antwoorden je hebt ontvangen. Begin vandaag dus nog; het is makkelijke én krachtig: Eén Minuut met God. Details: Paperback, Formaat A5, 101 pagina's, zwart/wit.
Altijd leerling
Altijd leerling
Theologie
9789023971467
'Altijd leerling' is met recht een basisboek voor de catechese. Het geloofsleren in de gemeente wordt vanuit de basis doordacht. De leidende gedachte in deze nieuwe catechetiek is de lerende gemeente in de brede zin van het woord. Het leren beperkt zich in zo'n gemeente niet tot jongerencatechese, maar doortrekt het hele gemeente-zijn. Het boek zet in met de praktijk door drie catechetische praktijksituaties te schetsen. Daarna volgen theorievorming, reflectie en theologische, pedagogische en didactische aspecten van catechese en geloofsleren. Het boek eindigt met een uitvoerig deel met praktische handvatten. Elk hoofdstuk bevat aanwijzingen voor de manier waarop de lezer zich de inhoud eigen kan maken en er in de gemeente mee aan de slag kan. Het basisboek richt zich op iedereen die leiding geeft aan leren in de gemeente: catecheten, predikanten en toerustingscommissies. Daarnaast is het boek bedoeld als studieboek voor theologie-opleidingen. Auteurs van dit boek zijn dr. A. de Kock, dr. W. Verboom, A. Pals MA, dr. J.W. van Pelt en drs. A. Stijf. Zij hebben brede ervaring op het gebied van de catechese. Drs. B.T. Wallet schreef een bijdrage over leren in het Jodendom.
Bijbel met Psalmen (ritmisch)
Bijbel met Psalmen (ritmisch)
Christendom
Religie
9789065392527
De psalmen in het handzame microformaat van de Statenvertaling hebben een nieuwe lay-out gekregen. Het zetsel is in dit kleine formaat met de psalmberijming van 1773 en 12 gezangen nog beter leesbaar geworden. Uiteraard blijft de niet-ritmische variant ook leverbaar. Statenvertaling met Psalmen, 12 gezangen en formulieren. Kunstleren zwarte band, goudtitel en kleursnede. Ritmisch.
Christelijke Klassiekers - Onversneden Christendom
Christelijke Klassiekers - Onversneden Christendom
Christendom
Religie
9789043539708
Een klassieker in een nieuw jasje: C.S. Lewis over de kern van het christelijk geloof. In ‘Onversneden christendom’ legt C.S. Lewis uit wat het hart is van het christelijk geloof. Een klassieker! Er is geen schrijver die zo helder en warm kan uitleggen wat het betekent om christen te zijn als C.S. Lewis. Hij blijft niet steken in een abstracte theologische uiteenzetting, maar maakt het Bijbelse verhaal op een persoonlijke manier tot een prachtig geschenk. Lewis blijft bij de kern van het geloof en hij verliest zich niet in details en morele kwesties. Wie toe is aan een verfrissing en verdieping van zijn of haar geloofsleven kan nog steeds het best bij C.S. Lewis terecht.
Christen-zijn in het dagelijks leven
Christen-zijn in het dagelijks leven
Een handboek over de praktijk van het christelijk geloof. Met gevoel voor realiteit bespreekt Ryle op de hem eigen krachtige en doordringende wijze de belangrijkste themas van het christelijk leven. Ryle beoogde met dit boek een beknopte gids aan te reiken voor de dagelijkse plichten en verantwoordelijkheden waarmee een christen wordt geconfronteerd.
Mijn doopbijbel
Mijn doopbijbel
Deze doopbijbel met 20 bijbelverhalen voor de allerkleinsten is een mooi cadeau bij geboorte en doop. ‘Mijn doopbijbel’ van Martina Steinkühler bevat 20 bijbelverhalen voor de allerkleinsten en is een mooi cadeau bij geboorte en doop. Met gedichtjes, gebeden en geloofsthema’s. Een baby wordt gedoopt, wat een bijzonder moment! Er zijn in het leven van alledag veel momenten om over God te vertellen en zijn aanwezigheid te zien. Deze doopbijbel neemt kinderen mee in de wereld van het christelijk geloof, aan de hand van meer dan twintig bijbelverhalen. Lees bijvoorbeeld over Noach en de regenboog, de tien geboden en de verloren zoon. Ook de christelijke feestdagen worden uitgelegd aan jonge kinderen.
Jezus volgen
Jezus volgen
Angst
Christendom
9789401468787
In zes stappen maakt Nouwen de essentie duidelijk van wat het voor hem betekent als je Jezus wilt volgen. Dat doet hij aan de hand van Bijbelpassages die soms overbekend zijn. Maar hij weet ze verrassend te ontsluiten. Het christendom verschijnt in al zijn radicaliteit, maar komt vooral aan het licht als een uitnodiging. Zo toont Nouwen bijvoorbeeld aan de hand van de hoofdstukken over Jezus' gebod om onze vijanden lief te hebben hoe je je kunt laten overtuigen om wie je vijand en concurrent lijken, te beminnen. Dan opent de wereld zich als ruimte van verbondenheid en betrokkenheid en verschijnt ze niet langer als dreigend en gewelddadig.
Tijd met God
Tijd met God
Een inspirerend Villavie boek om je stille tijd vorm te geven. Tijd met God van Eline Hoogenboom is een prachtig invulboek dat inspiratie geeft om meer tijd met God door te brengen. Veel vrouwen worstelen met het invullen van hun tijd met God. De drukte van alledag zorgt er al snel voor dat het erbij inschiet. Hoe kun je die Godstijd vormgeven? Dat kan in stilte zijn, maar er zijn nog meer manieren om God te ervaren. In dit boek inspireert Eline je vanuit tien geloofsthema’s, bijvoorbeeld: luisteren naar God, de Bijbel lezen en in Gods aanwezigheid zijn. Ook geeft ze praktische tips voor de invulling van je tijd met God, zoals: leg een dagboekje bij het koffieapparaat, hang een Bijbeltekst die je wilt onthouden naast de spiegel, maak een gebedswandeling of begin een gebedsgroepje. Met de hulp van honderd vragen en extra notitieruimte geeft dit boek je ook ruimte om op te schrijven wat je tijdens je tijd met God ervaren hebt. Eerder verschenen van Eline Hoogenboom de Villavie Voluit Leven Planner, Hartsrust, Villavie en #Not so perfect.
Bijbel met psalmen
Bijbel met psalmen
Christendom
Religie
9789065391407
Luxe Bijbel in Statenvertaling met psalmen & 12 gezangen (berijming 1773, niet-ritmisch) en formulieren. Het stijlvolle omslag is gemaakt van zwart leer met goudfolie. De bijbel is 12x18 cm, voorzien van goudsnee, rits en duimgrepen en wordt geleverd in beschermende blauwe koker.
Onderweg met Petrus
Onderweg met Petrus
'Onderweg met...' is een serie praktische boeken van Henk Stoorvogel met Bijbelstudies over Jozef, Mozes, Jozua, Simson, de Samaritaan, Paulus en Petrus. Alle delen bevatten een twintigtal Bijbelstudies. Dat maakt ze heel geschikt als Bijbelstudiemateriaal voor gespreksgroepen. Elk hoofdstuk bevat een gespreksvraag en een kort gebed ter afsluiting. Als geen andere schrijver weet Henk Stoorvogel de Bijbelse boodschap dicht bij de lezer te brengen: alsof je er zelf bij bent! Henk Stoorvogel is voorganger, oprichter van de mannenbeweging De 4e Musketier en auteur van verschillende boeken waaronder 'Geboren om te vliegen', 'Knock Out' en zijn lijfboek 'Jezus leven'.

Boeken Religie & Filosofie

Als je geïnteresseerd bent in religie en filosofie, dan zijn er talloze boeken beschikbaar om je kennis te vergroten en je begrip van deze onderwerpen te verdiepen. Of je nu op zoek bent naar boeken die je helpen een bepaalde religie beter te begrijpen, of juist naar filosofische werken die je uitdagen om je eigen overtuigingen te onderzoeken, er is voor elk wat wils.

Boeken over religie en filosofie bieden vaak inzicht in de menselijke natuur en helpen je na te denken over de grote vragen van het leven, zoals het doel van het bestaan en de betekenis van ons bestaan. Of je nu een beginner bent of een doorgewinterde lezer, er zijn genoeg boeken beschikbaar om je verder te helpen in je zoektocht naar wijsheid en inzicht.

Er zijn talloze verschillende boeken over religie beschikbaar, van de heilige geschriften van verschillende religies tot boeken over religieus denken en spiritualiteit. Sommige boeken richten zich op de geschiedenis van een bepaalde religie, terwijl andere zich richten op het praktiseren van religie in het dagelijks leven.

Ook de filosofie biedt een schat aan boeken om te verkennen, van klassieke werken van filosofen als Plato en Aristoteles tot moderne filosofische ideeën. Filosofische werken behandelen vaak onderwerpen als ethiek, politiek, metafysica en logica, en bieden inzicht in de manier waarop we denken en onze wereld begrijpen.

Of je nu op zoek bent naar boeken om je kennis te vergroten, jezelf uit te dagen of gewoon te genieten van een goed geschreven verhaal, er zijn talloze boeken over religie en filosofie beschikbaar om je te helpen groeien en te ontwikkelen. Kies een boek dat bij je past en ontdek wat voor inzichten het voor je kan opleveren.

Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels