Boeken Sociaal & Samenleving

1714 Boeken
Vrienden, vrijheid en het volgen van God
Vrienden, vrijheid en het volgen van God
Vrienden, vrijheid en het volgen van God. Dagboek voor jongens. Een eigentijds 365 dagendagboek bij de Bijbel voor jongens vanaf 11 jaar. Voor elke dag van het jaar is er een bijbeltekst met een kort, prikkelend stukje tekst over thema's waar jongens dagelijks mee te maken hebben. Zo gaat het onder meer over vriendschap, pesten, keuzes maken, trouw, boosheid en vergeving. Dit bijbels dagboek moedigt jongens aan iedere dag tijd te nemen voor God en leert hun wat het betekent om God te volgen. Het dagboek valt op door de verzorgde uitvoering: een stevig karton-omslag in een stoere kleur en hippe typografie met een ovale stans in de cover en afgeronde hoeken. Hierdoor is het niet alleen een inhoudelijk goed product maar ook nog eens leuk om cadeau te geven of te krijgen!
De Christenatheist
De Christenatheist
Een christenatheïst is iemand die in God gelooft, maar leeft alsof Hij niet bestaat. 'Hoewel ik het liever niet toegeef,' schrijft Craig Groeschel, 'zie ik deze vorm van atheïsme ook bij mezelf. Mensen gaan er wellicht van uit dat een voorganger niet worstelt met welke vorm van atheïsme dan ook, maar dat is een misverstand.' Triest maar waar: christelijk atheïsme is overal. En misschien herken jij het ook wel bij jezelf. Misschien geloof jij ook in God, maar ben je er niet zeker van dat Hij van je houdt? Of schaam je je voor je verleden? Of je gelooft wel, maar maakt je voortdurend zorgen over van alles en nog wat? Wat heeft jouw geloof te maken met je geluk, je gemeente, je gedachten of je geld? Of zijn dat zaken die jij zelf regelt, zonder God? Craig Groeschel schreef dit authentieke boek, waarin hij zijn eigen worstelingen en missers openlijk deelt. Maar nadat jij daar hartelijk om hebt gelachen, houdt hij je ook een spiegel voor; een bijbelse en confronterende spiegel die je leven op z'n kop kan zetten... Craig Groeschel (1967) is getrouwd met Amy en vader van zes kinderen. In 1996 begon hij vanuit een garage met Life.Church. Nog altijd is hij voorganger van de kerk, die met dertien locaties ООn van de grootste en meest invloedrijke kerken van de Verenigde Staten is. Hij schreef diverse bestsellers en lanceerde in 2008 de populaire bijbelapp YouVersion. Zijn bediening en boeken kenmerken zich door zelfreflectie, authenticiteit en bijbels onderwijs. Groeschel is sinds 2018 gastheer van de Global Leadership Summit (GLS).
Het visje dat wilde weten wie God is
Het visje dat wilde weten wie God is
Schepping
9789059991538
Je kunt God niet zien. Hoe weet je dan wie Hij is? Visje woont in het midden van de Indische Oceaan bij prachtig koraal en vraagt zich dat ook af. Een pelikaan neemt Visje mee op reis en laat met voorbeelden uit de schepping zien wie God is.
De radicale uitbanning van haast
De radicale uitbanning van haast
‘Wie ben ik aan het worden?’ Dat was de vraag die John Mark Comer bezighield. Zijn leven leek succesvol, maar vanbinnen zag het er heel anders uit. Tot een mentor hem confronteerde met deze woorden: ‘Ban meedogenloos de haast uit je leven. Haast is de grote vijand van het geestelijke leven.’ Het was niet het antwoord dat hij verwachtte, maar wel het antwoord dat hij nodig had en nog steeds heeft. Te vaak bestrijden we alleen de symptomen van de onrust van onze moderne wereld in plaats van te proberen de oorzaak ervan te achterhalen. In dit boek geeft Comer een roadmap om emotioneel en geestelijk fit te blijven in de chaos van deze moderne wereld. De radicale uitbanning van haast is een indringend, overtuigend pleidooi tégen haast en vóór een langzamere, eenvoudigere manier van leven. Een bestseller in de Verenigde Staten! John Mark Comer is een jonge predikant en auteur uit de VS die actuele thema’s in het perspectief van het christelijk geloof beschrijft. Zijn stijl is populair en voor breed publiek toegankelijk.
De weg volgen
De weg volgen
Jezus roept ons om gevormd te worden naar zijn beeld en nodigt ons uit om het leven te ervaren ‘in al zijn volheid’. Maar soms voelt het alsof God ver weg is, je karakter zit je in de weg of je bent bang dat je geloof niet zoveel voorstelt. Hoe kun je leven naar Gods plan? Door bij Jezus in opleiding te gaan; door de Weg te volgen. Comer schetst in dit boek zijn hoopvolle visie op geestelijke groei. Hij zet de schijnwerper op onze cultuur en legt die naast inzichten uit de Bijbel over bijvoorbeeld de rustdag, eenvoud en de waarde van sociale verbanden. Ga bij Jezus in de leer en ontwikkel nieuwe leefregels. Ontdek wat het leven voor je in petto heeft door bij Jezus te zijn, van Jezus te leren en op Jezus te gaan lijken. John Mark Comer (1985) is momenteel een van de bekendste voorgangers in de VS. Hij schreef eerder de internationale bestseller De radicale uitbanning van haast, dat in ons land al in korte tijd een 3e druk beleefde.
Vandaag met Jezus
Vandaag met Jezus
Vandaag met Jezus bevat 150 overdenkingen, voor elke dag een stukje van twee pagina's. De bijbelteksten zijn allemaal uitgeschreven. Ook staan er verspreid door het boek 50 citaten over hoop van bekende, christelijke auteurs. 'Ik ben ervan overtuigd dat ik dit boek niet had kunnen schrijven als ik gezonder was geweest. Vandaag met Jezus ontstond in de loopgraven en is bedoeld om lezers hoop te geven. Hoop op Gods goedheid, zijn goedertierenheid, en zijn voortdurende aanwezigheid. De hoop die we kunnen vinden in de Bijbel is een rotsvaste realiteit - ongeacht wat er gebeurt in ons leven of in de wereld!' Sarah Young
Boek van geheimenissen
Boek van geheimenissen
Jodendom
9789059991439
Het Boek van geheimenissen is een soort schatkist, waaruit je iedere dag nieuwe, verrassende cadeaus kunt opdiepen. Een dagboek waarin je nieuwe dingen leert over God en Zijn woord, vanuit een heel andere invalshoek dan je gewend bent. Rabbi Jonathan Cahn schreef het. In de woestijn ontmoet je een man, een leraar, die je meeneemt op reis, langs de bergtoppen van het Beloofde Land, naar grotten en spelonken, de tenten van de aartsvaders, met olielampen verlichte kamers vol oude boekrollen en mysterieuze vaten. Iedere dag maakt deze leraar je een nieuw geheimenis vanuit de Schrift bekend. Onze vertaalster schreef erover: 'Jonathan Cahn slaat als Messiasbelijdende Jood een heel mooie brug tussen het jodendom en het christendom, en het oude verbond en het nieuwe verbond.' Onze corrector: 'Een prachtig boek. Ik heb er veel van geleerd en ben er door opgebouwd in mijn geloof. Ik hoop dat dit boek vele harten hier in Nederland zal bereiken.'
Brandstof voor de geest
Brandstof voor de geest
Vriendschap
9789033802232
In dit boek deelt Bear Grylls voor het eerst de verhalen over zijn meeste gedurfde expedities. Van verhalen over zijn parachutesprong waarbij hij zijn rug brak tot verhalen over zijn 'bijna dood'-ervaring in een storm vlak bij de kust van Groenland. Bear laat zien dat elk avontuur gegrond is in zijn christelijke geloof. In dit moedige, eerlijke en openhartige boek bespreekt Bear grote thema's als vriendschap, falen, moed, risico's en meer in dagelijkse overdenkingen. Hij laat ons zien hoe we elke dag vredig, doelgericht en krachtig tegemoet kunnen treden.
Het hart van Vaderschap
Het hart van Vaderschap
'Hij zal het hart van de vaders tot de kinderen terugbrengen, en het hart van de kinderen tot hun vaders...' (Maleachi 4:6a) Het gebed en verlangen van Mandaat7 is dat vaders actief betrokken zijn bij hun kinderen en dat kinderen ontvangen waar zij het meest naar hunkeren - een betrokken vaderhart. Dit boek dient ter ondersteuning van het programma van Mandaat7. Je hebt als man, als echtgenoot en ook als vader een opdracht, een mandaat. Bij Mandaat7 word je uitgedaagd om je mandaat serieus te nemen. Wij mannen zijn geneigd om het allemaal alleen te doen, maar de kracht ligt juist in het verbonden zijn. Verbonden met elkaar en met de hemelse Vader. In 'Het hart van vaderschap' komen 7 thema's aan bod, die tijdens Mandaat7 uitgebreid besproken en gedeeld worden met elkaar. Deze thema's zijn: Het hart van een man, Jouw vader, Betrokken vaderschap, Moedig vaderschap, Jij en je vrouw, Time-out, Omzien. Dit boek moedigt je van harte aan vooral ook mee te doen met Mandaat7. Kijk op de website voormeer info: www.mandaat7.nl
Jij bent geliefd
Jij bent geliefd
Liefde
Bemoedigen
9789033802553
God houdt van jou. Persoonlijk. Krachtig. Gepassioneerd. Hij houdt van je met een liefde die nooit faalt. En zijn liefde – als je die binnenlaat – kan je vullen en je achterlaten met een kostbare liefde die het waard is te worden uitgedeeld. In Jij bent geliefd schrijft Max Lucado over liefde aan de hand van 1 Korintiërs 13. Daarbij gaat het over liefde als levensveranderende houding. De liefde die vriendschappen en huwelijken redt en die Gods hand in ons leven zichtbaar maakt. ‘Het geheim van liefhebben’, zegt Lucado, ‘is een geliefd leven leiden. Vanuit Gods diepe, kostbare liefde voor ons kunnen wij liefde uitdelen aan de mensen om ons heen.’ Een mooi vormgegeven cadeauboek met inspirerende quotes, bijbelteksten en korte gedachten van Max Lucado.
Ik zocht Allah en vond Jezus
Ik zocht Allah en vond Jezus
Een nieuwe editie met extra hoofdstukken van ‘Ik zocht Allah en vond Jezus’ van Nabeel Qureshi (1982-2017). Qureshi vertelt in dit boek over zijn bekering tot het christendom. Hij groeit op in een islamitisch gezin, maar dromen, vrienden en veel studie overtuigen hem van de historiciteit van Jezus. Dit boek biedt diepe inzichten in de islam en in de innerlijke strijd van een moslim die zoekt naar de waarheid. Nu met een nawoord van zijn vriend Mark Mittelberg, een terugblik van zijn echtgenote Michelle Qureshi en een gesprek tussen David Wood en Nabeel Qureshi.
Vijf kruisen in de jungle
Vijf kruisen in de jungle
Hun verhaal schokte de wereld. In de herfst van 1956 besloten vijf jonge zendelingen om contact te leggen met de Auca-stam, die diep in het ondoordringbare oerwoud van Ecuador woonde. Bijna 300 jaar eerder was de eerste toenaderingspoging mislukt, toen de zendeling door de Auca’s met speren vermoord was. Met hulp van Mission Aviation Fellowship werd nu een nieuwe poging voorbereid om hen te bereiken. Slechts enkele maanden later heeft Elisabeth Elliot in ‘Through Gates of Splendor’ de afloop van ‘Operation Auca’ beschreven, waarbij haar echtgenoot Jim, Nate Saint, Roger Yuoderian, Ed McCully en Pete Fleming de dood vonden. Dit indrukwekkende boek heeft in de afgelopen decennia al honderdduizenden mensen geïnspireerd en wordt nu opnieuw uitgegeven! Elisabeth Elliot (1926-2015) was een wereldwijd bekende auteur en spreker. Haar eerste echtgenoot, Jim Elliot, werd in 1956 gedood tijdens een poging om missionair contact te leggen met de Auca van oostelijk Ecuador. Ze bracht later twee jaar als zendeling door onder de stamleden die haar man vermoordden. Ze heeft meer dan twintig boeken geschreven.
Huisbijbel
Huisbijbel
Christendom
9789065390264
Bijbel in Statenvertaling. Door het grotere formaat geschikt als huisbijbel. Formaat: 16,5 x 24,5 cm Kleur: zwart Materiaal: kunstleer
Jezus' liefde delen met moslims
Jezus' liefde delen met moslims
Een praktische gids voor christenen om het evangelie met moslims te delen. ‘Jezus’ liefde delen met moslims’ van Fouad Masri en Stan Guthrie is een handleiding voor christenen die het goede nieuws over Jezus met moslims willen delen. Fouad Masri deelt zijn eigen ervaringen met evangelisatie onder moslims, en moedigt christenen aan om over de verschillen heen te stappen. Elk hoofdstuk bevat praktijkverhalen, gesprekstips en Bijbelse antwoorden op vragen die leven bij moslims, en sluit af met een opdracht of een gebed. Het boek geeft lezers bruikbare en respectvolle manieren om vriendschappen te initiëren en rekening te houden met de moslims. Het is een toegankelijke stap-voor-stap gids om het gesprek aan te gaan met moslims over Jezus, het geloof en de Bijbel.
Daddycation
Daddycation
Het boek voor vaders. Helden zonder cape! Eigentijds en met een gezonde dosis humor en kwetsbaarheid wordt de lezer meegenomen op een zoektocht. Hoe word ik de beste vader voor mijn kind? Het boek laat vaders kijken in hun eigen ziel. Naar hun verdriet, dromen, gemiste kansen, verleden, heden en toekomst. Het karakter van de perfecte vader zit al in de man. De schrijver wil daarom als een beeldhouwer de kunst van het vaderschap uit de man beitelen. Van de lezer vraagt dat lef! Maar uiteindelijk heb je dan wel iets heel kostbaars in handen. Zowel door zijn werk als pastor als ook vanuit zijn rol binnen De Stadskerk in Groningen staat de auteur dicht bij de leefwereld van jongeren. Zijn blik op vaderschap in combinatie met zijn eigen vaderschap past daarom goed bij de jongeren en ouders van deze tijd.
Ouderling, waar begin je aan?
Ouderling, waar begin je aan?
- Wat zijn de taken van de ouderling? - Welke gespreksthema's stel je aan de orde op het huisbezoek? - Wie ga je bezoeken? - Ga je alleen of met zijn tweeën? - Wat zijn geschikte bijbelteksten om te lezen? - Wat gebeurt er op kerkenraadsvergaderingen? - Waar vind je hulpverlenende instanties? - Wat wordt ervan je verwacht tijdens de kerkdiensten?
Samen op weg
Samen op weg
Cultuur
9789401492522
In dit bijzondere boek zie je mensen die onderweg zijn of samenkomen. Ontdek hoe wegen elkaar kruisen en mensen elkaar ontmoeten. Ga jij mee op pad?
U (maar zo) alleen!
U (maar zo) alleen!
“Het gaat over een zware, schijnbaar uitzichtloze periode in mijn leven, maar het gaat niet om mij. Dit boek gaat over Gods betrokkenheid bij ieder van ons. Hij biedt maatwerk. U (maar zo) ALLEEN! is een uniek boek. Geschreven en doorleefd door Meinsje Wijma (1976), getrouwd en moeder van een dochter en een zoon. Ze heeft een PTSS (Post Traumatische Stress Stoornis) waar ze meer en meer heling in mocht ontvangen. Haar indrukwekkende schilderijen, geschilderd in doorwaakte nachten, weerspiegelen diepe gevoelens. De haast filosofische vragen over lijden zijn invoelbaar en zal voor lezers die te maken hebben met iedere vorm van lijden herkenbaar zijn. Rauw, rouwend, verwond en verwonderd schrijft ze over hoop en wanhoop. Zelf zegt ze over haar boek: “Het gaat over een zware, schijnbaar uitzichtloze periode in mijn leven, maar het gaat niet om mij. Dit boek gaat over Gods betrokkenheid bij ieder van ons. Hij biedt maatwerk. Dag aan dag draagt Hij ons. U (maar zo) ALLEEN! biedt die troost.
Daar praat je toch niet over
Daar praat je toch niet over
Je gevoelens verdoven door zelfbeschadiging, alcohol en ‘foute’ mannen. Willen vluchten uit je kraambed, trillen van blinde paniek en de onverzadigbare drang naar geruststelling. Daar práát je toch niet over? Het stilzwijgen van hun mentale sores en opgedane trauma’s is voor Paula en Anna niet langer een optie. Delen is helen, luidt hun credo. Van kaft tot kaft is dit boek gevuld met kwetsbare verhalen die verbinding scheppen en herkenning geven. Échte verhalen over de strijd met angst, depressie, de gevolgen van seksueel misbruik en andere - met schaamte doortrokken - onderwerpen. De humoristische schoonzussen zijn niet vies van een flinke dosis zelfspot en delen graag de levensveranderende principes die hen deden opkrabbelen uit het stof. De schoonzussen Paula en Anna ontdekten de waarde van het praten over thema’s waar doorgaans veel schaamte bij gevoeld wordt. De verbinding die ontstaat als mensen de diepte ingaan, is voor hen onbetaalbaar. Op hun instagramaccount @deschrijvendeschoonzussen inspireren ze menig vrouw door zélf open te zijn over moeilijke gebeurtenissen uit hun leven. Paula (33) & Anna (28) zijn beiden getrouwd, toegewijd moeder en enthousiaste ondernemers.
Socrates op sneakers
Socrates op sneakers
In Socrates op sneakers leert Elke Wiss de kunst van het vragenstellen aan de hand van Socrates en andere beroemde filosofen, zodat we gesprekken voeren die leiden tot verdieping en verbinding. Met Socrates op sneakers tackelt praktisch filosoof Elke Wiss de kunst van een goed gesprek. In een tijd waarin iedereen door elkaar roeptoetert en meningen al snel dezelfde waarde als feiten krijgen, is de verbinding vaak ver te zoeken. We proberen de ander eerder te overtuigen van ons gelijk dan dat we samen op zoek gaan naar wezenlijke antwoorden. Veel van onze gesprekken hebben daardoor meer weg van een debat dan van een dialoog. We praten liever dan dat we luisteren, voor vragen stellen hebben we geen tijd. En toegeven iets niet te weten is al helemaal geen optie. Hoe mooi zou het zijn als je op elk moment en in iedere situatie weet hoe je precies díé vraag stelt die leidt tot een goed gesprek? In Socrates op sneakers leert Elke Wiss je hoe je dat doet. Met Socrates en andere filosofen als inspiratiebron laat zij zien waarom we zo slecht zijn in het stellen van goede vragen, én hoe we er beter in worden. Socrates op sneakers leert je de vaardigheden die nodig zijn om die vragen te stellen die verrassen en aan het denken zetten. Zodat we gesprekken voeren die leiden tot verdieping en verbinding. Met een ander, én met jezelf. Genomineerd voor Beste Spirituele Boek 2021.
God heeft een naam
God heeft een naam
Christendom
9789083121956
Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. Comer neemt de lezer regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Je kunt verlangen naar een relatie met God, maar je toch ver weg en niet verbonden met Hem voelen. Alsof Hij meer een idee is waar we in ons hoofd in geloven, dan een persoon met wie we een relatie hebben. Waarom ervaren we deze kloof tussen ons en God? Zou het kunnen dat veel van wat we over God denken, niet klopt? Niet helemaal fout, maar fout genoeg dat we niet alles uit onze relatie met Hem halen? Wat als onze 'God' eigenlijk een projectie is van onze eigen identiteit, ideeën en verlangens? En wat als de echte God anders is, maar veel beter dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen? Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. In zijn kenmerkende, gemakkelijke schrijfstijl neemt Comer je regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens sommige Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Wie God is, zou je kunnen verrassen — en dat zou alles kunnen veranderen.
Het kruis in de asfaltjungle
Het kruis in de asfaltjungle
In het midden van de 20e eeuw verliet een jonge predikant zijn rustige gemeente op het Amerikaanse platteland. Zijn naam: David Wilkerson. Hij wist dat God hem riep naar de achterbuurten van New York, waar jeugdbendes de dienst uitmaakten. De meeste mensen dachten dat hij zijn verstand verloren had, maar Wilkerson geloofde in Gods leiding. Hij vertelde drugsverslaafden, prostituees en jonge gangsters dat God hen liefhad. Zijn leven liep vaak gevaar, maar hij hield vol. Inmiddels heeft het mede door hem opgerichte Global Teen Challenge in meer dan 125 landen opvangcentra voor drugs- en alcoholverslaafden en de afkickcijfers zijn indrukwekkend. De Nederlandse tak Teen Challenge Nederland heeft een Life Center in Heerhugowaard, jongerencentra in zeven plaatsen verspreid over het hele land en een kringloopwinkel, eveneens in Heerhugowaard.
Kom maar bij mij
Kom maar bij mij
Levi en Eva willen Jezus zien maar er staan veel grote mensen om Hem heen. Er is ook een boze meneer die hen telkens wegstuurt. Toch geven Eva en Levi niet op... Gebaseerd op het bijbelverhaal uit Marcus 10:13-16 Met vetgedrukte woordjes om samen te oefenen. Ook verkrijgbaar in deze serie: Veilig in de storm Dank U, lieve God Baby Jezus is geboren Schaapje is zoek
Samen jong
Samen jong
Kerk
Gemeente & Kerk
9789043537612
Een praktisch boek over kerk zijn met jong en oud, gebaseerd op toonaangevend onderzoek. Samen jong van Sabine van der Heijen, Vincenza La porta en Jan Wolsheimer is een belangwekkende uitgave over samen kerk-zijn met de blik op de toekomst. In de VS verscheen het toonaangevende boek Growing Young. De auteurs onderscheidden op basis van grootschalig onderzoek zes kernwaarden die voor kerkelijke gemeenten essentieel zijn om vitaal de toekomst in de gaan. Nu verschijnt een Nederlandse bewerking van dit boek. Samen jong werkt de kernwaarden van Growing Young uit en voorziet deze van praktijkvoorbeelden van een tiental jeugdwerkers en van praktische adviezen. Hiermee is de waardevolle inhoud van Growing Young ‘op maat gemaakt’ voor de Nederlandse kerken. ‘Een essentieel boek voor iedereen die wil bijdragen aan de kerk van morgen.’ – Tabitha van Krimpen, Jonge Theoloog des Vaderlands

Boeken Sociaal & Samenleving

Als je geïnteresseerd bent in de samenleving en de sociale aspecten ervan, dan hebben wij een uitgebreide collectie boeken voor je. Onze boeken bieden inzichten en analyses van de belangrijkste ontwikkelingen in de samenleving en helpen je om de wereld om je heen beter te begrijpen. Onze collectie bevat boeken over een breed scala aan onderwerpen, waaronder politiek, economie, cultuur en religie. Zo kun je bij ons terecht voor boeken over democratie en mensenrechten, maar ook voor boeken over klimaatverandering en duurzaamheid. Onze boeken zijn geschreven door gerenommeerde auteurs en experts op het gebied van de sociale wetenschappen en de samenleving. Hierdoor ben je verzekerd van betrouwbare en actuele informatie die je helpt om de wereld om je heen beter te begrijpen. Kortom, als je geïnteresseerd bent in de samenleving en de sociale aspecten ervan, dan vind je bij ons een uitgebreide collectie boeken. Onze boeken bieden inzichten en analyses van de belangrijkste ontwikkelingen in de samenleving en helpen je om de wereld om je heen beter te begrijpen. Bestel vandaag nog en ontdek de vele mogelijkheden van onze collectie boeken over de samenleving en het sociale leven.

Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels