Nieuw binnen Dagboeken

274 Dagboeken
Sterk geloof
Sterk geloof
Het nieuwste dagboek van Bobby Schuller. Ontwikkel door het lezen van dit dagboek een sterk geloof! Lees driehonderdvijfenzestig dagen lang bemoedigingen uit het Woord van God die je zullen helpen om meer van Gods grootheid te begrijpen. Je leert om elke dag vol vertrouwen te wandelen in actief en sterk geloof. Het soort geloof dat de wereld ten goede verandert. Omdat jij een geliefd kind bent van de almachtige Koning van de hemel, kun je elke dag je leven bouwen op Hem.
Levensweg
Levensweg
9789088972379
Hoe leef je als christen in deze wereld? Door Jezus te volgen! Daar heeft Hij Zelf tekst en uitleg over gegeven. In het Evangelie naar Mattheüs vind je de Bergrede (Mat. 5-7). Dit deel van de Bijbel behoort niet alleen tot de wereldliteratuur, maar bevat ook het 'basisonderwijs' voor volgelingen van Jezus. In de Bergrede behandelt Jezus alle basale thema's van ons leven en geloof. Hoe leef je voor God? Hoe leef je met mensen? Hoe leef je met jezelf? Dit dagboek gaat in 100 dagen door de Bergrede heen. Het is onderwijs voor hoofd, hart en handen!
Alleen op de vlucht
Alleen op de vlucht
'Alleen op de vlucht' van Jack Kuper is het waargebeurde verhaal van een Joods jongetje in Polen dat zich voordoet als christen en zo weet te ontsnappen aan de Holocaust 'Alleen op de vlucht' is het aangrijpende, waargebeurde verhaal van een Joodse jongen die aan de Holocaust weet te ontsnappen. Tien jaar is hij pas, als hij op een dag thuiskomt en ontdekt dat zijn familie door de Duitsers is weggevoerd. Dan begint een leven van verstoppen, rondtrekken en liegen. Om te overleven vergeet hij zijn naam, zijn taal en zijn godsdienst en neemt hij een telkens wisselende identiteit aan. 'Publishers Weekly' vergeleek dit boek met het dagboek van Anne Frank. Auteur Jack Kuper (1932) emigreerde in 1946 vanuit Polen naar Canada. Hij woont in Toronto en geeft nog altijd regelmatig lezingen over zijn leven tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Ontdek een gezond leven met God
Ontdek een gezond leven met God
'Ontdek een gezond leven met God' is geschreven voor vrouwen die het verlangen hebben om gezonder te leven en die God in deze zoektocht willen betrekken. Dit 30-dagen dagboek helpt je te ontdekken dat gezond leven niet alleen om ons lichaam gaat, maar ook over onze geest en ziel. Aan de hand van de Bijbel, opdrachten en reflecties ga je samen met God op zoek naar welke stappen jij mag zetten naar een gezonder leven. Het gaat over kleine stapjes en het vieren van successen, zodat de keuzes die gemaakt worden op de lange termijn vol te houden zijn. Een praktisch dagboek met schrijfruimte, inclusief recepten en work-out video’s. Auteur Janita Stoorvogel-Doorn is getrouwd met Paul en moeder van drie kinderen. Ze werkt als coördinator Health & Fitness bij Next Move, een stichting die beweegt waar sport en geloof samen komen. Aan dit boek werkten ook Anne Noorduin (diëtiste), Felicia Kisteman (fitnesstrainer en leefstijlcoach) en Bram Koerts (theoloog) mee.
Creatief Bijbels dagboek
Creatief Bijbels dagboek
Dit creatief bijbels dagboek helpt je om God, jezelf en de Bijbel beter te begrijpen. De veertig overdenkingen in dit boek zijn verdeeld over acht thema’s. Op de linker bladzijde staat steeds een dagboekstukje: een bijbeltekst en een korte overdenking of uitleg. Op de rechterbladzijde vind je een creatieve verwerking en vaak ruimte om je eigen gebed of gedachten op te schrijven of iets te tekenen. Terwijl je leest of creatief bezig bent, leer je steeds meer hoe jij God, jezelf en anderen kunt liefhebben, en groei je in je geloof. Jacob Vium-Olesen is de CEO van Scandinavia Publishing House en heeft verschillende kinderboeken geschreven, waaronder My First Memory Verse Bible. Good Night God en Creative Bible Journal.
Ik wil Jezus volgen!
Ik wil Jezus volgen!
‘Ik wil Jezus volgen’ van Laurina de Visser is een inspirerend dagboek voor jonge mensen die Jezus willen volgen. Niets is belangrijker dan bij jonge christenen aankomen met échte verhalen. In dit dagboek staat elke maand één persoon uit de Bijbel centraal, zoals Ester, Job, Jezus en Paulus. Daarbij worden ook de lessen besproken die deze bijbelfiguren moesten leren door dingen die ze ongewild meemaakten, maar ook door de fouten die ze begingen. De Bijbel gaat over mensen van vlees en bloed, die soms bewonderenswaardige dingen deden, maar niet perfect waren. Door de praktische lessen en persoonlijke getuigenissen van tieners komen de bijbelfiguren dichtbij en leer je hoe je Jezus kunt volgen. Eerder schreef Laurina de Visser het dagboek ‘#Bestofmyday’.
Een kwestie van elke dag
Een kwestie van elke dag
9789023950295
Dit populaire dagboek voor jongeren, dat al vele malen werd herdrukt, is compleet herzien en heeft een nieuw en fris omslag gekregen. Het dagboek gaat uit van de vragen die bij jongeren leven. Aan de hand van de Bijbel wordt bij deze vragen stilgestaan. Het boek is zo opgezet dat elke dag een onderwerp centraal staat vanuit de Apostolische Geloofsbelijdenis, de Tien Geboden en het Onze Vader. Het geeft geen pasklare antwoorden, maar prikkelt om er zelf mee aan de slag te gaan.
Toegewijd
Toegewijd
Luisteren
9789492831002
Dit 90 dagen dagboek van Priscilla Shirer wil je inspireren om te luisteren naar Gods stem en zijn weg te gaan in je leven. De overdenkingen dagen je uit en geven moed en kracht voor elke nieuwe dag. Elke dag begint met een bijbeltekst uit de Nieuwe Bijbelvertaling. Daarna volgt een mooie, inhoudelijke meditatie, en een aantal vragen die je aan het nadenken zetten, zodat je elke dag toegewijd kunt leven.
Begin je dag met God
Begin je dag met God
9789490254797
Elke dag behandelt Wilkin van de Kamp een tekst uit de Bijbel die je inspireert om de nieuwe dag die God je geeft vol verwachting in te gaan. Een dagboek met 365 levenslessen en waardevolle pareltjes uit de Bijbel. Laat je een jaar lang onderdompelen in het onderwijs over identiteit, vrijheid en eenheid in Christus. Om je hart te raken en je leven te veranderen.
De Bijbel leven
De Bijbel leven
Raar eigenlijk. Het bestverkochte boek wordt vaak met de meeste tegenzin gelezen. De Bijbel als beleefdheidsboek: je leest het omdat het hoort. Maar waarom wordt er zo vaak een kloof ervaren tussen de wereld van de Bijbel en ons dagelijks leven? Stel dat er in de Bijbel van alles te zien en te horen is dat helemaal gaat over jouw hier en nu … Door dit dagboek loop je van Genesis tot Openbaring en krijg je van alles te zien. Zo raak je met ontspannen dankbaarheid en plezier thuis in de wondere wereld van de Bijbel. Over de auteur: Bert-Jan Mouw is predikant, getrouwd en vader van vier. In zijn (schrijf)werk geniet hij vooral van het leggen van verbinding van de Bijbel en het zo gewone dagelijkse leven. Eerder verscheen van zijn hand het boek Verderkijker. Hoe hoop je kijk op leven, lijden en liefhebben verrijkt.
Houvast
Houvast
9789043530200
‘Houvast’ van Gerrit ten Berge is een Bijbels dagboek voor jongeren. Iedereen zoekt houvast in het leven. In dit dagboek leer je Jezus beter kennen en ontdek je om ook bij Hem houvast te vinden. Aan de hand van een fragment uit de Bijbel leert Gerrit ten Berge je in begrijpelijke taal elke dag over het geloof en over Jezus. Een toegankelijk dagboek, nu met een nieuw omslag.
Op God kun je rekenen
Op God kun je rekenen
9789033834387
Lijkt het leven misschien soms te ingewikkeld? Dan is het goede nieuws dat God veel groter is dan je zorgen of problemen. Hij wil dat je bij Hem komt zoals je bent. Vertel Hem wat je denkt of voelt. Je hoeft het niet allemaal op een rijtje te hebben – vooral niet als je leven vol onrust is. God wil je echte vrede geven, wat er ook gebeurt! In dit dagboekje lees je over die vrede. Elk van de honderd stukjes bevat ideeën over hoe je God kunt vertrouwen als je bezorgd bent, teleurgesteld of als het je allemaal te veel wordt. Wat er ook gebeurt in je leven, op God kun je rekenen! Hij zal voor je zorgen. Hij zal je moed geven en altijd bij je zijn. Op God kun je rekenen is een bewerking van het populaire dagboek You can count on God, met voor elke dag een bijbelgedeelte met overdenking én een opdracht, gebed of geheugensteuntje. Bijbels dagboek voor kinderen vanaf 8 jaar, maar ook heel geschikt om als gezin te gebruiken.
Samenleren II
Samenleren II
Maak van de dagelijkse bijbellezing een waardevol gezinsmoment met ‘Samenleren II’. In ‘Samenleren II’ biedt Wijnanda Hogendoorn handreikingen om bijbelleesmomenten tot waardevolle gezinsmomenten te maken. Het boek bevat creatieve handvatten om 25 weken lang iedere dag samen met de Bijbel bezig te zijn. Doordeweeks worden er korte momenten met enkele vragen en opdrachten aangeboden, voor de zondag is er een uitgebreidere verwerking beschikbaar. ‘Samenleren II’ is het tweede deel van een tweeluik en met name bedoeld voor de periode van het begin van het jaar tot en met Pinksteren, inclusief lijdenstijd en Pasen.
Iedere dag in Christus
Iedere dag in Christus
9789059990777
Iedere dag in Christus Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden. (2 Korinthe 5:17) Wat betekent het om 'een nieuwe schepping' te zijn? En wat betekent het om 'in Christus' te zijn? Waarom worstel ik nog met zonde, als alles nieuw geworden is? Wat gebeurt er precies als je wedergeboren wordt? Het verschil tussen het oude en nieuwe leven wordt in de Bijbel omschreven als een verschil tussen leven en dood, licht en duisternis. Maar in de praktijk worstelen veel christenen zich na hun bekering net zo moeizaam door het leven als in de jaren ervoor. Hoort dat zo? Nee, zeggen Neil en Joanne Anderson stellig. Hoe komt het dan? Omdat veel christenen niet precies weten wie ze zijn in Christus en wat Christus allemaal voor hen heeft bewerkstelligd met zijn plaatsvervangend lijden, sterven en opstaan. Dit boek legt een krachtig fundament in het leven van iedere gelovige. Zodat je weet wie je bent in Christus. Zodat je leert leven vanuit zijn aanvaarding en liefde. En zodat je leert hoe je in zijn vrijheid en autoriteit, met Hem, door dit leven kunt wandelen. Tot zegen van je kinderen en naasten. Neil Anderson is getrouwd met Joanne en samen hebben zij twee volwassen kinderen. Eerder schreef Neil Anderson bestsellers als De Bevrijder en Overwinning over de duisternis.
Samen leven uit genade
Samen leven uit genade
Geloofsopbouw
9789033802348
'Samen leven uit genade' is een praktisch gezinsdagboek van Max Lucado voor ouder en kind samen. Elk van de honderd dagboekteksten biedt een tekst voor ouders en een tekst voor kinderen over hetzelfde onderwerp. Zo kunnen ze elk hun eigen tekst lezen en er daarna samen over praten en bidden. Ook worden bij elk onderwerp vragen gesteld om verder over na te denken en te bespreken. De teksten in dit gezinsdagboek vormen een selectie uit eerdere dagboeken van Lucado. De teksten voor ouders komen uit 'Leven uit genade' en die voor kinderen uit 'Elke dag een nieuw begin', maar nu dus in deze unieke combinatie, waar talloze lezers al vaak om hebben gevraagd. Op deze manier kan je als volwassene samen met kinderen tussen ca. 8-11 jaar gebruikmaken van dit dagboek. Ga samen tijdens het avondeten of voor het slapengaan aan de slag met leven uit genade!
Hartsrust
Hartsrust
9789043534499
Een dagboek vol rust en inspiratie, om de dag met God te kunnen beginnen. In het dagboek ‘Hartsrust’ biedt Eline Hoogenboom voor elke dag een moment van rust en inspiratie om je dag rustig, krachtig en vreugdevol te beginnen aan Jezus’ voeten. Zo keer je terug naar je ziel, en sta je krachtig in het leven. Met 12 maandthema’s als ‘Aan Jezus’ voeten’, ‘Laat genade stromen’, ‘Je imperfecte leven’ en ‘Thuiskomen bij jezelf’, deelt Eline Hoogenboom haar bemoedigende woorden over het niet perfecte leven, over genade die hoort te stromen en niet te sijpelen, over durven vallen en weer opstaan.
Gelukkig ben je
Gelukkig ben je
Geluk
Bergrede
9789492831620
Wie wil er niet gelukkig zijn? Geluk is iets waar we ons leven lang op hopen en wat we op allerlei manieren proberen te bereiken. Maar zelfs als we gelukkig zijn, is er in ons hart altijd dat diepe verlangen naar een nog groter, rijker geluk. Naar harmonie, naar vrede en rust. Dit boek bevat dertig korte overdenkingen en quotes over woorden van Jezus die ons diepste verlangen aanspreken. Zijn woorden van genade uit de Bergrede en andere passages in de evangeliën wijzen ons de weg naar het echte geluk.
365 Gebeden voor een emotioneel gezond leven
365 Gebeden voor een emotioneel gezond leven
Soms weet je niet wat je tegen God moet zeggen. Je emoties liggen zo overhoop, dat het gewoon niet lukt. Of je emoties zijn zo dor en droog, dat je niet onder woorden kunt brengen wat er in je omgaat. Wat kan het dan helpen om een gebed te bidden dat door iemand anders is uitgeschreven! In het bijzonder als zij Stormie Omartian heet. Zij heeft een leven achter de rug waar niemand jaloers op wordt, maar God heeft haar eruit geleid en haar emoties gezond gemaakt. Haar boeken over het gebed hebben hun weg gevonden over de hele wereld, zoals De kracht van een biddende vrouw en De kracht van een biddende man. In dit dikke boekje vind je gebeden voor een heel jaar, verdeeld over 24 onderwerpen, om daaruit het gebed te kiezen dat jou vandaag past. Laat het maar aan God horen. Hij luistert, omdat Hij van je houdt.
Jij bent de mooiste
Jij bent de mooiste
Het lijkt alsof alles en iedereen tegelijk je aandacht vraagt, en of je voortdurend moet kiezen. Soms zou je de tijd willen hebben om even stil te staan, een blik in de spiegel te werpen en van een afstandje naar jezelf te kijken: wie ben ik en wie wil ik worden? Jij bent de mooiste! is een bijbels dagboek voor jonge meiden over onderwerpen uit hun dagelijks leven, zoals uiterlijk&innerlijk, eerlijkheid, seksualiteit, vriendinnen, leven voor God, liefde, vakantie. Aan dit boek schreven mee: Brigitte Wolthuis, Corien Oranje, Ineke Zuidhof, Jeanette Molema, Karlan van Ieperen, Maaike Ymkje de Jong, Mariska Vos, Marlies Medema, Miranda Tollenaar en Theanne Boer.
Tof!
Tof!
9789026623608
Een nieuw Bijbels dagboek met overdenkingen voor tieners. ‘TOF!’ van Gerrit ten Berge is een Bijbels dagboek met overdenkingen voor tieners. Een dagboek voor elke dag van het jaar, dat je helpt om opnieuw contact te zoeken met Jezus en Hem steeds beter te leren kennen. Leven met Jezus is tof! Je bent bevrijd van je schuld en je mag in deze wereld liefde uitdelen. Niet omdat jij en ik zo goed zijn, maar omdat Jezus echt de allerbeste is! Met een korte Bijbeltekst en uitleg voor elke dag in het jaar. Grijp de kans aan om Jezus beter te leren kennen. Leven met Jezus is tof! ‘Makkelijk dagboek voor de jongeren! Zeker een aanrader.’ – Lezersreactie op ‘Houvast’
Epic
Epic
9789088972546
Enkele tientallen schrijvers uit vier kerkverbanden schreven dit niet-jaargebonden dagboek vol. Bijna iedere week komt een ander thema aan de orde. De onderwerpen hebben stuk voor stuk betrekking op jou en je naaste(n). Aan actualiteit ontbreekt het dan ook niet. Uitgangs- en eindpunt is telkens weer Gods Woord. Wat zegt de Heere. Iedere dag eindigt met een vraag of opdracht. De bijbeltekst is afgedrukt in de Statenvertaling en in de Herziene Statenvertaling.
Alleen voor meisjes
Alleen voor meisjes
9789026625268
In ‘Alleen voor meisjes’ vertelt Judith Janssen-van den Barg alles wat je als tienermeisje moet weten over de puberteit. Als jij tussen de 9 en 12 bent, kun je van dit boek veel leren. Wat staat er allemaal op je te wachten als je ouder wordt? Wat gebeurt er als tiener met je lichaam? Hoe verandert je leven en je relatie met je ouders? Waarom is de puberteit überhaupt nodig en wat heeft God hiermee te maken? ‘Alleen voor meisjes’ is het dagboek van Hannah. Eindelijk een dagboek dat je mag lezen! Hierin lees je alles over haar belevenissen, want er gebeurt van alles in de puberteit. Hannah is bezig puber te worden en dat is heel spannend. Naast Hannahs dagboek krijg je uitleg over de dingen die haar bezighouden en die ook voor jou belangrijk zijn. Leef mee met Hannah, dan ben jij voorbereid op de puberteit.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels