Boek
Themapreken 13 - Hoe groot is Uw goedgunstigheid
Hardcover
150 pagina's
Nederlands
2020
9789461151872
Themapreken 13 -   Hoe groot is Uw goedgunstigheid

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Deel 13 in themaprekenserie Hoe groot is Uw goedgunstigheid Enkele overdenkingen uit de Psalmen van David, Ds. G.J.N. Moens Hoofdgedachte: verlangen om het Heilig Avondmaal in deze coronatijd te houden Zeer geschikt als eindejaarsgeschenk. Voor ouderen is een groter lettertype gebruikt. In de Psalmen van David zien we Gods kinderen in het hart. In Psalm 84 horen we het verlangen van David naar het huis des Heeren. Vanwege het coronavirus is er beperkte kerkgang en kan het Heilig Avondmaal nog steeds niet bediend worden. De Heere geve dat dit mag uitdrijven tot de genadetroon, bijzonder van hen die bidden geleerd hebben. Het is de wens van de auteur dat de overdenkingen in deze bundel daartoe dienstbaar mogen zijn. Inhoud: Overdenkingen uit Psalm 84 in het licht van de bediening van het Heilig Avondmaal. Nieuwjaars- en een belijdenispreek. De tekstkeuze is eveneens uit de Psalmen van David afkomstig. Bedoeld voor: Persoonlijk meditatief gebruik. Voor zover van toepassing kunnen enkele overdenkingen ook voor de leesdiensten gebruikt worden.

ISBN
9789461151872
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
150 pagina's
Gewicht
400 g
Afmetingen
22,8 cm × 15 cm × 1,5 cm

Meer zoals dit

Sestra mama
Sestra mama
Een tijdschrift dat je laat zien dat de manier waarop jij moeder bent, goed is! Met lekker veel persoonlijke verhalen en inkijkjes. Sestra mama 3 gaat over verwachting: leven met uitzicht, maar ook: verwachtingen: Hoe hoog leg je de lat? Met extra dossier over zwanger zijn en de kraamperiode, juist omdat Sestra mama ook geschikt is om als (kraam)cadeau te geven aan een (jonge) moeder.
Ja zeggen tegen God
Ja zeggen tegen God
Met korte, bemoedigende overdenkingen en inspirerende bijbelteksten helpt Max Lucado je op weg om aan de slag te gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.
Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Een hart als Jezus
Een hart als Jezus
Compleet vernieuwde uitgave van de succesvolle titel 'Een hart als Jezus', van de bekende schrijver Max Lucado. God houdt van je zoals je bent, maar Hij wil je niet laten zoals je bent. Hij wil dat je een hart als Jezus krijgt. Als wij Hem volgen, worden we steeds meer zoals Hij. We mogen zijn goedheid, trouw en liefde uitdelen. Niet omdat wij perfecte christenen zijn, maar omdat Hij in ons woont. Zeer geschikt om cadeau te doen bij belijdenis of volwassendoop.
De engel en het kind
De engel en het kind
Israël
Kerst
Engelen
9789065394767
Het is de tijd van de Romeinse overheersing. De joden hebben het zwaar. Het leven is gevaarlijk en donker. Onder elkaar spreken de joden over een Kind dat hen zal redden. Er bestaan voorspellingen over dat Kind. Onbegrijpelijke voorspellingen. Er zijn geleerden die de teksten kennen, maar die het niet met elkaar eens zijn. Er gebeuren vreemde dingen. Een engel bezoekt de aarde en heeft een boodschap. Twee vrouwen raken onverwacht zwanger. Een man krijgt twee dromen die zijn leven veranderen. Is dit de tijd van het Kind? Willeke Brouwer: "In de Bijbel staan prachtige, spannende en meeslepende verhalen over moedige mensen, koningen, strijders, en hun levens vol gevaren, redding, intriges, liefdes, ruzies, hoop en vertrouwen. In kinderbijbels worden die verhalen wat afgezwakt verteld, zodat kinderen het niet al te spannend vinden. De boodschap is vaak het belangrijkst: als je God volgt komt alles goed. Wat als je wel de spanning, de strijd en de twijfels laat zien? En de hitte van de woestijn? De koude nachten in de tenten? Hoe wist Abraham dat God tot hem sprak? Wat doe je als er een engel voor je neus staat? Welke route liepen Jozef en Maria naar Betlehem? Hoe gevaarlijk was het als je zei dat je Jezus volgde? Met die vragen in mijn achterhoofd ben ik gaan schrijven en tekenen, uit diep respect voor de Bijbel. Het werd een boeiende tocht. Ik nodig je uit om mee te gaan."
Gods liefde elke dag
Gods liefde elke dag
Ze zijn opbouwend en bemoedigend, praktisch en relevant - geen wonder dat Max Lucado's overdenkingen zo geliefd zijn. In dit 365-dagen-dagboek vind je bijbeloverdenkingen en gebeden die je elke dag aanmoedigen om te leven uit Gods liefde. In een prachtige gebonden uitgave met praktisch leeslint. Max Lucado is voorganger in Oak Hills Church in Texas (Amerika). Hij is getrouwd en heeft drie dochters. Lucado heeft 75 boeken op zijn naam staan, waaronder vele bestsellers in diverse landen. In Nederland is Max Lucado vooral bekend om zijn waardevolle boodschap in het prentenboek 'Niemand is zoals jij'.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels