Boek
Van hart tot Hart
Paperback
96 pagina's
Nederlands
2023
9789089723352
Van hart tot Hart

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Henri Nouwen Van hart tot Hart Meditaties op weg naar Pasen Henri Nouwen werkte jarenlang in een Ark-gemeenschap in Canada. Van hart tot Hart is een bijzondere tekst die hij schreef op verzoek van Pauline Vanier, de moeder van Jean Vanier. Zij vroeg hem een klein boekje over het Heilig Hart te schrijven. In de oorspronkelijke tekst noemt hij het drie gebeden: het zijn eigenlijk prozagebeden waarin hij zich rechtstreeks richt tot Jezus, van hart tot Hart. Ontroerend en vanuit zijn eigen en diep geloof. Zo neemt Henri Nouwen ons ook nu nog mee in de Goede Week op weg naar Pasen. Hij eindigt zijn tekst in het boek aldus: 'Ik hoop van harte dat allen die deze gebeden met ons mee zullen bidden, ook de genezende en vernieuwende liefde mogen ervaren die haar bron heeft in het Hart van Jezus.' Henri Nouwen (1932-1996) behoort tot de meest gelezen spirituele schrijvers, met wereldwijd miljoenen lezers. Hij is geliefd vanwege de manier waarop hij woorden geeft aan een authentiek geloof.

ISBN
9789089723352
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
96 pagina's
Gewicht
103 g
Afmetingen
20,1 cm × 13,5 cm × 0,7 cm

Meer zoals dit

De woestijn zal bloeien
De woestijn zal bloeien
We voelen allen de dreiging die boven de wereld hangt. Een vrees voor volledige vernietiging en een besef van immense onmacht kunnen ons verlammen. Is in zo'n situatie de boodschap van het evangelie nog een lichtpunt? En hoe die boodschap aan de man brengen? Een begin van antwoord op die vragen kun je vinden bij de woestijnvaders of bij de monniken en monialen uit de eerste eeuwen van het christendom. Woestijn, stilte en onophoudend gebed zijn de hoofdgedachten van deze spiritualiteit. Doet deze spiritualiteit ons niet de ogen sluiten voor de afschuwelijke werkelijkheden van onze tijd? Helemaal niet. Integendeel, de woestijn is het middel om niet in de greep van deze wereld te geraken maar om ons bestaan te laten leiden door de nieuwe geest de geest van Christus. De stilte behoedt ons voor een verstikking door de veelheid van woorden ze leert ons het Woord van God te verkondigen. Ten slotte schenkt het onophoudend gebed aan de woestijn en de stilte hun volle betekenis.
Kruistocht
Kruistocht
Tim Keller behandelt in dit nieuwe boek in zijn eigen, aansprekende stijl het verhaal van het leven van Jezus Christus. Hij laat daarbij niet alleen de weg naar eeuwig leven zien, maar ook de geschiedenis en het doel van onze wereld. Het verhaal van Jezus is in de loop van de geschiedenis al op honderden verschillende manieren verteld. Moet daar nog wel iets aan toegevoegd worden? Keller schrijft in zijn inleiding hierover: In deze schijnbaar eindeloze stroom van woorden en ideeën over Jezus leg ik nu voorzichtig ook dit boek. Het is een uitvoerige overdenking van het historische christelijke uitgangspunt dat het leven, de dood en de opstanding van Jezus het centrale gebeuren in de geschiedenis van mens en kosmos vormen en tegelijk het voornaamste ordeningsprincipe van ons eigen leven. Anders gezegd: het helderste inzicht in het verhaal over de wereld - en hoe wij daarin passen - krijg je door het verhaal over Jezus rechtstreeks en nauwkeurig in het oog te vatten. Mijn streven is hier om aan zijn woorden en daden te laten zien hoe prachtig zijn leven zin geeft aan het onze. Net als in zijn andere aansprekende boeken spreekt Keller zowel de zoekers als de gelovigen aan. Hij geeft in 'Kruistocht'een nieuw perspectief op het leven van Jezus Christus in een verhaal dat elke lezer zal bijblijven.
De langste week
De langste week
'Op vrijdag 3 april van het jaar 33 werd Jozua ben Jozef, die ook wel Jezus van Nazaret wordt genoemd, terechtgesteld. Zes dagen eerder was hij in Jeruzalem aangekomen. In de dagen daarna zorgde hij voor opschudding in de tempel en bekritiseerde hij de autoriteiten. Hij werd verraden door één van zijn eigen volgelingen, berecht door de plaatselijke aristocratie en overgeleverd aan de Romeinse bezetter. De Romeinse soldaten geselden hem zo hard dat de dood aan het kruis sneller zijn intrede deed dan gewoonlijk. Jezus van Nazaret... de zoveelste onruststoker uit Galilea. De zoveelste zogenaamde Messias. Een routineuze executie in een buitengebied van het imperium.' Niets bijzonders dus, zou je zeggen. Maar hoe is het dán mogelijk dat de hele westerse beschaving op zijn levensverhaal is gebaseerd? Wie was deze Galileese rabbi werkelijk? Wat maakte hem in zijn tijd zo gehaat én geliefd? Wat gebeurde er precies tijdens de lijdensweek in Jeruzalem, in het jaar 33? In De Langste Week beschrijft Nick Page de gebeurtenissen van dag tot dag en van uur tot uur. Hij vergelijkt de verhalen uit de evangeliën met diverse historische bronnen en creëert zo een gedetailleerde geschiedschrijving. Wie bekend is met de bijbelse verhalen, zal wellicht voor het eerst de gespannen atmosfeer proeven die heerste in het Jeruzalem van Pilatus en Kajafas. Wie er niet mee bekend is, zal de verhalen niet langer naast zich neer kunnen leggen. En wie gelooft dat het gegaan kan zijn zoals Nick Page beschrijft , zal ook een antwoord moeten geven op de opstanding van Jezus. Want: 'er is geen evangelieschrijver die beweert dat Jezus het graf inging als een man, en eruit kwam als een metafoor'.
Jezus geneest vandaag
Jezus geneest vandaag
Ziekte
Genezing
Gebed
9789059992009
Als Jezus zieken genas, waarom geneest Hij mij dan niet? Heeft God een doel met mijn ziekte? Houdt God wel van me, als Hij anderen wel maar mijn kinderen niet geneest? Wie gelooft dat God liefdevol en almachtig is, botst bij het onderwerp genezing dikwijls op een muur van vragen. Op de vele vragen die er zijn, krijg je in christelijke kringen verschillende antwoorden. Wat moet je nu geloven? De één zegt dat je een arts moet bezoeken, de ander ziet dat als een slag in Gods gezicht. Genezingstheorieën in het ene boek spreken die in een ander boek tegen. Verwarrend! Velen zeggen het gewoon niet te weten. Dat klinkt nederig, maar lost niets op. Je blijft zitten met je vragen. De Bijbelse boodschap over ziekte en genezing blijft dan een mysterie. Omdat daarmee niemand geholpen is, gaan we in dit boek wat meer de diepte in. Allereerst gaan we vier bekende christelijke visies op genezing naast elkaar zetten, vergelijken en waarderen. Gegarandeerd zit de jou bekende visie daartussen. In het tweede deel gaan we in op vragen rondom wetenschap en genezing, genezing en geloof, geloof en Gods soevereiniteit en Gods soevereiniteit en Gods koninkrijk. In het laatste deel roepen we op tot meer aandacht voor het lijden en de strijd in de omgang met genezing. Een theologie van genezing is immers niet af als er geen theologie van het lijden én een theologie van het strijden mee gemoeid is. Wil jij je visie vormen op God en genezing? Dan is dit boek een goudmijn!
Ons dagelijks brood
Ons dagelijks brood
Henri Nouwen Ons dagelijks brood 'Ik hoop dat degenen die dit boek lezen, er nieuw voedsel in zullen vinden voor hun reis naar God.' Henri Nouwen Er wordt veel gediscussieerd over de eucharistie. Het is verfrissend om te lezen hoe Henri Nouwen in dit boek probeert de kern van de eucharistie te beschrijven. Hij begint hiervoor bij de ervaringen van de Emmaüsgangers. Zij wisten niet dat ze met de verrezen Christus onderweg waren, totdat zij hem plotseling herkenden in het breken van het brood. In het Emmaüsverhaal zien we niet alleen de orde van de eucharistieviering, maar ook de hoofdthema's van een dankbaar leven weerspiegeld. Het erkennen van ons verlies, het opmerken van Gods aanwezigheid, het uitnodigen van de vreemdeling, het in gemeenschap treden en het uitgezonden worden. Henri Nouwen (1932-1996) behoort tot de meest gelezen spirituele schrijvers, met wereldwijd miljoenen lezers. Hij is geliefd vanwege de manier waarop hij woorden geeft aan een authentiek geloof. Met het thema van vijandigheid naar vriendschap was hij altijd erg in de weer. Het is herkenbaar in ieder mens en in iedere tijd.
Veertigdagentijd
Veertigdagentijd
De Duitse theoloog Dietrich Bonhoeffer spreekt met zijn krachtige teksten nog steeds heel veel mensen aan, ook al is het meer dan 70 jaar geleden dat hij de dood vond. Dit niet-jaargebonden meditatieve dagboek bevat voor iedere dag een tekst van Bonhoeffer en een prachtige fullcolour foto. Het dagboek is te gebruiken in de 40dagentijd t/m Pasen. Het is geschikt voor individueel gebruik in de stille tijd of voor gebruik in een gespreksgroep of een samenkomst. Een prachtig cadeau om te geven of te krijgen in de Veertigdagentijd.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels