Boek
Verlangen naar het goede leven
Paperback
128 pagina's
Nederlands
2020
9789023971252
Verlangen naar het goede leven

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Kerk zijn in de 21e eeuw. Hoe doen we dat? Dit boek kiest voor een vernieuwende insteek die tegelijk vertrouwd is omdat Woordverkondiging, doop en avondmaal er de basis van vormen. Samen lezen - samen delen - samen eten: dat is de kern van kerk-zijn. En dat kan op alle mogelijke plaatsen en in alle mogelijke vormen gestalte krijgen. Heel praktisch. Dicht bij mensen. Dicht bij God. Jos Douma laat in dit boek zien hoe we op zoek zijn naar het goede leven - en vooral hoe we dat kunnen leven - en hoe gemeenten dit goede leven kunnen vormgeven.

J.R. (Jos) Douma (1968) is predikant van de gereformeerd-vrijgemaakte Plantagekerk in Zwolle en auteur van boeken op het gebied van geloofsopbouw en spiritualiteit. Hij spreekt regelmatig in kerken en op conferenties over deze onderwerpen.

ISBN
9789023971252
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
128 pagina's
Gewicht
254 g
Afmetingen
21,5 cm × 13,5 cm × 1,7 cm

Meer zoals dit

Ja zeggen tegen God
Ja zeggen tegen God
Met korte, bemoedigende overdenkingen en inspirerende bijbelteksten helpt Max Lucado je op weg om aan de slag te gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.
Een hart als Jezus
Een hart als Jezus
Compleet vernieuwde uitgave van de succesvolle titel 'Een hart als Jezus', van de bekende schrijver Max Lucado. God houdt van je zoals je bent, maar Hij wil je niet laten zoals je bent. Hij wil dat je een hart als Jezus krijgt. Als wij Hem volgen, worden we steeds meer zoals Hij. We mogen zijn goedheid, trouw en liefde uitdelen. Niet omdat wij perfecte christenen zijn, maar omdat Hij in ons woont. Zeer geschikt om cadeau te doen bij belijdenis of volwassendoop.
Als het leven pijn doet
Als het leven pijn doet
Dood
Pijn
Rouw
Partner
9789079859450
Als het leven pijn doet is het eerste boek van de schrijfster met het thema Rouwverwerking na het overlijden van een (geliefd) persoon en biedt een kijkje in het leven van een jonge weduwe. Annelies neemt je mee op haar levensreis dwars door een rouwproces vol vragen en beschrijft de strijd tussen loslaten en vertrouwen. Zij maakt de keuze om aan de hand van Jezus haar weg te vervolgen na de dood van haar echtgenoot. Met vallen en opstaan komt zij tot de ontdekking “mijn tranen zijn veilig in Zijn hand”. In Zijn kracht weet ze haar leven een nieuwe inhoud te geven en langzaam ontstaat het zicht op een hoopvolle toekomst. Annelies de Graaff is getrouwd en werkzaam als leerkracht in het basisonderws. Haar jeugd wordt getekend door de vraag: 'Wie ben ik?' Tijdens deze zoektocht ontmoet ze niet alleen haar biologische vader maar ook haar Hemelse Vader. Het geluk lacht haar toe tot het moment dat haar echtgenoot vrij plotseling overlijdt en zij achterblijft met twee jonge kinderen. Hoe Annelies omgaat met dit grote verlies en welke vragen er ontstaan, beschrijft zij in dit boek 'Als het leven pijn doet'. Het is een boek over rouwverwerking en beschrijft de strijd tussen loslaten en vertrouwen, dwars door alle 'waaromvragen' heen. Met vallen en opstaan, gaat zij door dit rouwproces heen en met de kracht van God weet ze haar leven een nieuwe inhoud te geven. Stap voor stap ontstaat het zicht op een hoopvolle toekomst. 'Als de dood je leven binnen glijdt, is het wel definitief, maar het betekent niet het einde.'
Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
God zal je helpen
God zal je helpen
De bekende auteur Max Lucado laat in dit pastorale boek zien hoe God helpt in situaties waarin hulp afwezig lijkt te zijn. Lucado schrijft over tegenslagen, teleurstelling, eenzaamheid en verlammende angst. Het lijkt soms alsof niets helpt. Lucado moedigt ons aan om te vertrouwen op de God die wonderen verricht. Hij komt ons midden in de storm tegemoet. Voor God is geen enkele tegenslag te groot om op te lossen, en geen gebed blijft onopgemerkt. God werkt nog steeds, door grote en kleine wonderen. Elk hoofdstuk eindigt met vragen om over na te denken, bemoedigende bijbelteksten en een gebed.
Het beste deel komt nog
Het beste deel komt nog
Als we ziek zijn of zorgen hebben, zien we uit naar betere tijden. We verlangen ernaar en bidden ervoor. Maar soms komt het herstel niet, of niet direct. Altijd, maar zeker in zulke omstandigheden, zegt Corrie ten Boom, kunnen we ons leven bouwen op de troostrijke beloften van God. Hij zal alle dingen laten medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Het beste deel komt nog.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels