Boek
Artios Bijbelstudies - Goudkoorts
Paperback
96 pagina's
Nederlands
2024
9789088972119
Artios Bijbelstudies  -   Goudkoorts

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

De Romeinenbrief is een goudmijn. De eeuwen door hebben christenen in deze brief het Evangelie ontdekt en herontdekt. In deze bijbelstudies uit de eerste helft van dit bijbelboek deelt dr. H. van den Belt de inzichten die hij heeft opgedaan in de omgang met deze brief. De kernboodschap van Paulus is dat de rechtvaardige uit het geloof zal leven. Christus is de enige Rechtvaardige. Hij leeft door Zijn geloof.

ISBN
9789088972119
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
96 pagina's
Gewicht
128 g
Afmetingen
20,8 cm × 13,3 cm × 1,1 cm

Meer zoals dit

Een eeuwig verbond
Een eeuwig verbond
Dopen
9789088973178
Als doopouders beloof je om je kinderen een christelijke opvoeding te geven. Het is een mooie taak en een grote verantwoordelijkheid om hen bij te brengen wie God is, wie zij zelf zijn en wie Jezus is. Wie kan die belofte nakomen? De auteur neemt doopouders mee in hun voorbereiding op de doopbediening. Hij geeft een korte uitleg van het verbond en de betekenis van de kinderdoop. Vervolgens overdenkt hij in acht korte meditaties het doopformulier. Het zijn mooie overdenkingen om in de week voor de doopbediening te lezen en je er zo goed op voor te bereiden. Dit boek is maar liefst twaalf keer herdrukt. In deze herziene uitgave hebben zowel de tekst als de vormgeving een update gekregen.
Artios Bijbelstudies  -   Goudaders
Artios Bijbelstudies - Goudaders
Het tweede gedeelte van de Romeinenbrief bevat een praktische uitwerking van het christenleven. Door genade wekt de Heilige Geest een verlangen naar de nieuwe wereld. De weg van het Evangelie loopt van Israël naar de volken, maar ook terug in het herstel van Israël. Intussen leven de gelovigen in dankbare afhankelijkheid van God en in liefde tot elkaar. Deze bijbelstudies over Romeinen 8 tot en met 16 maken duidelijk hoe de boodschap van Gods Woord Gods volk leert leven voor Gods Rijk door Gods Geest. Eerder verschenen: Goudkoorts (ISBN 9789088972119)
Bloeien, snoeien en groeien
Bloeien, snoeien en groeien
Groei is van levensbelang voor het geloof, maar groeien gaat niet vanzelf. Vaak gaat geloofsgroei gepaard met strijd. Ongeloof, traagheid en zelfs verstoorde relaties kunnen ons belemmeren om dicht bij God te leven. Bloeien, snoeien en groeien wil daarbij helpen. Het geeft aanwijzingen voor de geestelijke strijd en de toewijding aan God. Het geheim van de groei is niet dat we zelf steeds groter worden, maar dat Gods genade steeds groter wordt. Zodat we uiteindelijk tot ons doel komen: vruchtdragen voor Hem en getuigen van de liefde van Christus.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Dingetjes van dertigers
Dingetjes van dertigers
Midlifefase
9789088973208
Dingetjes voor dertigers is laagdrempelig, persoonlijk en herkenbaar voor dertigers, bijna-dertigers en begin-veertigers. Een boeiend boek over een dynamisch decennium vol dromen, dilemma's, downs én ups. Zoals vaker bij deze auteur zijn de thema's verrassend divers, van lichtvoetig tot bloedernstig en alles er tussenin. De lezer wordt op een speelse manier aan het denken gezet: hoe vind ik het leven dat ik leid? Wat is mijn verlangen? Waar wil ik naar toe? Waarin vind ik mijn identiteit? Hoe zit het tussen God en mij? "Openhartig en autobiografisch vertelt Annemarie van Heijningen over de lotgevallen van dertigers. Ze schrijft over gezinsvorming, over teleurstellingen in Gods leiding en over de vergankelijkheid van het leven. Zij heeft het lef om de dingen die er echt toe doen bij de naam te noemen. Onder de humor en de overdrijving zit een diepe levensernst." - prof. H. van den Belt
Artios Bijbelstudies  -   Houd stand!
Artios Bijbelstudies - Houd stand!
Bijbelstudie
9789088972874
Het leven van de christen wordt gekenmerkt door de strijd van het geloof. De afloop van die geestelijke strijd is niet onzeker, maar gegarandeerd in de Heere Jezus Christus. Vanuit de hemel reikt Hij Gods wapenrusting aan, opdat Zijn gelovigen gesterkt zullen worden in de Heere. In Houd stand! behandelt de auteur vanuit het slot van de Efezebrief de verschillende onderdelen van Gods wapenrusting, met onderwijs voor hoofd en hart. Steeds lichten daarbij verbanden op vanuit het geheel van de Schrift en worden lijnen getrokken naar de praktijk van het geloofsleven. De acht bijbelstudies zijn voorzien van gespreksvragen en liedsuggesties en daarmee goed bruikbaar voor kringen in de gemeente. Ds. J.J. ten Brinke (1979) is predikant van de hervormde gemeente te Oud-Beijerland. Eerder was hij docent godsdienst in het voortgezet onderwijs en diende hij de gemeenten van Bleiswijk en Stolwijk. In de Artios-Bijbelstudiesreeks verscheen eerder van zijn hand Leven bij de Dag. Bijbelstudies uit Joël en Habakuk.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels