Peter Kruijt

Nog geen informatie beschikbaar.
13 Kruimels
Dagboek DagelijkseBroodkruimels
Dagboek DagelijkseBroodkruimels
9789033802454
Dit dagboek bevat content van de website dagelijksebroodkruimels.nl. In het dagboek staan bijbelcitaten uit de Herziene Statenvertaling, gedichten, illustraties en diverse teksten. Het omslag is voorzien van een speciale coating in subtiel reliëf, voorzien van strakke titelindruk.
Perspectief in een onzekere tijd
Peter Kruijt vertelt je in deze online preek wat jouw perspectief is in deze onzekere tijd. Wat je kunt doen op de plek waar je bent. Wat jouw positie is ten opzichte van anderen. Wat jouw handelen uitwerkt in je eigen- én in hun leven.
Dichterbij dan je denkt…
Dichterbij dan je denkt…
Kerst. Voor de èèn een belangrijke en wezenlijke tijd, vol gezelligheid en warmte. Voor de ander misschien een periode die ze het liefst over zouden slaan. De gezette verwachtingen en de door de media aangejaagde en opgedrongen sfeer van gelukzaligheid ge
Aangeraakt
De emotie grijpt zich vast in mijn keel Verdriet en aanbidding zuchten samen Woordeloze klanken vullen mijn mond Gods Geest ademt in mijn gebrokenheid Terwijl in mijn hart dat refrein klinkt: Jezus voor mij en ik voor Hem.
Shalom
Shalom
“Bid tot de HEER voor de stad waarheen ik jullie weggevoerd heb en zet je in voor haar bloei (shalom), want de bloei van de stad is ook jullie bloei.“ (Jer. 29:7) Daar zit je dan. Met een net opgelopen oorlogstrauma in je systeem. De platgegooide muren
Verlangen naar eenheid
Verlangen naar eenheid
“Ik bid niet alleen voor hen (de discipelen), maar voor allen die door hun verkondiging in mij geloven. Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals u in mij bent en ik in u, laat hen zo ook in ons zijn, opdat de wereld geloofd dat u mij hebt gezonden.“ (Joh. 17
Het Mooiste Moment van de Nacht
Het Mooiste Moment van de Nacht
Het is een mooie nacht om door te varen. Rustig glijdt het schip door het water. De maan staat er mooi vol bij. De radar draait en op de elektronische kaart schuift het schip langzaam maar zeker verder richting haar bestemming. ‘s Nachts ben je alleen met
Vrij van schuld?
Vrij van schuld?
Spreuken 22:7 “Een rijke heeft macht over armen, wie leent, is de slaaf van wie uitleent”. Economisch systeem In ons economische systeem is het aangaan van langlopende financiële verplichtingen onvermijdelijk. We kopen huizen, we doen bedrijfsmatige inv
Roeping
Roeping
“Vergroot de plaats voor je tent, span het tentdoek wijder uit, zonder enige terughoudendheid. Verleng de touwen, zet de tentpinnen vast.“ Jesaja 54:2 God gaat iets onmogelijks doen in het oude Israël. Iets dat nog ver achter de horizon ligt. En in voo
Psalm 62:2
Psalm 62:2
“Zeker, mijn ziel is stil voor God; van Hem is mijn heil” Psalm 62:2 Stil worden betekent werkelijk niet meer in staat zijn iets te zeggen, alsof een vreemde, maar vertrouwde hand op onze lippen wordt gelegd en ons maant te zwijgen. Stil zijn betekent
Gods heil
Gods heil
Daar stonden ze, op die strook land tussen woestijn en zee. Aan de horizon werd een stofwolk zichtbaar en langzaam maar zeker daalde het besef in dat daar hun grootste angst bewaarheid werd. De farao kwam eraan! En ze konden geen kant op; voor hen lag de
Ik kijk verder
Ik kijk verder
Ik kijk verder En ik zie Jezus’ leven, geleefd in dienstbaarheid en macht. Ik zie wonderen, wijsheid, in zwakheid grote kracht Ik zie geloof, groter dan alles wat is geweest Ik zie een leven, geleefd door de kracht van Gods Geest Ik zie genezing, ik zie
De onbekende God
De onbekende God
Daar stond hij dan. Op de plaats waar grote mannen van naam voor hem hadden gestaan. Boven op de Areopagus, de berg in Athene onder de rook van de Acropolis, waar sinds mensenheugenis recht gesproken werd. Om hem heen zat de intellectuele elite van de sta
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels