Boek
De eeuwige nar
Paperback
96 pagina's
Nederlands
2021
9789089724229
De eeuwige nar

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Bij gelegenheid van het 900-jarig bestaan van de norbertijnerorde (2021) roept cultuurtheoloog Frank G. Bosman de religieuzen van vandaag op trouw te blijven aan hun bijzondere roeping: leven als dwaas omwille van Christus. Dat klinkt een beetje cru, maar veel mensen zien de keuze voor een religieus leven van gehoorzaamheid, armoede, celibaat en in gemeenschap als een bizarre. We verslijten religieuzen, stiekem, een beetje voor gek. Bosman roept hen op zich niet tegen dit vooroordeel te verzetten, maar het te omarmen: dwaasheid is hun roeping. Steeds opnieuw staan er ‘dwazen omwille van Christus’ op, in navolging van historische ‘narren’ zoals Jezus van Nazaret en Franciscus van Assisi. De vlam van de dwaasheid is nog altijd nodig om de gevestigde orde omver te werpen, niet met geweld of volksmennerij, maar door een leven te leiden dat radicaal ‘anders’ is. Dr. Frank G. Bosman (1978) is cultuurtheoloog, verbonden aan de Tilburg School of Catholic Theology. Hij is een bekende mediapersoonlijkheid en auteur van tientallen boeken en bundels over religie, cultuur en samenleving. www.frankgbosman.nl.

ISBN
9789089724229
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
96 pagina's
Gewicht
132 g
Afmetingen
18,1 cm × 11 cm × 1,2 cm

Meer zoals dit

De papierdieren
De papierdieren
Wederkomst
Schepping
9789090345475
'Ergens, niet ver hiervandaan, is een prachtige plek. Sommige mensen zouden het de hemel op aarde noemen. Op die plek is alles licht. En er is zóveel kleur… Daar woont de Kunstenaar met zijn Grote, Lichte Helpers. Ze stralen van geluk. Alles is goed. De Kunstenaar heeft een plan. Hij gaat een nieuwe wereld bedenken. Een wereld van papier. Maar er is een klein, jaloers hulpje dat de papierwereld kapot wil maken. Zal het goedkomen met de wereld van de Kunstenaar?' Zorgen voor de aarde, omgaan met elkaar, emoties: het komt allemaal voorbij in dit prachtig geïllustreerde prentenboek. Maar ook thema's als verdriet, verlossing en nieuw leven. 'De Papierdieren en de wereld van de Kunstenaar' vertelt het verhaal van de Bijbel, maar dan net even anders. Bij het boek zijn verschillende gratis verwerkingsvormen ontwikkeld, die het geschikt maken voor gebruik op school of in het kinderwerk.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Zie, hij komt!
Zie, hij komt!
Eindtijd
9789088971730
Wist je dat het laatste bijbelboek 405 verzen bevat? In 365 dagen kun je met dit dagboek dus een goede duik nemen in dit laatste boek van de Bijbel. Ds. Willem J.J. Glashouwer helpt je daarbij, en maakt Openbaring op eenvoudige wijze toegankelijk. Elk vers wordt besproken met een toelichting, tekstverwijzingen en verklarende opmerkingen, zodat je zelf verder kan doordringen in de bijzondere boodschap die dit bijbelboek bevat. Vaak is 'De Openbaring van Jezus Christus aan Johannes' aanleiding geweest tot allerlei fantastische speculaties en sektarische voorspellingen. Maar dit troostboek voor de Gemeente van Jezus Christus krijgt in de tijd waarin wij leven, nu het Joodse volk naar Israël terugkeert, voor velen een nieuwe betekenis. Totdat Hij komt.
Gevangene en toch ...
Gevangene en toch ...
28 februari 1944. De Duitse SD valt het huis van de familie Ten Boom binnen, omdat zij Joden en andere vervolgden onderdak bieden. Ruim 30 mensen worden gearresteerd, waaronder vader Casper en zijn dochters Betsie en Corrie. Vader ten Boom overlijdt na 10 dagen gevangenschap in Scheveningen. Betsie en Corrie brengen maanden door in de gevangenis te Scheveningen, kamp Vught en concentratiekamp Ravensbrück. Betsie overleeft dit concentratiekamp niet, maar Corrie wordt vrijgelaten en schrijft over de eerste oorlogsjaren, het verzet en de ontberingen in gevangenschap het boek Gevangene en toch..., dat al in 1945 voor het eerst wordt uitgegeven. Ondanks alle wreedheden die zij heeft moeten ondergaan, getuigt zij van Gods liefde in Christus. Jezus is Overwinnaar, ook over moeilijkheden. 'Het lezen van Gevangene en toch... is een 'must' voor alle gelovigen. Het boek weerspiegelt het grote vertrouwen en geloof in Christus van Corrie ten Boom, ondanks alle ontberingen die zij moest ondergaan.' Frits Nieuwstraten, directeur Corrie ten Boomhuis, Haarlem
Het Christus mysterie
Het Christus mysterie
Richard Rohr komt in het radicaal theologische boek ‘Het Christus mysterie’ met een voor westerse christenen prikkelende stelling over de naam Jezus Christus. De betekenis van het woord Christus is niet (zoals velen denken) de achternaam of eretitel van Jezus, maar een aanduiding die veel universeler en verstrekkender is dan slechts horend bij de man uit Nazaret. Voor wie deze fundamentele waarheid ontdekt, wordt het christelijk geloof veel meer dan de belijdenis dat Jezus God is. Je leert zien dat God zijn hele schepping doordringt en overal om ons heen aanwezig is. Hij is te ontmoeten in iedereen die je tegenkomt. De franciscaan Richard Rohr verbindt de kloosterspiritualiteit en mystiek met grote thema’s. Eerder schreef hij ‘De goddelijke dans’. ‘Rohr ziet Christus overal, en niet alleen in mensen.’ – Bono
De weg van de hoogtijden
De weg van de hoogtijden
Wandelen langs de christelijke hoogtijdagen aan de hand van de cantates van Johann Sebastian Bach, de bijbelse schilderijen van Rembrandt van Rijn en de rijke volksgebruiken zoals beschreven door de volkskundige Hendrik Willem Heuvel. Dit boek nodigt de lezer uit op ontdekkingsreis te gaan langs het kerkelijk jaar, van de eerste Adventszondag (rond 1 december) tot de naamdag van Sint-Andries (30 november), met Kerst, Pasen en Pinksteren natuurlijk als hoogtepunten. Bij elke halte houden we even stil, en dan mediteren we over die hoogtijden – met Bach in de oren, Rembrandt voor ogen en Heuvels volkswijsheid in het diepst van ons gemoed. Een spannende reis begint!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels