Boek
Gelukzoeker
Paperback
120 pagina's
Nederlands
2015
9789059990913
Gelukzoeker

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Gor Khatchikyan is een jonge tiener wanneer zijn ouders, voor hem volkomen onverwacht, besluiten met het gezin weg te vluchten uit Armenië. Weg van de corruptie en het geweld. Na een tocht van zeven dagen, geregeld door mensensmokkelaars, komen ze aan in Nederland. Hier hopen ze het geluk te hervinden. De jaren na aankomst zijn jaren van grote onzekerheid. Ze gaan van AZC naar AZC en van afwijzing naar afwijzing. De onduidelijkheid over de toekomst knaagt aan Gor. Hij probeert zijn opleiding af te ronden en een bestaan op te bouwen, maar heeft geen garantie op een verblijfsvergunning. Uiteindelijk is het gezin 'hartstikke uitgeprocedeerd', zegt hun advocaat. Tot het generaal pardon anders beslist. In deze dagen worden we opnieuw geconfronteerd met de problematiek van vluchtelingen. Het verhaal van Gor laat zien wat hen drijft. Wat ze meemaken als ze hier komen. Hoe wij Nederlanders met hen omgaan. Maar zou het zo kunnen zijn dat die 'gelukzoekers' ook 'gelukbrengers' kunnen worden? Gor Khatchikyan (1987) is inmiddels afgestudeerd arts. Hij verwierf landelijke bekendheid door in 2012 het VPRO-programma Premier Gezocht te winnen. 'Het verhaal van Gor laat zien dat de asielzoeker ook een bijzondere verrijking kán zijn voor de Nederlandse samenleving.' Joël Voordewind, Tweede Kamerlid ChristenUnie

ISBN
9789059990913
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
120 pagina's
Afmetingen
21,5 cm × 14,1 cm × 1,2 cm

Meer zoals dit

Rijmpjes en gebedjes  -   Praten met God
Rijmpjes en gebedjes - Praten met God
Bidden
Gebed
9789060676592
Rijmpjes en Gebedjes - Een serie van vier kostelijke boekjes om kleine kinderen te helpen bij het bidden. De andere titels in deze serie: _ Bidden voor het eten _ Bidden voor het slapen \* Gebedjes voor kinderen
In de kruising
In de kruising
Voetbal
9789059991248
Voor jongens en meiden die gek zijn op voetbal én op Jezus! Je houdt van voetbal en je droomt ervan om profvoetballer te zijn. Stel je eens voor, jij bij zo’n grote club…! Dit boek staat vol met voetbalverhalen waar je van zult genieten; grappige, domme, verrassende en soms heftige gebeurtenissen uit het voetbal. De grote sterren komen allemaal aan bod: Messi, Cristiano Ronaldo, Neymar, Cruijff, Sneijder, Memphis Depay, en nog veel meer. Maar dit boek gaat niet alleen over voetbal. Het gaat ook over geloven in Jezus. Je zult ontdekken dat er heel veel overeenkomsten zijn tussen achter de bal aan rennen en achter Jezus aan gaan. En de Heilige Geest wil jouw Coach zijn. Van voetbal kun je veel leren; niet alleen als sporter, maar ook als opgroeiende tiener. Bijvoorbeeld: - Wat is mijn talent en hoe zet ik dat in? - Hoeveel heb ik ervoor over om mijn doel te bereiken? - Ik doe niet mee aan onrecht en oneerlijkheid - Ben ik een mopperaar of een bemoediger? - Door te trainen word ik een beter mens Op basis van de leukste voetbalverhalen leer je meer over jezelf en over Jezus. Dit boek maakt je een goede voetballer en een sterke christen. Met medewerking van Bert Konterman, oud-international, kampioen met Feyenoord en de huidige bondscoach van Oranje -18. Hij geeft in dit boek tips en adviezen over voetbaltechniek en mentaliteit.
De ongetemde man
De ongetemde man
Zingeving
Identiteit
9789060679869
Elke man is ooit een jongen geweest. En jongens dromen dat ze helden zijn, boeven vangen en lieve meisjes redden. Maar op weg naar de volwassenheid zijn de meeste mannen innerlijk verwond, meestal door hun vader. En ze hebben hun dromen diep weggestopt. Ze proberen zich te handhaven in de zakenwereld, waar het draait om efficiëntie en resultaat. Bovendien wordt er, thuis en op hun werk, van hen verwacht dat ze fijngevoelig, communicatief en begrijpend zijn. Is aardig zijn en welvaart creëren dan het kenmerk van de nieuwe mannelijkheid? De moderne man is een gekooid dier. Hij lijkt getemd, maar diep in zijn hart sluimert de droom dat hij een held is. Als hij niet kan leven zoals God hem ontworpen heeft, zit hij niet lekker in z'n vel en grijpt hij naar het surrogaat. Of de lafaard in hem krijgt de overhand. En de kerken? Helpen die hem naar Gods ontwerp te leven? Wordt hij gestimuleerd gewaagde dingen te doen voor zijn Heer, te strijden tegen onrecht en zijn vrouw te laten merken dat zij een schoonheid is? De meeste kerken moedigen hem aan vooral plichtsgetrouw te zijn. Braaf. En als je om je heen kijkt, zie je dat heel veel mannen zich... vervelen in de kerk. Herken je hier iets in? Ga dan met John Eldredge op weg om je mannelijkheid te heroveren.
365 Gebeden voor een emotioneel gezond leven
365 Gebeden voor een emotioneel gezond leven
Soms weet je niet wat je tegen God moet zeggen. Je emoties liggen zo overhoop, dat het gewoon niet lukt. Of je emoties zijn zo dor en droog, dat je niet onder woorden kunt brengen wat er in je omgaat. Wat kan het dan helpen om een gebed te bidden dat door iemand anders is uitgeschreven! In het bijzonder als zij Stormie Omartian heet. Zij heeft een leven achter de rug waar niemand jaloers op wordt, maar God heeft haar eruit geleid en haar emoties gezond gemaakt. Haar boeken over het gebed hebben hun weg gevonden over de hele wereld, zoals De kracht van een biddende vrouw en De kracht van een biddende man. In dit dikke boekje vind je gebeden voor een heel jaar, verdeeld over 24 onderwerpen, om daaruit het gebed te kiezen dat jou vandaag past. Laat het maar aan God horen. Hij luistert, omdat Hij van je houdt.
De wereldwijde vloed
De wereldwijde vloed
De wereldwijde vloed neemt de lezer mee op een spannende ontdekkingsreis naar de oorsprong van de mensheid. Waar komen wij mensen vandaan? Wie zijn onze verste voorouders? En wat heeft een wereldwijde vloed hiermee te maken? De ontdekkingsreis die dit boek beschrijft is spannend, omdat de auteur het lef heeft gehad nu eens niet de natuurwetenschap als uitgangspunt te nemen. In dit boek geen verhalen over gefossiliseerde planten en dieren, aardlagen en geologie. Dit boek bekijkt de vroegste geschiedenis van de mensheid door de bril van de volksverhalen en mythologieën van volken van over de gehele wereld. En wat blijkt... deze overleveringen vertonen opvallend veel overeenkomsten met de verhalen die we terugvinden in de Bijbel, in Genesis 1 tot en met 11. Auteur Tjarko Evenboer laat in dit boek een origineel historisch licht schijnen op het scheppingsverhaal, de zondeval van Adam en Eva, de zondvloed en de toren van Babel. Ook schrijft hij over zaken als het ontstaan van religies, de oorsprong van de indianen en vroege migraties naar Amerika. Een intrigerend boek dat raakt aan de kern van ons bestaan. 'Dit is één van de meest wonderlijke boeken die ik ooit heb gelezen. Veel puzzelstukjes uit de Bijbel blijken plotseling goed in elkaar te passen en veel vragen worden beantwoord.' Ben Hobrink, auteur van Moderne wetenschap in de Bijbel 'Eén van de beste boeken die ik in mijn collectie heb, en tevens een overzichtelijk naslagwerk. De schrijver heeft diep gegraven in het verleden en laat op sprankelende wijze het boek Genesis nog duidelijker tot mijn verbeelding spreken.' Johan Huibers, arkbouwer en auteur van Laat je droom varen Tjarko Evenboer (1983) is bijbelonderzoeker, ontwerper en cartoonist. Hij groeide op in de achterhoek en woont in Zwolle. Hij studeerde Communicatie in Leeuwarden en begon in 2005 met een studiegenoot een eigen bedrijf in vormgeving en illustratie. De wereldwijde vloed is zijn eerste boek. Het boek heeft ook een eigen site: www.dewereldwijdevloed.nl.
Iedere dag in Christus
Iedere dag in Christus
9789059990777
Iedere dag in Christus Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden. (2 Korinthe 5:17) Wat betekent het om 'een nieuwe schepping' te zijn? En wat betekent het om 'in Christus' te zijn? Waarom worstel ik nog met zonde, als alles nieuw geworden is? Wat gebeurt er precies als je wedergeboren wordt? Het verschil tussen het oude en nieuwe leven wordt in de Bijbel omschreven als een verschil tussen leven en dood, licht en duisternis. Maar in de praktijk worstelen veel christenen zich na hun bekering net zo moeizaam door het leven als in de jaren ervoor. Hoort dat zo? Nee, zeggen Neil en Joanne Anderson stellig. Hoe komt het dan? Omdat veel christenen niet precies weten wie ze zijn in Christus en wat Christus allemaal voor hen heeft bewerkstelligd met zijn plaatsvervangend lijden, sterven en opstaan. Dit boek legt een krachtig fundament in het leven van iedere gelovige. Zodat je weet wie je bent in Christus. Zodat je leert leven vanuit zijn aanvaarding en liefde. En zodat je leert hoe je in zijn vrijheid en autoriteit, met Hem, door dit leven kunt wandelen. Tot zegen van je kinderen en naasten. Neil Anderson is getrouwd met Joanne en samen hebben zij twee volwassen kinderen. Eerder schreef Neil Anderson bestsellers als De Bevrijder en Overwinning over de duisternis.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels