Innoveren

6 Kruimels
KPI's die wél werken
KPI's die wél werken
Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie indicatoren kunnen helpen De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI's leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet. In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI's opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u 'knoppen' krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.
Maakkracht
Maakkracht
Voel jij je soms machteloos door de maatschappelijke problemen van nu? ‘Maakkracht’ toont hoe we dat wat we belangrijk vinden centraal kunnen stellen in de manier waarop we de samenleving vormgeven. In ‘Maakkracht’ tonen Tabo Goudswaard en Jetske van Oosten hoe iedereen in vijf stappen problemen kan aanpakken als een maker en de aanzet kan geven tot echte, blijvende verandering. In een tijd van grote maatschappelijke problemen voelen we ons vaak machteloos. Hoe graag we ons ook willen inzetten voor een betere samenleving, onze huidige manier van problemen oplossen blijkt niet toereikend. Waarom lukt het niet om dat wat we belangrijk en goed vinden, centraal te stellen in de manier waarop we de samenleving vormgeven? Wat we nodig hebben is een heel andere denk- en werkwijze: die van kunstenaars en ontwerpers. Door de grote problemen van deze tijd te gaan zien als ontwerpopgaven, kunnen we het bestaande systeem radicaal veranderen. Een creatieve maker kan met verbeeldingskracht en lef misstanden aankaarten. Empathisch onderzoek leidt tot nieuwe voorstellen. En door daar alle belanghebbenden bij te activeren, ontstaan draagvlak en ruimte voor een nieuwe omgang met het vraagstuk.
Elon Musk
Elon Musk
Elon Musk is misschien wel de opvallendste en meest gedreven zakenman van dit moment - een eigentijdse mix van Thomas Edison, Henry Ford, Howard Hughes en Steve Jobs. Musk valt op door zijn dynamiek en visie in een wereld waar bedrijven vooral zekerheid zoeken. Met zijn bedrijven PayPal, Tesla Motors, SpaceX en Solar City verandert hij bedrijfstakken en de wereld door op het allerhoogste niveau te innoveren. In dit boek biedt journalist Ashlee Vance voor het eerst een inkijkje in het buitengewone leven van de meest gedurfde ondernemer van Silicon Valley. Geschreven op basis van exclusieve gesprekken met Musk, zijn familie en vrienden, volgt het boek zijn reis tot nu toe: van een ruwe opvoeding in Zuid-Afrika tot aan de top van de internationale zakenwereld.
De onbevreesde organisatie
De onbevreesde organisatie
Met 'De onbevreesde organisatie’, heeft Amy C. Edmondson het begrip psychologische veiligheid binnen organisaties en teams op de kaart gezet. Dit veelgeprezen boek is gebaseerd op twintig jaar diepgaand onderzoek. ‘De onbevreesde organisatie’ toont met vele overtuigende praktijkvoorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing aan dat een bedrijf pas tot werkelijke vooruitgang komt als medewerkers zich vrij voelen om hun plannen en ideeën te bespreken en ook hun bedenkingen durven uiten.
Uit het transformatiemoeras
Uit het transformatiemoeras
Bestsellerauteur Lanting belicht nu eens niet dé formule voor succes. Hij loodst organisaties langs de vijf faalfactoren en vertelt hoe je als organisatie toegevoegde waarde levert in de toekomst. In ‘Uit het transformatiemoeras’ analyseert Menno Lanting organisaties die bezig zijn met ‘digitale transformatie’. Vind maar eens een organisatie die er niet mee bezig is. Toch blijken de meeste organisaties na een enthousiast begin vast te lopen in een waar transformatiemoeras. Ondanks alle investeringen, veranderplannen, transformatiemodellen, canvassen en consultancytrajecten lukt het ze niet om echte resultaten te boeken. Menno Lanting legt in ‘Uit het transformatiemoeras’ haarfijn uit wat er misgaat. Aan de hand van voorbeelden uit binnen- en buitenland beschrijft hij de vijf kritische faalfactoren die echte transformatie in de weg staan. En natuurlijk schetst hij ook de uitweg: om los te komen uit het moeras moet de organisatie zich omvormen tot een lerende organisatie. Voor organisaties die relevant willen blijven in het digitale tijdperk is het namelijk niet genoeg om alleen de bestaande processen te digitaliseren. Ze moeten hun cultuur, businessmodel en organisatiemodel aanpassen, niet eenmalig, maar in een continu proces. Organisaties die zich verbinden aan een ecosysteem en daarbij wezenlijke toegevoegde waarde leveren, zijn klaar voor de toekomst.
Via Mollie
Via Mollie
Voormalig directeur Remco Boer vertelt het eerlijke verhaal van online betaalpionier Mollie: niet alleen over de razendsnelle groei en de grote successen, maar ook over wat er misging. In ‘Via Mollie’ kijkt Remco Boer terug op zijn tijd als directeur en aandeelhouder bij Mollie, de startup van eigen bodem die uitgroeide tot internationale speler met een waardering van ruim de helft van die van ABN Amro. Hij vertelt over de belangrijkste beslissingen van het bedrijf en over de drijvende kracht achter de razendsnelle groei. Niet alleen ontwikkelde Mollie een slim product waarmee consumenten en webshops hun betalingen op internet snel en simpel kunnen regelen, ook effende het de weg voor online retail voor kleine ondernemers. Kritisch en eerlijk reflecteert Boer op de zoektocht naar de juiste product-market fit, de moeizame internationale uitbreiding van Mollie, en de wrijving tussen hem en oprichter Adriaan Mol. Saai was het nooit – zo werd hij eens door de Italiaanse politie van zijn hotelbed gelicht in verband met de transacties van een verdachte webshop. ‘Via Mollie’ geeft een fascinerend en eerlijk kijkje achter de schermen van een echte Nederlandse fintech-pionier.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels