Organisatiekunde

19 Kruimels
KPI's die wél werken
KPI's die wél werken
Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie indicatoren kunnen helpen De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI's leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet. In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI's opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u 'knoppen' krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.
Volgende keer beter!
Volgende keer beter!
Volgende keer beter! laat zien hoe je met jouw organsiatie de sprong kunt maken naar een onderzoekende en lerende benadering van klachten. Een klacht is gratis advies voor je organisatie. Toch lijken we dat advies niet echt aan te willen nemen: als organisatie leren van klachten en je dienstverlening daardoor verbeteren is in de praktijk verre van vanzelfsprekend. Hoe komt dat toch? Want er staat veel op het spel: iedere organisatie loopt het risico anderen te schaden of zelf schade op te lopen. Leren van klachten had een drama als de toeslagenaffaire kunnen voorkomen. Het is dus tijd om klachten écht serieus te gaan nemen en ze niet alleen netjes op te lossen, maar ook te gebruiken om duurzaam te gaan verbeteren. Volgende keer beter! helpt je om met jouw organisatie de sprong te maken naar een onderzoekende en lerende benadering van klachten. Het haalt veelvoorkomende aannames die het leren remmen overhoop en laat je met een frisse blik naar klachten kijken. Je gaat zien dat ook een mening of een incident waarde kan hebben. Dat je niet alleen moet focussen op trends, maar ook kunt zoeken naar ‘gouden klachten’. Dat nieuwsgierigheid de sleutel is en je best buiten de lijntjes mag kleuren. Of je nu toezichthouder of bestuurder, professional of klachtenfunctionaris bent, open je ogen voor de werkelijke waarde van klachten. Want als jij ziet waar de kansen liggen dan kun je het de volgende keer écht beter doen.
De menskant van veranderen
De menskant van veranderen
Voor organisaties is succesvol verandermanagement cruciaal. Maar dat kan alleen als mensen hun gedrag aanpassen. En om dat als manager voor elkaar te krijgen, moet je inzicht hebben in de waarden van je individuele medewerkers. Streeft hij naar macht of naar samenwerking? Wil zij per se de beste zijn of is ze eerder gericht op geborgenheid? Naast deze individuele waarden moet je ook rekening houden met de collectieve waarden van teams en de organisatie als geheel. Koenders en Nientied onderscheiden in dit boek zeven waardesystemen of drijfveren van mensen: onder meer geborgenheid, macht & energie, orde & structuur, samenwerking & gemeenschap, en synergie & begrip. Elk systeem heeft effectieve en minder effectieve vormen. De waarde ?Macht & energie? bijvoorbeeld uit zich zowel in daadkracht als in impulsiviteit. De zeven systemen samen vormen het Spiral Dynamics-model. Het brengt orde in complexe verandervraagstukken en richt de focus op de menskant van veranderen. De auteurs putten uit hun rijke ervaring en maken het model hanteerbaar dankzij doelgerichte interventies, best practices en concrete voorbeelden. Erik Koenders en dr. Peter Nientied zijn partners van het bureau De Boer & Ritsema van Eck DBR, het bureau dat Spiral Dynamics in 1994 in Nederland introduceerde. Zij werken als adviseur, trainer en coach en begeleidden al talloze veranderprojecten. Hun specialisatie is verandermanagement en organisatieontwikkeling, zodat mensen en organisaties met plezier beter presteren.
Als alle breinen werken
Als alle breinen werken
Ieder brein is uniek, en nergens wordt dat zo duidelijk als op ons werk. Waar de een gek wordt van veel vergaderen, heeft de ander behoefte aan sturing. En waar de een gedijt bij thuiswerken, floreert de ander bij de levendigheid op de werkvloer. Toch zijn werkomgevingen vaak alleen afgestemd op de meest gangbare breinen. En daar wringt de schoen, want 20 procent van de mensen heeft een brein dat zodanig afwijkt dat we er labels als adhd, dyslexie of hoogsensitiviteit aan toekennen. Daar kleven vaak stigma’s aan, terwijl deze denkers hard nodig zijn: ze zijn vernieuwers, criticasters en creatievelingen. Door ruimte te maken voor neurodiversiteit – dus voor de verschillen in hoe mensen denken, communiceren en prikkels verwerken – komen hun talenten tot hun recht. Saskia Schepers sprak talloze neurodivergenten, leidinggevenden en hr-managers en ontwikkelde direct toepasbare tools, zoals het breinpaspoort en de samendenksessie, waarmee werknemers en leidinggevenden een neuro-inclusieve werkplek kunnen vormgeven. Dit boek biedt neurodivergenten een nieuw perspectief op hun eigen capaciteiten en geeft hun omgeving de tools om die capaciteiten volledig te benutten. En dat is niet alleen goed voor neurodivergenten, maar voor iedereen – want uiteindelijk werken álle breinen anders.
Begin met het waarom
Begin met het waarom
Deze mustread bestseller inspireert wereldwijd mijoenen lezers om ingesleten denkpatronen los te laten en zich met succes te richten op wat er echt toe doet. Simon Sinek laat in ‘Begin met het Waarom’ zien dat organisaties en leiders die zich richten op het Waarom van hun bedrijf succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Leiderschapsstijlen kunnen verschillen, maar alle grote, inspirerende leiders hebben één ding met elkaar gemeen: ze weten dondersgoed waaróm ze doen wat ze doen. Toch sneeuwt bij veel bedrijven het Waarom nogal eens onder in de hectiek van de dag. ‘Begin met het Waarom’ helpt je om het Waarom weer centraal te stellen en zo beter en authentieker leiding te geven en je omgeving te inspireren. Met vele voorbeelden uit de praktijk toont Sinek aan dat het werkt. Dit boek is gebaseerd op de ideeën uit zijn TEDX-talk over leiderschap, waarmee hij wereldwijd de aandacht trok.
Brand in Amsterdam
Brand in Amsterdam
Ex-brandweercommandant biedt een onthullend inkijkje in de gesloten cultuur van de Amsterdamse brandweer. Waarom zijn racisme, seksisme en machtsmisbruik zo moeilijk te bestrijden? Leen Schaap vertelt in ‘Brand in Amsterdam’ hoe hij in 2016 door burgemeester Eberhard van der Laan wordt aangesteld als commandant van brandweer Amsterdam-Amstelland, met de moeilijke opdracht deze te moderniseren en de weerbarstige cultuur van racisme, seksisme en machtsmisbruik te doorbreken. Hij ondervindt echter vanaf dag één ongekende weerstand. De machtsstrijd die ontstaat gaat gepaard met politieke spelletjes, intimidatie en zelfs bedreigingen. In ‘Brand in Amsterdam’ vertelt Schaap niet alleen dit ongelooflijke verhaal, maar legt hij ook bredere verbanden. Want hoewel dit soort misstanden vaak worden afgedaan als incidenten, zijn ze dat niet. Over de hele wereld zijn vergelijkbare voorbeelden te vinden; denk aan het racisme bij de Amerikaanse politie of de invloed van rechtsextremisten in het Duitse leger. Het zijn uitwassen van een verziekte cultuur, waarin gelijkheid en diversiteit ver te zoeken zijn. En dat in organisaties die juist een voorbeeldfunctie voor de maatschappij zouden moeten hebben. Schaap analyseert hoe het zover kan komen en hoe dit kan worden aangepakt.
Moed
Moed
Leiderschap vergt moed. Moed om de harde realiteit onder ogen te zien, ergens voor te staan, de confrontatie aan te gaan en lastige keuzes te maken. Om op kritieke momenten te doen wat nodig is, ook als dat gepaard gaat met angst of pijn. Moedige leiders maken het verschil in organisaties. Ze zijn gedreven en gaan met gezond verstand risico's aan, maar durven zich ook kwetsbaar op te stellen als dat nodig is. Dit boek gaat over de vraag die elke leider zichzelf zou moeten stellen: hoe moedig ben ik, als het er écht op aankomt? Andor de Rooy laat zien dat gedurfd leiderschap binnen handbereik ligt. Hij daagt je uit om kritisch naar je eigen moedfactor te kijken. Onder ogen zien dat je soms domweg laf handelt - en hiervan leren - hoort daarbij. Moed is een boek voor sterke leiders die niet de makkelijkste, maar wel de beste weg durven te kiezen! _ Het eerste Nederlandse boek dat leiders handvatten aanreikt om meer moed te tonen _ Met pittige vragen die je aansporen om over je eigen moedfactor na te denken
Onze ijsberg smelt!
Onze ijsberg smelt!
Laat op levendige wijze zien hoe je als team of organisatie om kunt gaan met veranderingen en crisissituaties, en hoe je nieuwe kansen kunt creëren.
Scaling up
Scaling up
Succesauteur en consultant Verne Harnish beantwoordt de belangrijkste vragen over groei voor jouw bedrijf. Met inzichten die toepasbaar zijn bij elke groeifase. Verne Harnish biedt met ‘Scaling up’ een beproefd recept waarmee je groei initieert en begeleidt. Hij beantwoordt hierin vragen als: hoe kan ik mijn organisatie laten groeien dit jaar? En daarna? Hoe richt ik mijn organisatie in voor duurzame en constante groei? Hoe maak ik een helder strategisch én operationeel plan voor mijn mensen? Hoe haal ik meer uit mijzelf en mijn team? ‘Scaling up’ is een praktische, gedegen methode om een langetermijnstrategie op te zetten en die vervolgens terug te brengen tot wat de organisatie het komend kwartaal moet doen. De methode is een combinatie van effectiviteit (met de juiste mensen de goede dingen doen) en efficiëntie (de dingen goed doen). Naast een gezonde basis voor groei biedt dit boek ook een eenvoudig model om de groei inzichtelijk te maken en te bewaken. Je beperkt je tot vier beslissingsvelden: mensen, strategie, uitvoering en cashflow. Zo kost een effectieve uitvoering minder dan vijf uur per week! Met dit werkboek houd je de vinger aan de pols van de bedrijfsgroei.
De onbevreesde organisatie
De onbevreesde organisatie
Met 'De onbevreesde organisatie’, heeft Amy C. Edmondson het begrip psychologische veiligheid binnen organisaties en teams op de kaart gezet. Dit veelgeprezen boek is gebaseerd op twintig jaar diepgaand onderzoek. ‘De onbevreesde organisatie’ toont met vele overtuigende praktijkvoorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing aan dat een bedrijf pas tot werkelijke vooruitgang komt als medewerkers zich vrij voelen om hun plannen en ideeën te bespreken en ook hun bedenkingen durven uiten.
Wat gebeurt hier nu eigenlijk?
Wat gebeurt hier nu eigenlijk?
Organisatiekunde
9789089656483
Hoe komt het toch dat mensen vaak ja zeggen maar nee doen? Dat ze zich een-op-een zo anders gedragen dan in een groep? Dat het steeds dezelfde mensen zijn die het voortouw nemen en andere dat maar laten gebeuren, ook als zij (en jij!) dat eigenlijk niet willen? In Wat gebeurt hier nu eigenlijk? helpt de gedragswetenschap ons om precies dat te begrijpen. Het boek leert je waarom gedrag in groepen en teams soms zo ontzettend frustrerend kan zijn, waarom we af en toe vastzittende meningen hebben en waarom mensen vaak zo moeilijk doen. Maar vooral leert het je hoe je het dan in hemelsnaam wél voor elkaar krijgt om binnen een groep effectief samen te werken. Na het lezen van dit boek kijk je anders naar de groepsdynamiek. Wat je niet weet en ziet, kun je niet veranderen. Maar als je het eenmaal ziet, kun je niet meer terug! Heel toegankelijk en praktisch boek over een best wel ingewikkeld onderwerp De oplossing om elke groep en elk team in beweging te krijgen ‘Zou ik het ooit nog aandurven, een vaste baan in een team? Wellicht. Maar dan alleen met dit boek onder mijn arm.’ Chantal van der Leest, gedragspsycholoog, columnist AD en schrijver van Ons feilbare denken op het werk ‘Dit boek is een ‘must-read’ voor iedereen die ziet dat doorbraken moeten komen vanuit succesvol samenwerken. De groep die slimmer is dan het slimste individu. Daarmee kunnen we veel maatschappelijke kwesties oplossen. Ruim baan voor dit soort methodische innovaties!’ Hedy van den Berk, bestuursvoorzitter Havensteder & Voorzitter De Vernieuwde Stad
Eén fan per dag
Eén fan per dag
Met 'gewoon' tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het in veel organisaties geen dagelijkse gewoonte is. In dit boek laat bestsellerauteur Jos Burgers op een prikkelende manier zien hoe je daar verandering in brengt. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden beschrijft hij hoe je elke dag weer het verschil kunt maken in het contact met de klant. Niet door de bedrijfsvoering aan te passen, zoals vaak wordt gedacht, maar door ogenschijnlijk kleine dingen. Want als je iemands dag bijzonder weet te maken door een simpel gebaar, wat extra aandacht of een goed advies, heb je er gegarandeerd een fan bij! Het nieuwste boek van bestsellerauteur Jos Burgers, over de noodzaak om een waardevolle fanbase op te bouwen. Van zijn complete oeuvre zijn inmiddels meer dan 200.000 exemplaren verkocht. Trefwoorden: Fans organisatie klantcontact klanten handleiding
Schaamteloos delegeren
Schaamteloos delegeren
'Ik kan het zelf beter.' - 'Ik kan het sneller.' - 'En ze doen het toch niet zoals ik het wil.' Klinkt bekend? Delegeren is misschien wel de belangrijkste vaardigheid die moderne leiders, directeuren, managers en ondernemers nodig hebben. Maar er wordt nog veel mee geworsteld. Dat moet anders, want delegeren helpt om tijd vrij te maken. Tijd om te werken aan de groei van je impact, omzet en werkplezier. Bovendien helpt het om je team te professionaliseren. Wie schaamteloos gaat delegeren kan zijn eigen werktijd ook nog eens dramatisch inperken, goed voor de broodnodige balans tussen werk en privéleven. Schaamteloos delegeren is geen droge kost, maar een heerlijk leesbaar managementboek voor op kantoor, in bed of aan het strand. Bestsellerauteur Taco Oosterkamp geeft veel praktische tips, maar legt ook uit welke methodes en concepten erachter zitten. En hij vertelt met smaak verhalen van zijn klanten en zichzelf. De gratis online training bij dit boek geeft het laatste zetje om ook zelf schaamteloos te gaan delegeren! Taco Oosterkamp Als Business Thinker inspireerde Taco Oosterkamp de afgelopen jaren duizenden ondernemers, directeuren en managers met zijn seminars, trainingen en artikelen. Hij coachte tientallen moderne leiders in binnen- en buitenland en keek mee in de cockpit van snelgroeiende bedrijven. Taco maakte zelf ongeveer alle fouten die je maar kunt verzinnen en deelt de lessen uit die fiasco's graag met jou. Hij is vaste columnist van Management Team, werkt met de ideeën van experts in binnen- en buitenland en schrijft een tweewekelijkse inspiratiemail die door duizenden leiders wordt gelezen.
De box
De box
De vertaling van Leadership and self-deception van The Arbinger Institute. Het onthult op een heldere manier hoe we onszelf vaak in de weg zitten, en helpt je uit de box te komen, en te blijven. De box (Leadership and self-deception) van The Arbinger Institute vertelt het verhaal van een man die in zijn nieuwe baan stap voor stap wordt ingewijd in de principes van de box. De box is een metafoor voor de situatie waarin je eigen tekortkomingen je gevangen houden in een patroon van zelfrechtvaardiging. Daardoor sta je niet open voor de hulp van anderen. Dit boek onthult op een heldere manier hoe we onszelf vaak in de weg zitten en helpt je uit de box te komen, en te blijven. Als je jezelf er weleens op betrapt dat je een ander de schuld geeft wanneer je zelf verantwoordelijk bent, chagrijnig reageert of anderen snel veroordeelt, lees dan dit fascinerende boek en verbeter je effectiviteit op het werk en je relaties met anderen ingrijpend.
Inclusief leiderschap
Inclusief leiderschap
Hoe kun je als leider werkelijk inclusief denken en handelen? Lees in deze parabel hoe je je bewust wordt van onbewuste vooroordelen en blinde vlekken om te kunnen bouwen aan een inclusief team. In ‘Inclusief leiderschap’ leggen Henk Jan Kamsteeg en Ugur Özcan uit dat het van levensbelang is te investeren in inclusiviteit en diversiteit. Niet alleen vanuit de hartenwens een eerlijke samenleving te creëren, maar ook om daadwerkelijk harde resultaten te kunnen behalen. Aan de hand van het verhaal van directeur Anton laten Henk Jan Kamsteeg en Ugur Özcan zien hoe je als leider werkelijk inclusief denkt en handelt. De ervaringen die Anton opdoet tijdens het bouwen aan een inclusief team zijn geïnspireerd op de dagelijkse praktijk van de auteurs. Daarin winnen vooroordelen het vaak van het bieden van eerlijke kansen, en wordt de veiligheid van het eigen bekende netwerk regelmatig verkozen boven het aantreden en behouden van nieuwe talenten. Deze inspirerende parabel opent je de ogen en maakt je bewust van onbewuste vooroordelen en blinde vlekken. Tegelijk biedt ‘Inclusief leiderschap’ praktische handvatten om inclusiviteit in praktijk te brengen en stevig te verankeren in je organisatie.
Werk heeft het gebouw verlaten
Werk heeft het gebouw verlaten
Jitske Kramer schreef Werk heeft het gebouw verlaten tijdens de tweede lockdown in oktober 2020. Over hoe corona ons in een collectieve cultuurshock stortte en wat de impact hiervan is op ons werkende leven. Werkritmes liggen al maanden volledig overhoop, we worden geconfronteerd met onzekerheid, crisisbeslissingen en de noodzaak tot aanpassen en veranderen. Het thuiswerken kreeg een vlucht, wat vraagt om meer dan houtje-touwtje-online-kantoortje spelen. Hoe pas je jouw organisatiecultuur hierop aan? Hoe geef je leiding op afstand? Wat kun je nu doen om er op de lange termijn beter uit te komen? Hoe behoud je de trots op de organisatie en de verbinding met je team, ook als je elkaar weken en soms maanden alleen digitaal kunt zien? Is dit een crisis of een transformatie? En welke nieuwe rituelen zijn nu nodig? Met kennis vanuit de antropologie, ervaringen in organisaties en inspiratie uit de vele reizen die Jitske maakte, biedt zij houvast voor deze vreemde tijd. Een inspirerend boek boordevol waardevolle perspectieven en concrete antwoorden op vragen van nu. Jitske Kramer is corporate antropoloog en reist de wereld over om te leren van traditionele healers, leiders, verrassende innovators en willekeurige voorbijgangers. In deze tijden van corona reist zij vooral virtueel en struint zij dagelijks het internet af op zoek naar verhalen en patronen. Ze is keynote spreker en auteur van o.a. Deep Democracy, Jam Cultures, Voodoo en coauteur van De Corporate Tribe en Building Tribes. Een schot in de roos. Door de rake observaties van Jitske en haar praktische adviezen. Maar ook omdat zij haar lezers heeft betrokken bij het schrijfproces en ze ook uitgebreid aan het woord laat. – Ben Tiggelaar, schrijver en gedragswetenschapper Jitske stelt de juiste vragen. Ze geeft praktische handvatten om in deze lastige tijd met een positieve blik vooruit te kijken. – Typhoon/Glenn de Randamie, rapper/zanger, spreker en ondernemer Met veel bewondering heb ik dit nieuwe boek van Jitske gelezen. Een prachtige combinatie van antropologische duiding en praktische handvatten. Persoonlijk, waarderend en hoopvol. – Arend Ardon, The Change Studio Ik dacht altijd: grote veranderingen betekenen onzekerheid en stress. Door dit boek weet ik dat grote veranderingen ook kansen betekent, een nieuwe blik, durf en poëzie zelfs. – Dolf Jansen, cabaretier, columnist, liedjesschrijver, presentator en marathonloper Jitske Kramer is zo iemand van wie je gewoon alles moet lezen. – Joris Luyendijk, journalist en schrijver van o.a. Het zijn net mensen en Dit kan niet waar zijn
The Culture Map
The Culture Map
Hét internationale handboek op het gebied van cultuurverschillen. Erin Meyers voorbeelden en strategieën worden gecombineerd met advies voor meer succes in de geglobaliseerde zakenwereld. ‘The Culture Map’ van Erin Meyer is het handboek om cultuurverschillen binnen de internationale zakenwereld te begrijpen en hiermee om te gaan. Nederlanders komen direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat. Geen wonder dat samenwerking tussen verschillende nationaliteiten soms tot chaos leidt. In deze tijd van globalisering en virtuele netwerken is het essentieel dat je kunt omgaan met cultuurverschillen. Erin Meyer is je gids op dit subtiele en soms verraderlijke terrein. In ‘The Culture Map’, dat internationaal uitgroeide tot hét handboek op dit gebied, beschrijft ze acht dimensies om te ontcijferen hoe culturele verschillen van invloed zijn in de internationale zakenwereld. Haar heldere analyse combineert ze met praktisch advies voor succes in een geglobaliseerde wereld.
Het Happy Office manifest
Het Happy Office manifest
‘Het Happy Office Manifest’ van Maartje Wolff en Fennande van der Meulen is het meest complete en praktische boek over werkgeluk dat er is. Het is inmiddels bewezen dat werkgeluk gezonder, succesvoller, productiever, innovatiever én creatiever maakt. Toch wordt er maar weinig aandacht aan besteed. ‘Het Happy Office Manifest’ helpt je om stap voor stap een positieve werkcultuur voor jezelf, het team en de organisatie te creëren. Daarbij gaat het niet over salaris, vers fruit en gemaakt blij zijn, maar over betekenis, voldoening, verbinding en plezier. Over veiligheid, goed samenwerken en resultaten behalen die ertoe doen. De moeite waard dus om veel meer aandacht aan werkgeluk te besteden dan we over het algemeen doen. Wolff en van der Meulen wisselen wetenschap en theorie af met praktijkvoorbeelden, succesverhalen, waardevolle oefeningen en heel veel nuttige tips. Kortom, met ‘Het Happy Office manifest’ kun je meteen aan de slag.
Gung Ho!
Gung Ho!
Dankzij 'Gung Ho' weten medewerkers weer waarvoor zij werken, voelen zij zich verantwoordelijk en ondersteunen zij elkaar. Hoe krijg je je mensen zo gemotiveerd en enthousiast dat zij zich volledig inzetten voor hun organisatie? In ‘Gung Ho’ beschrijven Ken Blanchard en Sheldon Bowles een revolutionaire techniek om persoonlijke betrokkenheid van medewerkers te vergroten. Het antwoord ligt besloten in de drie eenvoudige principes van ‘Gung Ho’, principes die voor elke manager zijn na te volgen. Blanchard en Bowles beschrijven deze aan de hand van een bedrijf dat worstelt om een faillissement af te wenden. Dankzij ‘Gung Ho’ weten medewerkers waarvoor zij werken, voelen zij zich verantwoordelijk en ondersteunen zij elkaar. Productiviteit en winst stijgen en het bedrijf wordt een voorbeeld in het land. Ook uw bedrijf heeft baat bij de principes van ‘Gung Ho’!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels